  • 1. Data: 2004-12-06 19:09:00
    Temat: Spowiedz ze srodkow....
    Od: "V. X." <v...@g...pl>

    Czy jesli zaczne gre na gieldzie to moge sie spodziewac wezwania do U.S.
    celem wytlumaczenia sie skad pochodza moje srodki? Akurat skonczla mi sie
    lokata (tzw. ksiazeczka), ktora mialem w jednym z bankow od 8 lat. Przedtem
    przywiozlem te srodki zza granicy ale nie moge tego udowodnic po takim
    czasie. Do ilu lat wstecz w razie czego trzeba udowadniac posiadane srodki?

  • 2. Data: 2004-12-06 19:24:52
    Temat: Re: Spowiedz ze srodkow....
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    V. X. wrote:
> [...]
    > czasie. Do ilu lat wstecz w razie czego trzeba udowadniac posiadane srodki?

    To zależy ile masz lat.
    Jak się zapytają skąd masz pieniądze na grę na giełdzie to powiesz, że
    książeczki.
    Jak się zapytają skąd miałeś pieniądze na książeczce, to powiedz, że to
    trochę twoich oszczędności z szuflady, trochę przywiozłeś z zagranicy,
    sprzedałeś jakiś antyk po babci i wszystko postanowiłeś wpłacić 8 lat
    temu na książeczkę.
    Pieniądze zarobione za granicą miały dotychczas dosyć wysoki próg,
    którego się w ogóle nie rozliczało. Były zwolnione z podatku i nigdzie
    się ich nie wykazywało.

  • 3. Data: 2004-12-09 22:52:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, V. X. wrote:
    [...]
    >+ celem wytlumaczenia sie skad pochodza moje srodki? Akurat skonczla mi sie
    >+ lokata (tzw. ksiazeczka), ktora mialem w jednym z bankow od 8 lat. Przedtem
    >+ przywiozlem te srodki zza granicy ale nie moge tego udowodnic

    No, biorąc pod uwagę 5-letni okres przedawnienia podatkowego (znaczy: nie
    można domagać się "starszych" podatków) to się zastawnawiam czy jest jakaś
    lepsza forma dowodu na POSIADANIE PIENIĘDZY niż ich (pieniędzy) pobyt
    na koncie bankowym...
    Jakby były "w skarpecie" to co innego :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)