  • 1. Data: 2007-05-28 09:32:21
    Temat: Sposób na zryczałtowany podatek 10% od wygranych
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Mam zamiar zorganizować konkurs z główną nagrodą rzeczową. Prawo mówi
    o tym, iż nagrodę można wydać dopiero po pobraniu 10% wartości nagrody
    od szczęśliwca, który wygrał (by później to 10% wpłacić do US). Przy
    nagrodach pieniężnych 10% wartości nagrody jest po prostu potrącane z
    wygranej. Dlatego też, aby przy nagrodzie rzeczowej ominąć tą
    niedogodność drobną dla wygrywających, pomyślałem, aby do tej nagrody
    rzeczowej dorzucić nagrodę pieniężna.

    Przykład:
    Główna nagroda to rzecz o wartości 900 zł (czyli osoba, która wygra, w
    tym momencie płaci 90 zł przy odbiorze nagrody). Ale do tego dorzucam
    nagrodę pieniężną: 100 zł. Czyli cała wygrana ma wartość 1000 zł, więc
    10% zryczałtowanego podatku to 100 zł. I tu pytanie:
    Czy mogę to 100 zł potrącić z nagrody pieniężnej i bez żadnej wpłaty
    osoby wygrywającej dać po prostu nagrodę rzeczową o wartości 900 zł
    (wpłacając potem 100 zł do US)?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-05-30 14:06:15
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    t...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > Czy mogę to 100 zł potrącić z nagrody pieniężnej i bez żadnej wpłaty
    > osoby wygrywającej dać po prostu nagrodę rzeczową o wartości 900 zł

    Ja miałem dokładnie taką sytuację, tyle że byłem wygrywającym ;)
    Organizator konkursu powiedział mi, że oprócz nagrody rzeczowej jest
    także nagroda pieniężna, która idzie w całości na spłacenie podatku.
    Pieniędzy oczywiście nie widziałem na oczy, a nagrodę rzeczową po
    wypełnieniu papierów zabrałem ze sobą ;)

    Pozdrawiam,
    Tomasz