  • 11. Data: 2009-01-31 12:33:23
    Temat: Re: Sposob na obnizenie kosztow dzialalnosci
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 13:26:48 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Doskonale o tym wiem.

    Projesjonaliści robią to tak, że wymyślają ładne hasło,
    np. "wspieranie polskiej nauki i przedsiębiorczości",
    wykupują teren, nastepnie piszą ustawę i dają ją swoim
    kolegom przy Wiejskiej, tamci organizują konferencję
    że już czas "wesprzeć polską naukę i przedsiębiorczość",
    przepychają ustawę, tworzy się Fundusz Wspierania Polskiej
    Nauki i Przedsiębiorczości który wykupuje odpowiednie tereny
    o których mowa wyżej, nastepnie na tych terenach wspomniani
    Profesjonaliści otwierają np. Centra Badawczo-rozwojowe,
    oczywiście z dotacjami z budżetu, no bo "trzeba wspierać
    polską naukę i przedsiębiorczość" - i następnie w świetle
    jupiterów podatków takich czy siakich nie płacą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-31 13:54:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A ryczałtowiec moze wystawiac faktury vat?

    Sposob rozliczania sie z podatku dochodowego ma sie nijak do VAT-u.
    Bedac na ryczalcie mozesz byc VAT-owcem i wystawiac faktury VAT oraz
    odliczac VAT z faktur zakupowaych na takiej samej zasadzie, jak ktos kto
    jest opodatkowany na zasadach ogolnych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-01-31 14:35:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 14:54:12 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Bedac na ryczalcie mozesz byc VAT-owcem i wystawiac faktury VAT oraz
    > odliczac VAT z faktur zakupowaych na takiej samej zasadzie, jak ktos kto

    Tak z ciekawości - jak to było przed 1/12/2008, gdy w VAT był
    przepis że nie można odliczać tego co nie stanowi kosztu?
    Ryczałtowcy mogli odliczać wszytsko czy nie mogli nic,
    czy może musieli analizować jakby to było gdyby byli na zasadach ogólnych?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-01-31 17:53:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Ryczałtowcy mogli odliczać wszytsko czy nie mogli nic,
    > czy może musieli analizować jakby to było gdyby byli na zasadach

    Chodzi Ci pewnie o ten uchylony zapis art 88 że "odliczenia nie stosuje się
    jeżeli nie mogłyby to być zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym",
    i jeszcze jakoś pokrętnie sformułowany wyjątek
    - tak jakoś to brzmiało.

  • 15. Data: 2009-01-31 18:04:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 18:53:18 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dochodowym",
    > i jeszcze jakoś pokrętnie sformułowany wyjątek

    Tak, o to mi chodziło, o ryczałcie nie ma słowa tam

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-31 19:27:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Tak, o to mi chodziło, o ryczałcie nie ma słowa tam

    Nie wiem. Nigdy nie byłem na ryczałcie.
    Pewnie wystarczał warunek ogólny z art 86