  • 21. Data: 2009-04-22 19:39:16
    Temat: Re: Sp. z o.o. a składki ZUS
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Swoją drogą to wyjątkowe sukinsyństwo. Firma ma jakiś przychód - płaci
    > od tego przychodu podatek CIT. Do tej pory wszystko gra. Teoretycznie
    > to, co zostaje po odprowadzeniu podatku, czyli czysty dochód, powinno
    > pozostać do dyspozycji właścicieli. No i niby jest, ale wypłacając te
    > środki z firmowej kasy można je wypłacić tylko jako dywidendę i ponownie
    > je trzeba opodatkować :/

    Co za problem wybrać inną formę działalności?

    Takie są reguły przy spółce z o.o., inne - w spółkach cywilnych. :)
    Istnieje tyle pięknych form prowadzenia działalności. :)

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-04-23 06:36:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 21:36:26 +0200, Baloo napisał(a):
> [...]
    > dyspozycji właścicieli. No i niby jest, ale wypłacając te środki z firmowej
    > kasy można je wypłacić tylko jako dywidendę i ponownie je trzeba

    Cóż, zoo kosztuje :)
    Tak samo jak każdy księgowy który poprowadzi zwykłą DG za 100zł/mies, s.c.
    za 300zł/mies. - przy zoo zawoła pewnie z 1000-1500 ;)

    Ot takie po prostu konsekwencje wygody :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 23. Data: 2009-04-23 06:59:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Cóż, zoo kosztuje :)

    No ale bez przesady ;-)
    Pół biedy, gdyby to był jakiś ryczałtowy roczny haracz z tytułu "przywileju
    prowadzenia zoo" (nasze państwo celuje w takich pomysłach ;-), ale dlaczego
    u licha liniowe podwójne opodatkowanie najpierw od przychodu firmy a potem
    od przychodu właściciela? Brakuje jeszcze tego, by po przelaniu dywidendy
    na prywatne konto właściciela, ten, chcąc ją z tego konta podjąć, musiał
    płacić kolejny podatek ;-)

    > Tak samo jak każdy księgowy który poprowadzi zwykłą DG za 100zł/mies,
    > s.c.
    > za 300zł/mies. - przy zoo zawoła pewnie z 1000-1500 ;)

    Mogę płacić nawet 5000 zł za księgowość (inna sprawa, że tyle płacę ;-),
    byleby tylko fiskus odfranzolił się od moich (jako właściciela) dochodów,
    które opodatkowałem już z tytułu CIT :)

  • 24. Data: 2009-04-23 07:26:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 08:59:22 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Mogę płacić nawet 5000 zł za księgowość (inna sprawa, że tyle płacę ;-),
    > byleby tylko fiskus odfranzolił się od moich (jako właściciela) dochodów,
    > które opodatkowałem już z tytułu CIT :)

    Spzoo jest osobnym "człowiekiem", ma osobne dochody. Wypłacając sobie tą kaskę
    uzyskujesz przysporzenie majątkowe kosztem tegoż "człowieka", więc sobie fiskus
    liczy swoje. A że spzoo nie ma z tego tytułu kosztów - no cóż :)

    Potraktuj to jako podatek od bezpieczeństwa (zakładając że nie będziesz w zarządzie).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 25. Data: 2009-04-23 07:30:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > byleby tylko fiskus odfranzolił się od moich (jako właściciela)
    > dochodów, które opodatkowałem już z tytułu CIT :)

    Ale to nie są Twoje dochody tylko Spółki. :(

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-04-23 07:53:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:gsp5hi$slm$1@news.onet.pl...

    > Ale to nie są Twoje dochody tylko Spółki. :(

    Wiem i ubolewam nad tym ;-)
    No ale coś za coś.

  • 27. Data: 2009-04-23 07:54:47
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > liczy swoje. A że spzoo nie ma z tego tytułu kosztów - no cóż :)
    > Potraktuj to jako podatek od bezpieczeństwa (zakładając że nie będziesz w

    No niestety, w moim przypadku to 2 w 1 ;-)

  • 28. Data: 2009-04-23 08:11:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 09:54:47 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No niestety, w moim przypadku to 2 w 1 ;-)

    No to protraktuj to jako podatek 34% :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 29. Data: 2009-04-23 08:14:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Mogę płacić nawet 5000 zł za księgowość (inna sprawa, że tyle płacę ;-),
    > byleby tylko fiskus odfranzolił się od moich (jako właściciela) dochodów,
    > które opodatkowałem już z tytułu CIT :)

    Wlasnie, a czy samemu mozna zawsze prowadzic ksiegowosc zoo (zalozmy, ze zoo
    bardzo malo robi i nie ma wiele operacji)?
    Czy tez trzeba miec uprawnienia do uslugowego prowadzenia ksiag?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2009-04-23 08:24:30
    Temat: Re: Sp. z o.o. a sk?adki ZUS
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2009 o 10:14:34 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > bardzo malo robi i nie ma wiele operacji)?
    > Czy tez trzeba miec uprawnienia do uslugowego prowadzenia ksiag?

    Można, kilka osób chyba nawet tutaj na grupie twierdziło że przy prostej działalności
    uslugowej nie jest to trudniejsze niż KPiR.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek