  • 31. Data: 2006-02-26 10:02:53
    Temat: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Nie ma też przepisu pozwalającego to zrobić.
    > Wobec powyższego bada się faktyczne prowadzenie działalności w okresie
    > wyrejestrowania z ZUS.
    > Nie znajdziesz sądu w tym kraju, który by stwierdził że osoba prowadząca
    > działalność gospodarczą w okresie weekendu przestaje być osobą prowadzącą
    > działalność gospodarczą.

    Przestaje być osobą prowadzącą dz.g., jeśli ją zawiesiła, to chyba logiczne.

> [...]
    > przez część nie.
    >
    > Czemu nie ubiegasz się żeby płacić tylko 1/3 składki za każdy dzień,
    > przecież wychodząc z biura przestajesz (Twoim zdaniem) prowadzić
    > działalność? ;-)

    > Co kilka miesięcy też może być śliskie - zależy od konkretnego przypadku.
    > Jeśli to będzie taki ewidentny kant jak w Twoim to też ZUS to podważy a
    > sąd przyzna im rację.
    >
    > Przykład - przedsiębiorca budowlany rejestrujący się na okresy kiedy ma
    > zlecenie, a wyrejestrowujący się an okresy kiedy zlecenia szuka.
    A co w tym nieuczciwego?! Ja też dwa lata temu byłam zmuszona zawiesić
    dz.g., bo w przeciwnym wypadku koszty tej dz. przewyższałyby dochody. Czy w
    takim razie powinnam nadal ją prowadzić i zadłużać się do końca życia, żeby
    opłacać składki?
    A co ten murarz Twoim zdaniem powinien zrobić? Skąd miałby brać pieniądze na
    składki, skoro nie ma zleceń?!

  • 32. Data: 2006-02-26 10:07:10
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Ustawa nie mówi o tym, że ciągły od pn do pt. I w tym tkwi właśnie
    > problem. Ustawa mówi, że w sposob ciągły. Tyle, koniec i kropka.

    Ciekawe, bo ja od dwóch lat mam zawieszoną dz.g., to samo zrobiłam kilka lat
    wcześniej, nie wyrejestrowałam jej, mam potwierdzenie US, że od dn...
    zawieszam dz.g. z powodu braku zleceń - podpisali mi to, podstemplowali, nie
    płacę składek, w US co roku składam pit zerowy, wszystko jest ok.

  • 33. Data: 2006-02-26 10:07:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):

    > Przestaje być osobą prowadzącą dz.g., jeśli ją zawiesiła, to chyba logiczne.

    To zdecydowanie nielogiczne. Przedsiębiorcą przestaje się być z chwilą
    wykreślenia z rejestru.

> [...]
    > opłacać składki?
    > A co ten murarz Twoim zdaniem powinien zrobić? Skąd miałby brać pieniądze na

    A to się nazywa ryzyko działalności gospodarczej. Działalność
    gospodarcza tym się różni od ciepłego etaciku, że forsę dostaje się w
    różnych ilościach i rożnym terminie.

    Problem składek w okresach bez dochodów jest trudny i jedynym jego
    rozwiązaniem jest wprowadzenie ZUSu od rzeczywistych dochodów. Ale nie
    wiem czy będziesz wtedy taka szczęśliwa, bo jak zarobisz ponad 1500 zł
    to będziesz płaciła więcej niż teraz. Per saldo stracisz, chyba że
    masz jakąś mikroskopijną DG z której starcza na waciki.

    Ale dobra, Ty chyba nie rozumiesz problemu i nie widzę sensu, żeby
    wszyscy Ci go tak usilnie próbowali tłumaczyć. Zawieszaj sobie tę DG
    nawet co godzinę, Twoja sprawa.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 34. Data: 2006-02-26 10:10:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przestaje być osobą prowadzącą dz.g., jeśli ją zawiesiła, to chyba
    > logiczne.

    Nie to nie jest logiczne, jako że decyzja o zawieszeniu działalności nie
    objawia się przez złożenie papierka.
    To tak jak byś udowadniała że x>1 bo x>1.

    > A co w tym nieuczciwego?!

    A to że poszukiwanie zleceń stanowi jeden z elementów prowadzenia
    działalności gospodarczej.
    To nie jest praca na etat tylko prowadzenie działalności.

    > Ja też dwa lata temu byłam zmuszona zawiesić dz.g., bo w przeciwnym
    > wypadku koszty tej dz. przewyższałyby dochody.

    I co robiłaś PODCZAS tego zawieszenia?
    Wznowiłaś tą działalność?

    Ja też zawieszałem działalność i też naprawdę jej wtedy nie prowadziłem.

    > A co ten murarz Twoim zdaniem powinien zrobić? Skąd miałby brać pieniądze
    > na składki, skoro nie ma zleceń?!

    Tej kwestii nie rozpatrujemy.
    To czy kogoś stac na prowadzenie działalności i ryzyko z tym związane to
    zupełnie inny problem.

  • 35. Data: 2006-02-26 10:10:01
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Ale dobra, Ty chyba nie rozumiesz problemu i nie widzę sensu, żeby
    > wszyscy Ci go tak usilnie próbowali tłumaczyć. Zawieszaj sobie tę DG
    > nawet co godzinę, Twoja sprawa.
    > --

    Właśnie chcę zrozumieć, jaki przepis to reguluje, bo może się okazać, że i
    mnie to dotyczy - też co jakiś czas jestem zmuszona zawiesić dz.g.

  • 36. Data: 2006-02-26 10:10:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):

> [...]
    > zawieszam dz.g. z powodu braku zleceń - podpisali mi to, podstemplowali, nie
    > płacę składek, w US co roku składam pit zerowy, wszystko jest ok.

    Bo zawieszenie DG w Polsce to taki dziwny twór, który wszyscy stosują,
    a który nie jest nigdzie skodyfikowany. Nigdzie. Ani ustawa o podatku
    dochodowym nie mówi nic o zawieszaniu, ani ustawa o VAT, ani ustawa o
    swobodzie DG. Dlatego mając "zawieszoną" działalność należy w US składać
    wszystko tak, jakby się działalność prowadziło. Niektóre USy mają
    swoje patenty na to, ale ktoś to kiedyś centralnie ureguluje i zrobi
    porządek z tym bałaganem.

  • 37. Data: 2006-02-26 10:10:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > zawieszam dz.g. z powodu braku zleceń - podpisali mi to, podstemplowali,
    > nie płacę składek, w US co roku składam pit zerowy, wszystko jest ok.

    No i prawidłowo - to jest klasyczne zawieszenie.
    Nie to co kombinowanie z weekendami i urlopami.

  • 38. Data: 2006-02-26 10:12:23
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > I co robiłaś PODCZAS tego zawieszenia?
    > Wznowiłaś tą działalność?

    To już jest głupie pytanie. Działalność wznowiłam dopiero wtedy, kiedy
    znalazłam zajęcie.

  • 39. Data: 2006-02-26 10:14:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > To już jest głupie pytanie.

    Mylisz się.

    > Działalność wznowiłam dopiero wtedy, kiedy znalazłam zajęcie.

    I lepiej tego w ZUS nie mów.
    Bo jak okaże się że przez cały ten czas szukałaś klientów to możesz być
    zmuszona do zapłacenia składek za ten okres.

  • 40. Data: 2006-02-26 10:14:57
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > No i prawidłowo - to jest klasyczne zawieszenie.
    > Nie to co kombinowanie z weekendami i urlopami.
    Ale ona robi to samo, tylko częściej, a ja tylko chciałabym się dowiedzieć,
    jakie przepisy to regulują, dlaczego ja mogę, a ona nie.