  • 1. Data: 2005-04-09 09:37:23
    Temat: Składka na ZUS z innego konta,niż firmowe - można?
    Od: "Marcin" <m...@p...xd.pl>

    Witam,

    Jako,że w tym miesiącu wygodniej byłoby mi przelać srodki na skl.zdrowotna
    dla ZUS z prywatnego konta, niż z "firmowego" (osoba fiz. prow. DG), zwracam
    się z pytaniem,czy jesli przesle pieniadze z konta prywatnego, opatrujac je
    wszystkimi danymi w odpowiednich polach - tak,jak to czynię z konta
    firmowego, ZUS zaakceptuje taka platnosc?

  • 2. Data: 2005-04-09 12:05:27
    Temat: Re: Składka na ZUS z innego konta,niż firmowe - można?
    Od: "Dts512" <r...@t...net>

    kazdy moze ci sprezentowac przelew zus musi tylko dopisac na kogo ta skladka
    i za jaki miesiac:)

  • 3. Data: 2005-04-09 16:44:12
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

    > kazdy moze ci sprezentowac przelew zus musi tylko dopisac na kogo ta
    > skladka
    > i za jaki miesiac:)

    No nie jestem taki pewny.
    Kilka lat temu (gdzieś ok 2000 roku) wg ZUS nie było możliwe przelanie z
    konta innego niż podane w ZPA/ZFA.
    A uściślając możliwe było tylko takie pieniądze dłużej szukają swojego
    właściciela, ponieważ są księgowane na podstawie numeru konta a nie danych
    firmy.

    Dla dociekliwych - to jest informacja, którą kiedyś usłyszałem w ZUS
    ponieważ miałem takie samo pytanie jak Marcin.
    Pani z ZUS odradziła ponieważ potem może być sytuacja, że trzeba latać i
    udowowadniać że się wpłaciło.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2005-04-09 20:44:15
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    napiszę więcej... ZUS przyjmuje wpłaty z poczty
    (a niby nie wolno już od dłuższego czasu ale poczta przyjmuje)
    i jest OK :)

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S. dla "nie kumatych" - nie piszę o "giro"...

  • 5. Data: 2005-04-13 05:35:31
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]

    > No nie jestem taki pewny.
    > Kilka lat temu (gdzieś ok 2000 roku) wg ZUS nie było możliwe przelanie z

    Pierdoły. To był wymysł banków (w okienku nie przyjmowali innego
    papierowego przelewu niz z konta firmowego).
    - od czasu bankowosci internetowej nikt Cie nie pyta co robisz
    Pare razy tak robilem jak nie bylo srodkow na firmowym i nie ma problemu.

    > A uściślając możliwe było tylko takie pieniądze dłużej szukają swojego
    > właściciela, ponieważ są księgowane na podstawie numeru konta a nie
    danych
    > firmy.
    Pierdoły - a po co na przelewie NIP i REGON czy PESEL.

> [...]
    > ponieważ miałem takie samo pytanie jak Marcin.
    > Pani z ZUS odradziła ponieważ potem może być sytuacja, że trzeba latać i

    Jasne - panie mówi co wie zamiast wiedzieć co mówi ;)