  • 31. Data: 2009-01-05 14:59:16
    Temat: Re: Skladka na ZUS - skladka pracodawcy
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Liwiusz wrote:
    > Ja bym powiedział inaczej - i tak za wszystko musi zapłacić (i na to
    > zarobić) PRACOWNIK.

    Wcale nie musi. Bo jak na przykład niby *zarabia* baba w urzędzie, która
    została tam zatrudniona na sztucznie wykreowane stanowisko przez swojego
    krewnego.

    Albo pracownik produkcyjny w deficytowej stoczni - do pracy przecież
    trzeba dołożyć, bo nie przynosi zysku. Dokłada oczywiście pracodawca czy
    to z kredytów czy to z dotacji rządowych.

  • 32. Data: 2009-01-05 15:01:24
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    WOJSAL wrote:

    > Tym sie przejmuje kazdy, kto ma swiadomosc, ze nie zawsze
    > bedzie mlody, ze kiedys przyjdzie czas na zycie z emerytury.
    > I fajnie byloby w te emeryture zainwestowac.

    Ale chyba nie wierzysz, ze ZUS i OFE zapewnia ci godziwa emeryture?

  • 33. Data: 2009-01-05 15:03:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Ja bym powiedział inaczej - i tak za wszystko musi zapłacić (i na to
    > zarobić) PRACOWNIK.

    To przerzućmy na NIEGO obowiązek rozliczenia się z ZUS.
    Niech bierze brutto i rachuje sobie sam. Jak zobaczy ile musi oddać,
    to będzie bardziej "świadomy".

  • 34. Data: 2009-01-05 15:06:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > To przerzućmy na NIEGO obowiązek rozliczenia się z ZUS.
    > Niech bierze brutto i rachuje sobie sam. Jak zobaczy ile musi oddać,
    > to będzie bardziej "świadomy".

    Szczerze wątpię, czy sobie to uświadomi.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-01-05 15:09:57
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    cef wrote:
    > To przerzućmy na NIEGO obowiązek rozliczenia się z ZUS.
    > Niech bierze brutto i rachuje sobie sam. Jak zobaczy ile musi oddać,
    > to będzie bardziej "świadomy".

    Póki co pracobiorcy świetnie orientują się w rozkładzie długich
    weekendów na nadchodzący rok i już dawno mają zaplanowane urlopy.

    Gdyby z takim samym zapałem planowali podnoszenie swojej wydajności
    pracy to już dawno pod tym względem prześcignęlibyśmy Singapur i Tajwan.

  • 36. Data: 2009-01-06 21:57:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Liwiusz wrote:

    > Szczerze wątpię, czy sobie to uświadomi.

    Moment.
    Gość dostaje *do ręki* kwotę butto ("brutto brutto" dla jasności).
    I ma *sam* wpłacić co trzeba do US i ZUS.
    Mówisz że nie będzie świadom ile oddaje?

    A mi się wydaje, że przy *takim* układzie hasło "wcześniejsze
    emerytury dla ... to będzie kolejne 20 zł wpłaty przy każdej
    przeciętnej pensji" doskonale by to i owo wyjaśniało - tak
    wykropkowanym, jak i niewykropkowanym (wykropkować dowolną
    "grupę").

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2009-01-06 22:55:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Moment.
    > Gość dostaje *do ręki* kwotę butto ("brutto brutto" dla jasności).
    > I ma *sam* wpłacić co trzeba do US i ZUS.
    > Mówisz że nie będzie świadom ile oddaje?

    Teraz dostaje pasek do ręki, gdzie wszystko jest wyszczególnione, a
    i tak sobie tego nie uświadamia. Podejrzewam, że nawet jakby pracownik
    sam miał robić przelewy, to i tak sobie nie uświadomi, a za to powstanie
    nowy rodzaj dłużników-przestępców - tych, którzy po drodze te pieniądze
    przepili :)

> [...]
    > przeciętnej pensji" doskonale by to i owo wyjaśniało - tak
    > wykropkowanym, jak i niewykropkowanym (wykropkować dowolną

    Od jakiegoś czasu już zatraciłem nadzieję na demokratyczną zmianę
    systemu emerytalnego w Polsce. Trzeba po prostu poczekać aż zabraknie
    pieniędzy na dopłaty z budżetu. To już niedługo, z każdym rokiem jest
    coraz więcej.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-01-07 00:51:56
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Bad Behaviour napisał:

    > Ale chyba nie wierzysz, ze ZUS i OFE zapewnia ci godziwa emeryture?

    Ano chyba nie :)

    --
    Pozdrawiam :)
    Wojtek

  • 39. Data: 2009-01-07 12:00:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 2 Jan 2009 10:52:12 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Spora część pracowników dzięki temu nie wie jakiej wysokości naprawdę
    > podatki płaci. No bo przecież mają "brutto" i "netto" na umowach, więc
    > co oni sobie będą zawracali głowę kosztami pracodawcy. :)

    A dlaczego mieliby sobie zawracać głowę kosztami pracodawcy? Oni są od
    *pracowania* a nie od papierkologii. Od papierkologii i zawracania sobie
    głowy kosztami pracodawcy są służby księgowe/kadrowe.

  • 40. Data: 2009-01-07 12:03:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 10:21:40 +0100, WOJSAL napisał(a):

    > Czyli to by tlumaczylo jedna z przyczyn dlaczego pracodawcy teraz
    > chetnie zamiast etatu proponuja wspolprace typu: firma-firma.
    > Placa firmie (tj. DG jednoosobowa) place brutto (bez skladki ZUS
    > pracodawcy) i w ten sposob
    > oszczedzaja na "kosztach", nie przejamujac sie tym, ze firma
    > jednoosobowa otrzymuje miniejsza kwote na skladke emerytalna.

    Yyyy za bardzo uogólniasz.
    Skoro to umowa pomiędzy firmammi - jest więc ustalana i negocjowana. Więc w
    czym widzisz problem?
    Jeżeli takiemu "małemu" nie odpowada co mu proponuje "duży" - nie ma
    obowiązku zawierania z nim umowy przecież na warunkach w których zarabiałby
    mniej niż "na etacie".
    Tylko do tego trzeba odrobinę inwencji, ogłady, rozeznania, oczytania i
    "znania się" - bo wieeeelu ludzi pracujących najemnie wychodzi z założenia
    że im "się należy" niemalże wszystko i wszystko za nich trzeba robić.