  • 11. Data: 2003-05-20 10:39:33
    Temat: Re: Samochod osobowy a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, MarekZ wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ Dwa argumenty z kategorii "na zdrowy rozum": nie da sie ustalic jaka czesc
    >+ stanowi koszt polisy zwiazany z NNW jesli nie jest to wpisane na polisie;

    Przyjmuję, nie wiem jak przyjmują USy :)
    Jakby ktoś znał konkretne rozstrzygnięcia (odpowiedzi albo np. konkretne
    wyniki z kontroli) to niech się chwali !
    [...]
    >+ > >+ bylo na niej wpisane oraz dowod wewnetrzny do tego, prawda ?
    >+ > >+ No a jesli nie
    >+ > >+ ujawniasz AC, to skad te biedne misie maja sie dowiedziec,
    >+ > >+ ze ono istnieje.
    >+ >
    >+ > Spytają, widząc że wliczyłeś w koszt (IMHO).
    >+ > Ciekaw jestem co powiesz ? ;) (napisz :))
    >+
    >+ Powiem, ze nie istnieje. Nie widze problemu, skoro nie uznalem go za kup,

    A !
    Ale w oryginalnym poście bylo coś o uznawaniu za KUP, AFAIK :)
    No i stracisz VAT.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-05-20 11:30:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > nie
    > istnieje.

    > Powiem, ze nie istnieje. Nie widze problemu, skoro nie uznalem go za
    kup, to
    > i wyplaconego odszkodowania nie uznaje za przychod. Ale po co mam to
    komus
    > tlumaczyc, prostsza jest wersja: AC nie istnieje. :)

    O ile dobrze pamiętam to w srodku tego
    wątku ktoś sugerował, że jest już naprawa.
    Więc jesli naprawa jest w kosztach, to to jest dowód,
    że jest AC :-) i albo jest i jest odszkodowanie,
    albo wywalają z kosztów naprawę.

  • 13. Data: 2003-05-20 12:10:26
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > wątku ktoś sugerował, że jest już naprawa.
    > Więc jesli naprawa jest w kosztach, to to jest dowód,
    > że jest AC :-) i albo jest i jest odszkodowanie,

    Przepraszam, musialo mi sie cos pokrecic. Wydawalo mi sie, ze rozwazamy
    sytuacje:

    zawieramy AC, nie uznajemy go za kup (w ogole nie ujawiamy gdziekolwiek, ze
    istnieje), mamy zdarzenie objete AC, odszkodowanie w wariancie "oszacowania"
    bierzemy do kieszeni, nie wpisujac go jako przychodu, zas faktury za
    naprawde uznajemy jako kup.

    marekz

  • 14. Data: 2003-05-20 12:12:39
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Przyjmuję, nie wiem jak przyjmują USy :)
    > Jakby ktoś znał konkretne rozstrzygnięcia (odpowiedzi albo np. konkretne
    > wyniki z kontroli) to niech się chwali !

    Wlasnie, najwazniejsza bylaby praktyka :).

    > A !
    > Ale w oryginalnym poście bylo coś o uznawaniu za KUP, AFAIK :)
    > No i stracisz VAT.

    Mnie sie wydaje, ze nie strace vat-u, bo przeciez faktury za naprawe wlicze
    jako kup. W sposob oczywisty jest to dla mnie korzystne, jesli wysokosc
    odszkodowania przekracza wysokosc skladki AC. Ale mozliwe, ze cos pokrecilem
    co do meritum rozwazanej sytuacji :).

    marekz

  • 15. Data: 2003-05-20 13:56:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    "oszacowania"
    > bierzemy do kieszeni, nie wpisujac go jako przychodu, zas faktury za

    Nie możesz naprawy uznać za kup,
    jak nie masz AC.

  • 16. Data: 2003-05-20 14:01:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > rozwazamy

    > gdziekolwiek, ze
    > "oszacowania"

    > Nie możesz naprawy uznać za kup,
    > jak nie masz AC.

    Teraz jest to jeszcze bardziej pokręcone. :-))

    Mnie chodzi o to, że jak masz to AC
    (na razie nieujawnione), bierzesz odszkodowanie
    do kieszeni, to w momencie wpisania do kosztów
    faktury za naprawę, ujawniasz to AC.
    Może tego nie wiesz, ale naprawa nie może być
    kosztem jeśli nie było zawartej umowy AC.

  • 17. Data: 2003-05-20 14:30:28
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Może tego nie wiesz, ale naprawa nie może być
    > kosztem jeśli nie było zawartej umowy AC.

    Rzeczywiscie nie wiem tego. Dlaczego nie moze byc kosztem ? Jesli tak
    faktycznie jest, to jak odroznia sie (poza faktem zadeklarowania tego przez
    podatnika) sytuacje naprawy na skutek zdarzenia objetego AC od sytuacji
    naprawy na skutek normalnego zuzycia na skutek eksploatacji pojazdu ? Bo te
    drugie chyba juz na pewno moga byc kosztem.

    marekz

  • 18. Data: 2003-05-20 15:55:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ >
    >+ Mnie sie wydaje, ze nie strace vat-u, bo przeciez faktury za naprawe wlicze

    Moment. Przed chwilą zeznałeś:
    >++> Nie widze problemu, skoro nie uznalem go za kup,

    Zdecyduj się na którąś wersję ;)

    >+ W sposob oczywisty jest to dla mnie korzystne, jesli wysokosc
    >+ odszkodowania przekracza wysokosc skladki AC. Ale mozliwe, ze cos pokrecilem
    >+ co do meritum rozwazanej sytuacji :).

    Zdecydowanie, IMHO.
    Jeśli *nie* wliczysz jako KUP - to w sposób oczywisty stracisz VAT (nie
    będęcy KUP jest explicite wyłączony z odliczania).
    Jeśli powiesz że nie masz ubezpieczenia - no to...właśnie naprawa
    powypadkowa nie jest KUP. Czyli tracisz VAT. I tyle :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-05-20 15:58:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > kosztem jeśli nie było zawartej umowy AC.
    >+
    >+ Rzeczywiscie nie wiem tego. Dlaczego nie moze byc kosztem ?

    Bo ustawodawca tak postanowił !

> [...]
    >+ naprawy na skutek normalnego zuzycia na skutek eksploatacji pojazdu ? Bo te
    >+ drugie chyba juz na pewno moga byc kosztem.

    Jasne. "Zużył mi się lewy bok, w szczególności drzwi, błotnik
    i alternator pod spodem" ;)
    Jak mi napiszesz że bardziej opłaci ci się wymiana obu drzwi byle podatek
    odzyskać to może uwierzę :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-05-20 19:49:57
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Moment. Przed chwilą zeznałeś:
    >
    > Zdecyduj się na którąś wersję ;)

    Wersja ciagle ta sama. Zeznanie, o ktorym wspominasz dotyczylo skladki z
    polisy AC :).

    marekz