  • 1. Data: 2004-03-17 19:32:49
    Temat: Samochód nie w EŚT ale faktura na firmę
    Od: "Pawel" <p...@B...autograf.pl>

    Witam,

    Prowadzę DG (KPiR + VAT). Czy mogę kupić samochód i wziąć fakturę na DG, ale
    nie wprowadzać samochodu do Ewidencji Środków Trwałych (chcę używać jako
    samochód prywatny)? Czy będzie się to wiązać z jakimiś problemami przy
    ubezpieczeniu / późniejszej sprzedaży (wystawienie faktury?)? Dealer
    proponuje zniżkę na samochód osobowy dla osób prowadzących działalność, więc
    faktura musi być na działalność ...

    Dziękuję z góry i pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-03-17 20:28:06
    Temat: Re: Samochód nie w E?T ale faktura na firmę
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym Pawel napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Prowadzę DG (KPiR + VAT). Czy mogę kupić samochód i wzišć fakturę na DG,
    > ale nie wprowadzać samochodu do Ewidencji Œrodków Trwałych (chcę używać
    > jako samochód prywatny)? Czy będzie się to wišzać z jakimiœ problemami
    > przy ubezpieczeniu / póŸniejszej sprzedaży (wystawienie faktury?)? Dealer
    > proponuje zniżkę na samochód osobowy dla osób prowadzšcych działalnoœć,
    > więc faktura musi być na działalnoœć ...

    Dealer i tak prawdopodobnie wystawi Ci fakturę na nazwisko nie "firmę".
    Czy wprowadzisz do ST czy nie to Twoja sprawa.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

    Adres trochę "przerobiony"

  • 3. Data: 2004-03-17 21:19:12
    Od: "Pawel" <p...@B...autograf.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Dealer

    > Dealer i tak prawdopodobnie wystawi Ci fakturę na nazwisko nie "firmę".
    > Czy wprowadzisz do ST czy nie to Twoja sprawa.

    Dzięki, problem właśnie w tym, że faktura będzie na firmę (w której owszem
    jest moje imię i nazwisko) i trochę mnie to zastanawia

    Pozdrowienia
    Paweł

  • 4. Data: 2004-03-18 07:49:41
    Temat: Re: Samochód nie w E?T ale faktura na firm
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@B...autograf.pl> napisał w wiadomości news:

    > Dzięki, problem właśnie w tym, że faktura będzie na firmę (w której owszem
    > jest moje imię i nazwisko) i trochę mnie to zastanawia

    No to każ mu wystawić TYLKO na nazwisko.
    Inaczej go nie zarejestrujesz.

  • 5. Data: 2004-03-18 08:15:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > No to każ mu wystawić TYLKO na nazwisko.
    > Inaczej go nie zarejestrujesz.

    Własnie "znikłeś" kilkanaście samochodów zarejestrowanych pomimo że
    faktura była na firmę osoby fizycznej. Kilkanaście samochodów których
    dokumenty ja osobiście moge zaraz wziąć do ręki.
    Nie przypuszczam żeby były to jedyne takie przypadki w skali kraju :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-03-18 11:22:17
    Temat: Re: Samochód nie w EŒT ale faktura na firmę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004, Pawel wrote:

> [...]
    >+ nie wprowadzać samochodu do Ewidencji Œrodków Trwałych (chcę używać jako

    "osobisty", IMHO :)
    Rozumiem że *nic* związanego z owym pojazdem nie chcesz wrzucić w KUP.
    No to w świetle ostatnich dyskusji chyba nie ma jak się przyczepić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-03-19 10:22:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Własnie "znikłeś" kilkanaście samochodów zarejestrowanych pomimo że
    > faktura była na firmę osoby fizycznej.

    Wiesz ja osobiście też do kilku rzeczy zmusiłem wydziały komunikacji, ale to
    nie znaczy że każdy jest odpowiednio asertywny - więc po co sobie kłopoty
    robić?

  • 8. Data: 2004-03-19 10:35:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > nie znaczy że każdy jest odpowiednio asertywny - więc po co sobie kłopoty

    Hmm... poszłam z faktura na firmę, zarejestrowałam samochód na siebie
    (na firme osoby fizycznej nie da sie zaejestrowac samochodu bo firma
    osoby fizycznej nie ma osobowości prawnej nai nawet jej namiastki),
    asertywności musiałam wykazać zero.
    To samo znajomi i klienci.

    Jakies dziwy prawisz...
    Kto Ci takich głupot naopowiadał?