  • 1. Data: 2006-09-23 21:16:23
    Temat: Re: Samochód firmowy
    Od: "czak noris" <c...@n...pl>

    Użytkownik "natolka" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ef47pe$k66$1@news.dialog.net.pl...

    > prowadzę sklep internetowy. Chciałabym móc odliczać koszty paliwa i VAT.
    > Czy samochód musi spełniać jakieś konkretne wymagania? Jakie to mogą byc
    > samochody? Gdzie znajdę na ten temat więcej informacji?

    Po tym jak przestał obowiązywać tzw. wzór Lisaka musisz mieć oddzieloną
    przestrzeń ładunkową od pasażerskiej, a do tego owa przestrzeń ładunkowa
    musi być większa niż pasażerska. W praktyce łapią się osobówki ale tylko
    dwumiejscowe typu SC van, clio societe, etc., oraz np. pickupy. Ja ze
    swojej strony polecam nissana navara :-)

    Powyższe tyczy się odliczania VATu od paliwa i _pełnego_ VATu od zakupu.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)

  • 2. Data: 2006-09-24 08:15:19
    Od: "czak noris" <c...@n...pl>

    >A Renault Kangoo czy Citroen Partner lub Berlingo nie wchodzą w grę??

    Owszem, dwumiejscowe...

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)

  • 3. Data: 2006-09-24 21:08:37
    Temat: Samochód firmowy
    Od: "natolka" <n...@o...pl>

    Witam,

    prowadzę sklep internetowy. Chciałabym móc odliczać koszty paliwa i VAT. Czy
    samochód musi spełniać jakieś konkretne wymagania? Jakie to mogą byc
    samochody? Gdzie znajdę na ten temat więcej informacji?

    Natalia

  • 4. Data: 2006-09-24 21:56:21
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ef5946$bb9$1@news.dialog.net.pl>
    natolka <n...@o...pl> pisze:

    > A Renault Kangoo czy Citroen Partner lub Berlingo nie wchodzą w grę??

    Niestety nie.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-09-24 22:25:15
    Od: "armi" <armi3@wytnijto_wp.pl>

    dlaczego nie ??

    pozdrawiam
    armi

  • 6. Data: 2006-09-25 06:31:39
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ef70h3$11i7$1@news.mm.pl>
    armi <armi3@wytnijto_wp.pl> pisze:

    > dlaczego nie ??

    Bo takie są przepisy.
    Oczywiście mam na myśli Berlingo czy Partnera w tradycyjnym układzie i
    liczbie siedzeń, bo z jednym rzędem zasadniczo każde auto mogłoby być
    samochodem ciężarowym.

    N.
    [odpowiadaj pod cytatem]

  • 7. Data: 2006-09-25 06:37:34
    Od: "natolka" <n...@o...pl>

  • 8. Data: 2006-09-25 08:39:49
    Od: "-=lapacz=-" <l...@g...pl>

    Kup Żuka, zarejestruj jako firmowy kup samochod którym chcesz jezdzic a pisz
    ze jezdzisz żukiem. Lejesz paliwo do czego tam chcesz a piszesz w papierach
    ze do zuka ;).

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2006-09-25 17:47:04
    Od: Adam Jarecki <a...@a...pl>

    -=lapacz=- wrote:

    > Kup Żuka, zarejestruj jako firmowy kup samochod którym chcesz jezdzic a pisz
    > ze jezdzisz żukiem. Lejesz paliwo do czego tam chcesz a piszesz w papierach
    > ze do zuka ;).

    Obecnie ceny żuków gwałtownie wzrosły, bo to stary numer :-)

  • 10. Data: 2006-10-07 22:07:34
    Od: MCC <m...@p...onet.pl>

    czak noris wrote:
> [...]
    > swojej strony polecam nissana navara :-)
    >
    > Powyższe tyczy się odliczania VATu od paliwa i _pełnego_ VATu od zakupu.

    A co w przypadku kiedy sklep internetowy jest tylko jedna z form
    dzialalnosci?

    Pzw,
    MCC