  • 1. Data: 2005-04-26 11:06:02
    Temat: Samochod a DG
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Witam
    Prowadzę działalność gospodarczą i chciałbym do ewidencji środków trwałych
    wprowadzić samochód który jest zarejestrowany na moją żonę i był kupiony
    jeszcze przed ślubem.

    Czy muszę go przerejestrować tak abym był współwłaścicielem?
    Czy nie muszę nić robić skoro mamy wspólnotę małżeńską?

    Proszę o wskazówki
    Seba

  • 2. Data: 2005-05-02 21:44:48
    Temat: Re: Samochod a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Apr 2005, seba wrote:

> [...]
    >+ jeszcze przed ślubem.
    >+
    >+ Czy muszę go przerejestrować tak abym był współwłaścicielem?

    Intryguje mnie dlaczego nikt nie zabrał głosu... bo mi się
    zdaje że "przerejestrowanie" jest sprawą zupełnie wtórną:
    IMO trzeba się zdecydować czy go należy *kupić* czy dostać
    *w darowiźnie* i czy *cały* czy część (udział) :) Do "zaliczenia
    w ST" wystarczy udział (zakładając iż żona nie prowadzi DG
    i samochodu w DG nie wykorzystuje).

    >+ Czy nie muszę nić robić skoro mamy wspólnotę małżeńską?

    Jaką tam wspólnotę... jak "przedślubne" to nie twoje :)
    Chyba żeby zostało *wniesione do majątku wspólnego* za
    pomocą intercyzy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-04 11:35:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505022341500.356@athlon>,

    > Intryguje mnie dlaczego nikt nie zabrał głosu...

    Myślisz że tylko Ty podatki liczysz w ostatniej chwili? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2005-05-06 02:28:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ > Intryguje mnie dlaczego nikt nie zabrał głosu...
    >+ >
    >+ Myślisz że tylko Ty podatki liczysz w ostatniej chwili? ;)

    A, to wiele wyjaśnia !
    Ale ja pisałem już 4. bm ! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd