  • 11. Data: 2007-12-10 15:23:21
    Temat: Re: Samobójstwo podatkowe?
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 10-12-2007 o 16:16:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał:

    > Jak nie będąć VATmanem chcesz wystawiać paragony _fiskalne_?

    będąc zwolnionym z VAT w kasie fiskalnej ustawiasz stawkę zw. i już.

    Piotr

  • 12. Data: 2007-12-10 15:26:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    napisał(a):

    > Jak nie będąć VATmanem chcesz wystawiać paragony _fiskalne_?

    A w czym _problem_ ?

  • 13. Data: 2007-12-10 15:31:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jak nie będąć VATmanem chcesz wystawiać paragony _fiskalne_?

    Najłatwiej to będzie kasą fiskalną, ale może są i inne sposoby?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2007-12-10 15:42:12
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Czy każdy prowadzący DG musi być VATowcem?

    Faktura nie musi byc VAT-owa.

    Czym innym jest "Faktura VAT" czym innym "Faktura" (pospolity rachunek).

    Za niewystawienie rachunku.,... coz, bylo ostatnio o niewystawieniu
    paragonu fiskalnego - mandacik byl chyba ok. 500 zlotych.

  • 15. Data: 2007-12-10 15:58:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PiotrB.,

    > będąc zwolnionym z VAT w kasie fiskalnej ustawiasz stawkę zw. i już.

    Będąc zwolnionym z VAT możesz zafiskalizować kasę? I odliczyć wydatek
    na nią?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2007-12-10 16:06:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Będąc zwolnionym z VAT możesz zafiskalizować kasę? I odliczyć wydatek
    > na nią?

    1 Tak.
    2 Tak. Odliczasz wydatek na kasę od podsawy podatku dochodowego.

  • 17. Data: 2007-12-10 16:14:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    > 1 Tak.
    > 2 Tak. Odliczasz wydatek na kasę od podsawy podatku dochodowego.

    A co z odliczeniem połowy ceny kasy od podatku?
    I od kiedy przy zwolnieniu z VAT (związanim z niskim obrotem, żeby nie
    było nieporozumień) jest obowiązek używania kas fiskalnych?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2007-12-10 16:28:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2007 o 17:14:42 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > A co z odliczeniem połowy ceny kasy od podatku?

    > I od kiedy przy zwolnieniu z VAT (związanim z niskim obrotem, żeby nie
    > było nieporozumień) jest obowiązek używania kas fiskalnych?

    Np. od sprzedaży nagranego nośnika albo przekroczenia 20k limitu

  • 19. Data: 2007-12-10 17:10:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > A co z odliczeniem połowy ceny kasy od podatku?

    Jak nie masz od czego odliczyć (VAT), to nie odliczasz. Oczywiste.

    > I od kiedy przy zwolnieniu z VAT (związanim z niskim obrotem, żeby nie
    > było nieporozumień) jest obowiązek używania kas fiskalnych?

    Obowiązek używania kas to inne przepisy i logicznie tłumacząc zbiór
    zobowiązanych do kasy i do bycia watowcami, to dwa zachodzace na siebie
    zbiory, a nie jeden wewnątrz drugiego.

  • 20. Data: 2007-12-10 17:15:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    > Jak nie masz od czego odliczyć (VAT), to nie odliczasz. Oczywiste.

    Jasne.

    > Obowiązek używania kas to inne przepisy i logicznie tłumacząc zbiór
    > zobowiązanych do kasy i do bycia watowcami, to dwa zachodzace na siebie
    > zbiory, a nie jeden wewnątrz drugiego.

    Jasne. Pomijając egzotykę (płyty, sprzęt RTV i fotograficzny)
    mieszczącą się w jednym punkcie rozporządzenia o kasach - jakie prawo
    zobowiązuje nie-płatnika VAT do wystawiania paragonów fiskalnych?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl