  • 11. Data: 2006-09-28 16:01:16
    Temat: Re: STRATY Z GIEŁDY - czy można odliczyć od podstawy opodatkowania ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Max wrote:

    > Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał

    > Proszę bardzo :)
    >
    > Ekstremalny przykład - w tym roku mój dochód wyniósł 50 000 pln. , całość
    > zainwestowałem w giełdę
    > i ze względu na złą koniunkturę całość straciłem . Czy straty poniesione na
    > giełdzie mogę odjąć od
    > podstawy opodatkowania - czyli : zarobiłem 50 k , straciłem 50 k - podatek w
    > " 0 " !

    Ależ jesteś odporny na argumenty ;)

    Nie wiadomo, bo dalej nie byłeś łaskaw napisać z czego jest ten
    "Twój dochód" - to jest krytyczne.
    Nie można dodawać strat z jednego źródła do innego źródła przychodu.
    A "źródłem" jest typ (rodzaj) przychodu, nie konkretnie jedna "rzecz".
    Czyli *osobno* rozlicza się zyski i straty z pracy, osobno z osobistych
    umów o dzieło i zlecenia, osobno z "rozporządzania prawami
    majątkowymi",...
    W art. 10 ustawy masz listę owych "źródeł" - jak coś jest w tym samym
    punkcie co "giełda" to tak, liczy się *razem*. Jak jest w innym punkcie
    to liczy się osobno - i po policzeniu "osobno po kategoriach" już
    nie odejmuje się strat od *innych* zysków. Straty odkłada się na
    jedną kupkę, zarobki na drugą - i od zarobków jest podatek.

    > I na koniec jeszcze pytanie z gatunku S-F ! Czy w związku z utratą całej
    > zarobionej sumy można ubiegać
    > się o umorzenie podatku - bo i niby skąd na niego wziąść ? :)

    Sprzedać samochód :) (tak powie US).
    Jak znam życie (pamiętam ze teoretyzujemy) US co najwyżej zgodziłby się
    na odroczenie podatku.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-09-28 19:51:04
    Od: "Max" <M...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Nie wiadomo, bo dalej nie byłeś łaskaw napisać z czego jest ten
    > "Twój dochód" - to jest krytyczne.
    > Nie można dodawać strat z jednego źródła do innego źródła przychodu.
    > pzdr, Gotfryd

    Pięknie dziękuję - chyba już wszystko jasne , gdyż dochód o którym
    pisałem pochodzi z " normalnej pracy " , zaś straty z " nienormalnej" :)
    czyli z giełdy :) Muszę więc zapłacić podatek doch. z "normalnej" ,
    zaś straty mogę niwelować przyszłymi :) dochodami , ale tylko z giełdy ,
    nie więcej niż 50% rocznie !

    W sumie to niesprawiedliwe jest bardzo , gdyż to co ja niby straciłem ,
    to ktoś inny zarobił i tak podatek zostanie gdzieś pobrany , ale to już
    inna bajka .... :)

    Dziękuję raz jeszcze .

    Pzdr.

    M.

  • 13. Data: 2006-09-29 12:06:43
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Pięknie dziękuję - chyba już wszystko jasne , gdyż dochód o którym
    > pisałem pochodzi z " normalnej pracy " , zaś straty z " nienormalnej" :)
    > czyli z giełdy :)

    Wiedzialem, no cholera wiedzialem :-)))

    Pozdrawiam

    Baton

  • 14. Data: 2006-09-29 16:54:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Sep 2006, Baton wrote:

    > Wiedzialem, no cholera wiedzialem :-)))

    Gratulacje :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-09-30 13:30:40
    Od: "Balbina" <b...@l...pl>

    Użytkownik "Max" <M...@m...pl> napisał w wiadomości
    > W sumie to niesprawiedliwe jest bardzo , gdyż to co ja niby straciłem ,
    > to ktoś inny zarobił i tak podatek zostanie gdzieś pobrany , ale to już

    Jakiej sprawiedliwości oczekujesz ?
    Ty burżuj zarabiasz za dużo, skoro masz oszczędności i możesz zajmować się
    hazardem (giełda) i bóg wie czym jeszcze.
    Jak Ja jestem kobietą z dziećmi i nie mam im co dać na chleb, nie mam za co
    kupić im komputera i modnych ciuchów, to mi się należy to co tobie zabiorą
    Sprawiedliwie ci zabierają

  • 16. Data: 2006-10-01 07:51:45
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Balbina napisał:

    > Jak Ja jestem kobietą z dziećmi i nie mam im co dać na chleb, nie mam za
    > co kupić im komputera i modnych ciuchów, to mi się należy to co tobie
    > zabiorą
    > Sprawiedliwie ci zabierają

    słusznie!! dobrze, że ktoś przejął fuchę Janosika;>

  • 17. Data: 2006-10-02 07:17:01
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 9/30/2006 3:30 PM, Użytkownik Balbina napisał:

    > nie mam im za
    > co kupić modnych ciuchów

    Wstrząsające...

  • 18. Data: 2006-10-02 15:27:39
    Od: "Marysia" <b...@m...com>

    Użytkownik "Balbina" <b...@l...pl> napisał

    > Jak Ja jestem kobietą z dziećmi i nie mam im co dać na chleb, nie mam za
    > co kupić im komputera i modnych ciuchów ...

    Do szkoły trzeba było pilnie uczęszczać a nie po parkach tanie wina z
    kolesiami popijać i tyłek nadstawiać . Nie dziwie sie ze facet cie zostawił
    ,
    zołza z ciebie ogromna ! A teraz do dzieci marsz , a nie po grupach sie
    błąkasz narcyzie jeden ! :)