  • 31. Data: 2011-06-24 10:41:05
    Temat: Re: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
    Od: RD <r...@g...com1>

    > Założenie o prowadzeniu DG nie jest tożsame ze sprzedaży "konsumentom"
    > (w uproszczeniu). Może się zdarzyć ze z różnych przyczyn zaczniesz
    > prowadzić wyłącznie działalność na rzecz innych "DG w rozumieniu VAT"
    > (obejmuje również wynajmujących itd), a wtedy kasa *może* być
    > pewną przeszkodą.
    > Nie, nie musi, oczywiście!

    Zaciekawiło mnie, szczerze, jaką na przykład?

  • 32. Data: 2011-06-24 12:54:29
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-23, o godz. 23:48:43
    RD <r...@g...com1> napisał(a):

    > Jeśli całe życie prowadzę DG, to gdzie jest ten przejaw mojej
    > głupoty wobec posiadania kasy?

    To nie był argument ad personam, mimo że niefortunnie tak go
    sformułowałem. Chodziło mi o to, że uważam za nierozsądne wpadanie w
    kasę na całe życie, jeśli prowadzi się lub będzie prowadzić działalność
    niewymagającą kasy. Jeśli Ty jesteś detalowcem to możesz uważać inaczej
    i nie będzie tu sprzeczności.
    Aczkolwiek i tak uważam że spółka cywilna z małżonkiem, tylko w celach
    przypisania kasy spółce a nie sobie, jest rozsądniejsza.

    Tomek

  • 33. Data: 2011-06-24 19:15:06
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-06-24 14:54, tomek pisze:

> [...]
    > kasę na całe życie, jeśli prowadzi się lub będzie prowadzić działalność
    > niewymagającą kasy. Jeśli Ty jesteś detalowcem to możesz uważać inaczej

    To mam cały czas na myśli. Jeśli handluję i tak, i tak - kasa jest
    koniecznością, a wymigiwanie się od niej jest bardziej problematyczne,
    niż jej posiadanie.

    > Aczkolwiek i tak uważam że spółka cywilna z małżonkiem, tylko w celach
    > przypisania kasy spółce a nie sobie, jest rozsądniejsza.

    Czy osoba będąca zatrudniona na umowę o pracę może otworzyć
    działalność gospodarczą i prowadzić ją "obok"?
    Nie mam tutaj na myśli sytuacji, kiedy prowadząc DG podpisuje się
    umowę o współpracy/usługi/ z dotychczasowym pracodawcą.

  • 34. Data: 2011-06-25 06:57:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011, RD wrote:

    > Zaciekawiło mnie, szczerze, jaką na przykład?

    Jaką przeszkodą?
    W zbywaniu używanego wyposażenia na przykład.
    Jeśli DG obejmuje zakres "tylko dla firm" to utrzymywanie
    kasy nie ma sensu, a na niektóre rodzaje tegoż wyposażenia
    (sprzęt komputerowy na przykład) łatwiej znaleź chętnych
    w kategorii "konsumentów".
    Tak, wiem, bardzo duże firmy mają politykę "wszystko na złom" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2011-06-25 07:00:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011, RD wrote:

    > A jak chcesz dostarczyć jakieś CD dużemu Klientowi, a nie masz kasy - to
    > kombinujesz tak, aby dostarczyć te materiały bez kasy.

    No więc właśnie idzie o maksymalne unikanie "kombinowania".
    Prościej tak kombinować, żeby nie mieć kasy :>

    > I tak - zgadzam się, że kasa sama w sobie jest problemem.

    No niestety.

    > Mam wrażenie, że najwięksi przeciwnicy kasy to ci, którzy kasy
    > nie mają i nigdy nie mieli. :-)

    Ależ oczywiście!
    Jeszcze mi tylko kolejnego grata do szczęścia potrzeba.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2011-06-25 14:47:09
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-24, o godz. 21:15:06
    RD <r...@g...com1> napisał(a):

> [...]
    > Nie mam tutaj na myśli sytuacji, kiedy prowadząc DG podpisuje się
    > umowę o współpracy/usługi/ z dotychczasowym pracodawcą.

    To podchwytliwe pytanie :) ?

    Tomek

  • 37. Data: 2011-06-25 19:20:08
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-06-25 16:47, tomek pisze:

    > To podchwytliwe pytanie :) ?

    Być może :-)
    Niektóre zawody wymagają przynależności do pewnych grup zawodowych
    (będących zresztą pod pewną kontrolą/nadzorem), wobec czego nie można
    prowadzić działalności i świadczyć usługi na rzecz pracodawcy. Trzeba
    pracować w zawodzie, szkolić się, etc. ecc. Tak jest u mnie - ja nie
    mogę założyć z żoną s.c. :-)

    Chyba, że można - to znaczy, można prowadzić DG "obok" pracy (umowa o
    pracę), a nie świadczyć usługi pracodawcy przez DG.
    A więc nie do końca podchwytliwe - pytam.

  • 38. Data: 2011-06-25 19:24:28
    Od: RD <r...@g...com1>

> [...]
    > w kategorii "konsumentów".
    > Tak, wiem, bardzo duże firmy mają politykę "wszystko na złom" :P

    Nadal nie rozumiem.:-)
    Mowa była o posiadaniu kasy fiskalnej - a nie jej nie posiadaniu.
    Jaką przeszkodą jest posiadanie kasy fiskalnej?
    Napisałeś poprzednio, że "może się zdarzyć ze z różnych przyczyn
    zaczniesz prowadzić wyłącznie działalność na rzecz innych "DG w
    rozumieniu VAT"(obejmuje również wynajmujących itd), a wtedy kasa *może*
    być pewną przeszkodą."

    Tą odpowiedź natomiast rozumiem fakt, że brak kasy może być przeszkodą
    przy zbywaniu używanych rzeczy, kiedy DG obejmuje zakres "tylko firmom".

    W takim razie o czym my piszemy? :-)

  • 39. Data: 2011-06-27 06:34:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011, RD wrote:

    > Mowa była o posiadaniu kasy fiskalnej - a nie jej nie posiadaniu.

    Ale jej posiadanie, jeśli nie jest potrzebna przez większą część
    roku, stanowi problem.

    > Jaką przeszkodą jest posiadanie kasy fiskalnej?

    Cytuję z Twojego innego postu:

    > I tak - zgadzam się, że kasa sama w sobie jest problemem.
    > Jej obsługa, pilnowanie raportów dobowych,
    > liczenie, o koszcie początkowym i przeglądów nie wspomnę.

    Oczywiste jest, że nikt nie będzie się pakował w to coś
    jak nie musi. W szczególności jeśli już przestał świadczyć
    "dla konsumentów" a świadczy "dla firm".
    I wtedy ma problem - przez to, że kiedyś miał kasę.

    > W takim razie o czym my piszemy? :-)

    Ja o tym, że nie ma sensu "załatwić sobie" konieczności
    utrzymywania kasy.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2011-06-27 13:06:44
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-25, o godz. 21:20:08
    RD <r...@g...com1> napisał(a):

> [...]
    > o pracę), a nie świadczyć usługi pracodawcy przez DG.
    > A więc nie do końca podchwytliwe - pytam.

    Co do zasady można, bo czemu nie - minusy są takie że nie przysługują
    bonusy w rodzaju bodajże pitu liniowego czy ulgowego ZUSu.

    Ale jeśli masz jakieś branżowe wymagania, to oczywiście takie
    ogólne rozważania nie mają sensu bez przeczytania tych przepisów.

    Tomek