  • 1. Data: 2002-04-17 13:33:05
    Temat: SADY
    Od: "MAZL" <m...@p...onet.pl>

    Co prawda rzecz dotyczy bardziej rachunkowości niż podatków, ale może ktoś
    coś pomoże.

    Poszukuję informacji na temat prawidłowego dekretowania sadów (import) -
    pełna księgowość + VAT.
    A tak naprawdę potrzebuję mechanizmu który zoptymalizuje sposób
    rejestrowania SAD-ów w programie komputerowym.

    Może ktoś zna jakąś dobrą książkę lub artykuł na ten temat, albo program
    komputerowy w którym byłoby to dobrze rozwiązane. Będę wdzięczny za wszelkie
    uwagi

    LM

  • 2. Data: 2002-04-17 17:35:06
    Temat: Re: SADY
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Nie wiem jak u ciebie wygląda ten program. U mnie jest stosowana taka
    praktyka.

    Wprowadzam do rejestru VAT wartość netto i VAT z dokumentu SAD, bez
    wprowadznia kont. Sam taki zapis potrzebny do celów VATowskich.

    Natomiast na konta księguję w ten sposób

    kwotę VAT z SAD-u:
    konto "VAT naliczony" WN "Rozrachunki z Urzędem celnym" MA

    kwotę cła z SAD-u (założenie - kupilem towar)
    konto "Towary" WN "Rozrachunki z Urzędem celnym" MA

    wartość zakupionego towaru z faktury, przeliczoną na PLN
    konto "Towary" WN "Rozrachunki z odbiorcami" Ma

  • 3. Data: 2002-04-18 18:25:42
    Od: "MAZL" <m...@p...onet.pl>

    OK - a sprawy opłat celnych, akcyz, banderoli itp. ?

    LM