  • 1. Data: 2005-08-27 11:26:48
    Temat: Ryczaly + VAT a konto bankowe
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Witam

    Czy gdy otwieram Dg - rozliczal sie bede ryczaltem + Vat musze zakladac
    osobny rachunek firmowy?
    Czy moge korzystac ze swoich rachunkow osobistych?

    Czy wszytskie je musze zglaszac do US, czy tylko jeden?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 2. Data: 2005-08-27 16:08:08
    Temat: Re: Ryczaly + VAT a konto bankowe
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobny rachunek firmowy?
    > Czy moge korzystac ze swoich rachunkow osobistych?
    >
    > Czy wszytskie je musze zglaszac do US, czy tylko jeden?

    według ustawy konto trzeba mieć jeśli klientem jest podmiot
    prowadzacy działaność gospodarczy oraz gdy należność przekroczy chyba 15k
    EUR.

  • 3. Data: 2005-08-27 19:57:44
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
    > według ustawy konto trzeba mieć jeśli klientem jest podmiot
    > prowadzacy działaność gospodarczy oraz gdy należność przekroczy chyba 15k
    > EUR.

    Ale to musi byc konto firmowe, czy wystarczy rachunek osobisty?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 4. Data: 2005-08-27 22:44:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Aug 2005, Rafal M wrote:

    > Ale to musi byc konto firmowe, czy wystarczy rachunek osobisty?

    ...a możesz przeczytać równoległe wątki ??
    Istnieje pojęcie "konta *wykorzystywanego* do DG" z konsekwencjami
    tegoż "wykorzystywania".
    Nadto płacenie podatków (poza np. VATem w S.C. i podobnymi wyjątkami)
    w 1-os DG zazwyczaj nie jest "związane z DG" a jest zobowiązaniem
    osobistym podatnika - więc jak ktoś TYLKO płaci z konta ZUS
    i podatki to IMO (nie jestem doradcą) może to robić z RORu.
    A reszta zastrzeżeń jest "w wątku obok"... nie leń się :] !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-28 18:10:43
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    > Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
    >

    > Ale to musi byc konto firmowe, czy wystarczy rachunek osobisty?

    według tego co jst tu napisane:
    http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=352
    to musi to byc firmowe

  • 6. Data: 2005-08-28 19:02:06
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    >
    > Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
    >

    > Ale to musi byc konto firmowe, czy wystarczy rachunek osobisty?

    wiec tak :
    Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z
    2004r., Nr 173, poz. 1807):

    "Art. 22 1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego
    przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:

    1.. stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
    oraz
    2.. jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    niej płatności, przekracza równowartość 15.000 euro przeliczonych na złote
    według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    transakcji.
    i teraz ja mam pytanie czy "oraz" traktuje sie jako "i" w tym zapisie tj
    czy oba warunki musza byc spełnione zeby konto bankowe zakładać czy tekst
    ten rozumie sie ze konto trzeba miec wtedy tj zawsze gdy kontrahentem jest
    inny przedsiebiorca lub kwota transkacji przekracza 15k EUR ale kontrahentem
    nie jest przedsięviorca?
    Poza tym jeśli konto musi byc to czy to ma być konto firmowe bo w ustawie
    nie zdefiniowano tego?

  • 7. Data: 2005-08-28 21:09:39
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    > nie zdefiniowano tego?

    "Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem _rachunku bankowego
    przedsiębiorcy_"

    Ja to rozumiem tak, ze w przypadku os fizycznej prowadzacej DG
    przedsiebiorca jest wlasnie owa osoba fizyczna, wiec konto firmowe wcale nie
    jest konieczne.
    Wazne zeby pieniadze byly wplacane na konto osoby widniejacej w ewidecji.

    Ale to tez moje gdybanie :/

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 8. Data: 2005-08-29 10:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, it was written:

    > według tego co jst tu napisane:
    > http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=352
    > to musi to byc firmowe

    "Zgodnie z prawem bankowym rachunki oszczędnoœciowe - czyli konta osób
    fizycznych - nie mogš być wykorzystywane przez ich posiadaczy do
    przeprowadzania rozliczeń pieniężnych zwišzanych z prowadzeniem
    działalnoœci gospodarczej."

    Przeczytaj wątek obok żeby się dowiedzieć że ta informacja bazuje
    na PRZESTARZAŁYM przepisie.
    Banki już NIE MUSZĄ (ale mogą !) zabraniać wykorzystywania RORów
    do DG...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-08-29 10:17:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > transakcji.
    > i teraz ja mam pytanie czy "oraz" traktuje sie jako "i"

    IMO "oraz" po polsku zdecydowanie nie znaczy "lub" :) a właśnie "i".

    > w tym zapisie tj czy oba warunki musza byc spełnione

    ...no jasne.
    Kupić sobie auto "dla siebie" możesz iść z walizką pieniędzy ;)

    > Poza tym jeśli konto musi byc to czy to ma być konto firmowe bo w ustawie
    > nie zdefiniowano tego?

    ...przeczytaj w końcu sąsiednie wątki :]
    Konieczność "firmowości" konta nie wykała z przepisów podatkowych,
    prawa o DG itp a z prawa bankowego.
    "Firmowość" konta objawia się w konieczności zgłoszenia do US i ZUS
    że dane konto jest WYKORZYSTYWANE do DG !
    A czy może być wykorzystywane - to wiesz z umowy którą zawierałeś
    z bankiem. Bank MÓGŁ nie wyrazić zgody na korzystanie z danego
    konta do celów DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-08-29 10:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, Rafal M wrote:

    > Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał
    [...]
> [...]
    > jest wlasnie owa osoba fizyczna, wiec konto firmowe wcale nie jest konieczne.

    No owszem.
    Ale żadna ustawa nie zabrania żebyś się umówił :) z bankiem że danego
    konta NIE będziesz wykorzystywał do DG.
    Mało, ustawy podatkowe i o SUS nakładają obowiązek zgłoszenia konta
    wykorzytywanego w DG owym instytucjom (US i ZUS).

    > Wazne zeby pieniadze byly wplacane na konto osoby widniejacej w ewidecji.
    >
    > Ale to tez moje gdybanie :/

    ...dobre acz IMO niekompletne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd