  • 1. Data: 2004-11-12 11:55:53
    Temat: Ryczalt, pytania
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!

    Wlasnie sobie czytam o ryczalcie i oto takie pytania mi sie nasunely:

    1. Czy ryczaltowiec będąc VATowcem sprzedając towar/usługę opodatkowaną
    wpisuje do ewidencji przychodów jako przychod kwotę netto
    towaru/uslugi,
    a rycaltowiec nie będący VATowcem jako przychod wpisuje kwote brutto ?

    2. Na czym polega ewidencja sprzedazy nie udokumentownej? Czy na sprzedaz
    tych uslug/towarow nie musimy posiadac zadnych dowodow? tzn jak na
    gębę?
    Walek niesamowity mozna w takim przypadku zrobic :-)

    3. odnosnie ABC small biznessu 2004 wzory RYCZALT wzor nr 5
    "Dowod wenetrzny"(sprzedaz nie udokumentowana) dla osob nie
    bedocych podatnikami VAT
    zwiera :
    kolumny wedlug stawek ryczaltu :
    8,5 5,5 3 ... % RAZEM

    to samo dla platnikow VAT (wzor 5a)
    stawka VAT Sprzedaz brutto Sprzedaz netto Podatek
    nalezny
    22
    7
    itd.

    i tu mi brakuje stawek ryczaltu, czyz nie powinno sie procz rozpisania na
    stawki podatku
    rozpisanie sprzedazy rownież wedlug kstawek ryczaltu?

    na razie tyle :-)

    pozdrawiam
    p.

  • 2. Data: 2004-11-13 09:37:11
    Temat: Re: Ryczalt, pytania
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > gębę?
    > Walek niesamowity mozna w takim przypadku zrobic :-)

    czy tutaj moze chodzi o sprzedaz za pomoca kas fiskalnych?
    P.

  • 3. Data: 2004-11-15 09:28:26
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > towaru/uslugi,
    > a rycaltowiec nie będący VATowcem jako przychod wpisuje kwote brutto ?

    Dokładnie tak

> [...]
    > gębę?
    > Walek niesamowity mozna w takim przypadku zrobic :-)

    Mozna ale przekrety mozna też robic jak sa dowody np. w kasa fiskalna czy
    faktury.

    Wiola