  • 1. Data: 2006-10-04 17:41:44
    Temat: Ryczałt od korepetycji przy dg
    Od: "Stoton" <s...@o...pl>

    Pracuję jako nauczyciel, mam też działalność gospodarczą opodatkowaną
    ryczałtem od przychodów. Przy uaktualnianiu wpisu w gminie postanowiłem
    rozszerzyć działalność o udzielanie korepetycji. Pani po długich
    poszukiwaniach w PKD wpisała mi 80 - EDUKACJA. Wkrótce zadzwoniła pani z US
    twierdząc, że aby rozpocząć tę działalność muszę przejść na zasady ogólne.
    Czy mogę coś zrobić, aby udzielać korepetycji pozostając na ryczałcie?
    Znalazłem: http://www.wskazniki.pit.pl/pages/i/1751.php
    "Ci korepetytorzy, którzy nie mogą lub nie chcą opodatkować się kartą
    podatkową, mogą korzystać z następujących zasad opodatkowania:

    a.. zasady ogólne (19%, 30%, 40% od zysku z działalności);
    b.. podatek liniowy (19% od zysku z działalności);
    c.. ryczałt ewidencjonowany (8,5% od przychodu, ceny korepetycji)."
    Oraz w Podatki.pl
    "Jeżeli ktoś zdecyduje się na udzielanie korepetycji w ramach prowadzonej
    działalności gospodarczej, będzie opodatkowany na zasadach ogólnych (wg
    skali podatkowej) lub, po spełnieniu odpowiednich warunków podatkiem według
    stawki jednolitej 19%. Można również zdecydować się na opodatkowanie na
    zasadach określonych w ustawie o zpdof (ryczałt lub karta podatkowa)."
    Czyli ryczłt jakby był możliwy. Trzebaby pewnie zmienić wpis w gminie. Ale
    na co?
    Pozdrawiam

    Stoton

  • 2. Data: 2006-10-05 09:18:04
    Temat: Re: Ryczałt od korepetycji przy dg
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    No to chyba tylko pod to podejdzie:

    M. EDUKACJA
    80.4. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE DOROSŁYCH I POZOSTAŁE FORMY KSZTAŁCENIA
    80.42.B KSZTAŁCENIE USTAWICZNE DOROSŁYCH I POZOSTAŁE FORMY KSZTAŁCENIA,
    GDZIE INDZIEJ NIESKLASYFIKOWANE

    Podklasa ta obejmuje:
    kształcenie osób dorosłych umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy
    ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych, prowadzone w szkołach i w
    pozaszkolnych formach, na kursach dziennych, wieczorowych, radiowych,
    telewizyjnych, korespondencyjnych,

    działalność placówek doskonalenia nauczycieli,

    działalność uniwersytetów ludowych i uniwersytetów powszechnych,

    Podklasa ta nie obejmuje:
    działalności szkół tańca, sklasyfikowanej w 92.34.Z, działalności
    szkoleniowej w zakresie sportu, sklasyfikowanej w 92.62.Z.

    --
    morghul