  • 11. Data: 2007-06-09 09:22:16
    Temat: Re: Ryczałt bez VATu a eksport poza Unię (Norwegia)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-06-2007 o 00:18:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Zastrzegam: nie wiem. Jednak to jest eksport.

    > Nie uznałeś aby Norwegii za członka UE? ;)
    > Owszem, są "stowarzyszeni" i wiele regulacji unijnych działa (!), ale
    > do Unii Celnej NIE WESZLI!
    > IMO oznacza to że mamy "normalny eksport".
    >
    > Zaraz... gooogle... mamy:
    > http://www.amb-norwegia.pl/policy/europe/policy/poli
    cy.htm

    No faakt :) Dzięki, BTW nie iem czemu my nie jesteśmy na tych samych
    zasadach co Norwegia
    - wspólny rynek bez ograniczeń - ale bez dyrektyw...

  • 12. Data: 2007-06-09 09:23:27
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2007 o 23:19:05 <p...@g...com> napisał(a):

    > Dziekuje! :)
    > Stawki celne tez jak dla "normalnych"?

    Kropnąłem się, przeoczyłem nieuniność Norwegii

  • 13. Data: 2007-06-09 11:10:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Z tym:
    > "Handel pomiędzy Polską a pozostałymi krajami UE oraz krajami EFTA
    > oprócz Szwajcarii (razem tworzącymi Europejski Obszar Gospodarczy/EOG)
    > jest wolny i nie jest obłożony cłem. W stosunku do krajów spoza EOG w
    > Polsce obowiązuje wspólna unijna taryfa celna."
    >
    > ...to znaczy formalnie nie jest to Unia Celna, ale w praktyce clo nie
    > obowiazuje. Wiec juz nie wiem, jak jest. I skoro handel z Norwegia nie
    > jest oblozony clem, to dlaczego kaza mi robic odprawe celna?

    A w czym przeszkadza odprawa?
    Przecież do celów statystycznych trzeba wpisać trochę kodów,
    a cła może nie być.

  • 14. Data: 2007-06-09 18:11:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Jun 2007, p...@g...com wrote:

    > ...to znaczy formalnie nie jest to Unia Celna, ale w praktyce clo nie
    > obowiazuje.

    Uwaga, gdybam (nie mam chęci na czytanie przepisów celnych :))
    IMVHO, nie ma przeszkód żeby z cłem było tak jak z podatkami.
    Znaczy stany:
    - nie podlega
    - zwolniony
    - stawka 0%
    ...to mogą być *różne* stany

    > Wiec juz nie wiem, jak jest. I skoro handel z Norwegia nie
    > jest oblozony clem, to dlaczego kaza mi robic odprawe celna?

    ...może byc "zw" albo "0%" - w jednym i drugim przypadku podlega
    pod cło, tylko kwoty nie ma!
    Jakby nie patrzeć, w odróżnieniu od dostawy wewnątrzwspólnotowej
    to jednak JEST eksport.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-06-09 18:13:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

    > Dzięki, BTW nie iem czemu my nie jesteśmy na tych samych zasadach
    > co Norwegia
    > - wspólny rynek bez ograniczeń - ale bez dyrektyw...

    Jak to nie, napisali - w Norwegii już dwa razy zrobili referenda,
    w obu "odrzucono".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-06-11 09:26:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-06-2007 o 20:13:05 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jak to nie, napisali - w Norwegii już dwa razy zrobili referenda,
    > w obu "odrzucono".

    A mi nie chodzi o referenda tylko wolę polityczną.
    Chociaż masz rację - w Norwegii będą robić referenda do skutku,
    w końcu wyjdzie "pożądany" wynik.

    Offtop:
    Demokracja, czy raczej to co z niej zostało, to taka śmieszna rzecz
    - patrząc pod kątem USA jako szerzyciela demokracji, to czy jeśli naród
    w referendum zrezygnuje z demokracji to czy mu wolno czy nie? :)
    Albo - skoro wg jankeskiej elity demokracja jest podstawą potęgi USA,
    to po co szerzyć tą demokrację, przecież w ten sposób tylko się umacnia
    wrogów :)