  • 1. Data: 2009-02-02 09:16:31
    Temat: Ryczalt a ulga na dzieci
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    Moja zona i ja pracujemy na etacie. Dodatkowo zalozylem DG na siebie. Mam
    zamiar wybrac ryczalt, ale wlasnie czytam o uldze na dziecko. Czy jezeli
    bede na ryczalcie, to moja malzonka w przyszlym roku nie bedzie mogla sobie
    odliczyc ulgi na dziecko? Jak to dokladnie wyglada?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-02-02 13:02:08
    Temat: Re: Ryczalt a ulga na dzieci
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "MarkX" <n...@o...p.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede na ryczalcie, to moja malzonka w przyszlym roku nie bedzie mogla
    > sobie odliczyc ulgi na dziecko? Jak to dokladnie wyglada?

    Będzie. Ty też będziesz mógł ale tylko od podatku liczonego od dochodów z
    etatu. Wspólne rozliczenie Wam odpada.
    Andrew

  • 3. Data: 2009-02-02 13:23:50
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    Użytkownik "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl> napisał w wiadomości

    > Będzie. Ty też będziesz mógł ale tylko od podatku liczonego od dochodów z
    > etatu. Wspólne rozliczenie Wam odpada.

    Dzieki za odpowiedz.
    Mam jeszcze jedno pytanie.

    Zakladam DG (start 1.03) i bede na ryczalcie. Oprocz tego pracuje na etacie.
    Pytanie jest takie. Czy jezeli wzeznaniu rocznym okaze sie, ze moj podatek z
    DG jest nizszy niz suma wplaconych skladek na ubezpieczenie zdrowotne za
    caly rok (180 pare zl chyba do odliczenia miesiecznie na ta chwile), to bede
    mogl pomniejszyc moj podatek z etatu?

    Przyklad.
    Miesiecznie trzeba wplacic na ta chwile do ZUSU 215,35 zł. Do konca roku
    wplace wiec (od kwietnia) 1938,15 zl. Zalozmy, ze do konca roku podatek
    wyjdzie mi 600 zl (20 000 zl obrotu przy sprzedazy). Miesiecznie da sie
    odliczyc okolo 180 zl, czyli okolo 1620 zl rocznie ( w moim przypadku).
    Czyli wychodzi na to, ze bede stratny okolo 1000 zl. Czy moge o ta kwote
    pomniejszyc podatek z mojego etatu? Na ten rok mam okolo 1700 zl zaliczek.

    Jak to dokladnie wyglada.

    MarkX

  • 4. Data: 2009-02-02 13:48:14
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    > pomniejszyc podatek z mojego etatu? Na ten rok mam okolo 1700 zl zaliczek.

    Tak.