  • 11. Data: 2005-08-31 16:08:01
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG - nowe stawki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Aug 2005, it was written:

    > Zaraz, zaraz. Już w tej chwili nie pamiętam, ale jest przecież jednoznacznie
    > narzucona droga od punktu A do B i C i nie można pominąć żadnego. Myślę, że
    > gdyby rozp. DG należało zaczynać od ZUS sprawy znacznie by się skomplikowały
    > :-)

    IMO źle prezentujesz "drogę przedsiębiorcy" :)
    UM->GUS.
    Tak, owszem.
    Ale już (UM+GUS)->US oraz (UM+GUS)->ZUS to są dwie *równoległe* drogi,
    które nie zazębiają się nijak itepe. Nie ma żadnej "kolejności napierw
    do US albo najpierw do ZUS".
    Tyle, że przepisy które nakazują iść do US i te które nakazują iść do
    ZUS (ale przepisy w róznych aktach prawnych !) wskazują tę samą podstawę:
    rozpoczęcie DG oraz ten sam termin: 7 dni od rozpoczęcia.
    No i złożenie "papierów" w jednym z tych urzędów nie ma nic do ich
    złożenia lub nie w tym drugim.
    Do momentu kiedy dokument poświadczający owo złożenie nie zostanie
    za drugi z tych urzędów uznany za dowód "w sprawie o....".
    Przykładowo - Ordynacja:
    +++
    Art. 180.
    § 1. Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się
    do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.
    ---

    Niewątpliwie treść deklaracji o rozpoczęciu DG złożona do ZUS
    nie jest z p. widzenia US "sprzeczna z prawem". I na odwrót.
    Czyli jak ZUS wyskoczy z hasłem że chce naszą deklarację stwierdzającą
    rozpoczęcie DG a złożoną w US uznać za "dowód w sprawie" to nie
    ma linii obrony innej niż uznanie że ta deklaracja nie stwierdza
    prawdy. A wtedy można oberwać po łbie z drugiej strony...

    [...korekta deklaracji...]

    > Ale czy powyższe urzędy mają druczki do złożenia takich pism???

    A musi być "druczek" ???
    Spytam inaczej: "objaśnienie powodu złożenie korekty" ewentualnie
    czynny żal to też na "druczku" składasz ?
    Bo ja sobie luzem drukuję niezbędną treść opatrzoną stosownymi
    nagłowkami (kt0 - pamietając iż przepisy nakazują podanie NIP
    w pismach skarbowych, do kogo, kiedy, gdzie i po co) i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-09-01 09:38:04
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

> [...]
    > ma linii obrony innej niż uznanie że ta deklaracja nie stwierdza
    > prawdy. A wtedy można oberwać po łbie z drugiej strony...

    faktycznie z tymi dowodami w ew. sprawie to brzmi logicznie...
    lecz nieskładanie comiesięcznych dokumentów do US (w przypadku nie
    rozpoczęcia DG) a jedynie na koniec roku wartości zerowych "załatwia" sprawę
    z US by ten nie zrobił nam niespodzianki. ale co należało by zrobić z
    ZUS????? korekta? może...

    > Bo ja sobie luzem drukuję niezbędną treść opatrzoną stosownymi
    > nagłowkami (kt0 - pamietając iż przepisy nakazują podanie NIP
    > w pismach skarbowych, do kogo, kiedy, gdzie i po co) i już.

    dobry patent :-))

    WojtekPL