  • 11. Data: 2009-02-02 13:49:23
    Temat: Re: Rozpoczecie DG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jeśli gra jest warta świeczki to zmieniaj tą datę
    na np. jutrzejszą. Zmiana wpisu w EDG to 50zł, więc
    jeśli Ci się opłaca to nie ma co się zastanawiać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-02-02 13:52:43
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

    > Ale nie myl przypadku, kiedy prowadzący DG *jest zarejestrowany*
    > i jedynie działaności *nie prowadzi* (w ustawie nie ma obowiązku
    > natychmiastowego rozpoczęcia prowadzenia), z przypadkiem
    > kiedy prowadzący przepis o ewidencjonowaniu narusza.

    A to ja jeszcze jedno: czy mogę jechać na delegację przed datą rozpoczęcia
    DG?
    Wiem że faktur na paliwo pewnie nie mogę wziąść ale chodzi mi bardziej o
    diety bo delegacja będzie zagraniczna więc KUP spory :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2009-02-02 18:19:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Piotr wrote:

    > A to ja jeszcze jedno: czy mogę jechać na delegację przed datą rozpoczęcia
    > DG?

    Przejrzyj archiwa.
    IMVHO "zawieranie umów" pod "prowadzenie DG" się łapie.
    Za to prawdopodobienstwo przyczepienia się może być małe, bo najbardziej
    zainteresowany naruszeniem będzie ZUS, jak u nich zgłoszone to fakt
    że narusza inne przepisy nie będzie ich interesować, a jak nie zgłoszone
    to mogą nie wiedzieć.
    Dla spokoju - jak pisze Tomek - najlepiej byłoby pozmieniać daty
    i mieć spokój.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-02-02 18:20:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Tomek wrote:

    > Ja się zarejestrowałem przed - i wszystko gra.

    No, ja ... również :) (sam nie doczytałem).
    Dlatego zastrzegałem o tych "przedwczesnych deklaracjach".
    Niemniej przepis wymaga "do x dni po".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-02-02 18:24:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Piotr wrote:

    > Dziękuję za info odnośnie poświadczenia z GUS - nawet nie wiedziałem że coś
    > takiego jeszcze dostanę :)
    > Ale to chodzi o coś innego niż REGON? bo samą decyzję o regonie już
    > dostałem...

    No to tylko tyle :), źle się wyraziłem.

    > ale 2. klient ma zapłacić 100% przedpłatę i zastanawiam się jak to zrobić?
    > Czy mogę wystawić już proformę ale ze wskazaniem dla klienta żeby zapłacił
    > po "pewnej" dacie?
    > Czy do tej magicznej daty nie mogę nic wystawić?

    Zastanówmy się... :)
    Masz być VATowcem?
    Na przedpłatę "należy się" f-ra VAT.
    "Sprzedaż w rozumieniu VAT i czynności zrównane ze sprzedażą" przed
    rejestracją do VAT skutkują zwolnieniem z VAT.
    Czy coś Ci to mówi? :D
    No a rejestracja w VAT z datą wcześniejszą niż podana w NIP
    też może powodować ciekawe efekty uboczne :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-02 18:47:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-02-2009 o 19:20:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > No, ja ... również :) (sam nie doczytałem).
    > Dlatego zastrzegałem o tych "przedwczesnych deklaracjach".
    > Niemniej przepis wymaga "do x dni po".

    Mi chodziło o to że NIP-1 złożyłem dzień przed datą która
    na nim figuruje jako rozpoczęcie DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-02-02 19:35:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, Tomek wrote:

> [...]
    [...]
    > Mi chodziło o to że NIP-1 złożyłem dzień przed datą która
    > na nim figuruje jako rozpoczęcie DG.

    A ja kilka (dni). Dokładnie o tym piszę :D
    Co faktu iż przepis określa złożenie "po" nie zmienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-02-04 07:33:42
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

    > Dla spokoju - jak pisze Tomek - najlepiej byłoby pozmieniać daty
    > i mieć spokój.

    ... no i próbowałem...
    O ile w EDG nie ma problemu to w US się mi nie udało.
    Co prawda miły pan od VAT'u powiedział że jak bardzo chcę to mogę złożyć
    nowe deklaracje ale i tak formalnie dopóki nie dostanę decyzji o nadaniu
    numeru vat UE nie mogę się nim posługiwać, więc szybciej będzie jak poczekam
    na decyzję do złożonej już deklaracji niż składał nową i znów czekał (min. 2
    tygodnie) na decyzję.
    Prawdopodbnie chodzi o to że niemiecki kontrahent może zawsze sprawdzić w
    internecie czy dany VAT UE jest aktywny w tym systemie "vies" i jeśli nie
    znajdzie to może się wystraszyć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2009-02-05 00:39:32
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

> [...]

    > zainteresowany naruszeniem będzie ZUS, jak u nich zgłoszone to fakt
    > że narusza inne przepisy nie będzie ich interesować, a jak nie zgłoszone

    Dzisiaj byłem w ZUS'ie i nie przyjęto ode mnie deklaracji ZUA i ZUE ponieważ
    nie mogę złożyc ich przed rozpoczęciem DG ale do 7 dni "po".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2009-02-05 00:49:37
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości:

    > Powszechnie (i są na to interpretacje) "zakupy uboczne", czyli *nie*
    > związane bezpośrednio z produkcją, handlem, przetworstwem i wszystkim
    > co się z tym wiąże są dopuszczalne - IMO dlatego, że właśnie "nie
    > stanowią DG" (lecz coś co się "przydaje w DG").
    > Klasyka: fakturę za pieczątkę to bym wziął, przed terminem :)

    A mogę na tej samej zasadzie również wziąść fakturę np. za hosting czy np.
    artykuły biurowe?

    A trochę kombinując: skoro od paliwa do osobowego i tak nie odlicza się VAT
    to czy mogę wziąść na nie fakturę jeśli muszę jechać w delegację przed
    zgłoszoną datą rozpoczęcia DG?
    Czy pozostaje mi potraktować to jako podróż prywatną ? :(

    Pozdrawiam
    Piotr