-
1. Data: 2006-03-15 22:46:53
Temat: Rozpoczęcie KPIR
Od: Jan <g...@o...pl>
Witam!
1.02.2006 rozpocząłem działalność gospodarczą. Niestety nie osiągnąłem
żadnego dochodu ale też i nie miałem żadnych kosztów - nie było więc
potrzeby rozpoczynania prowadzenia KPIR. Tera sytuacja się zmienia i
chciałbym rozpocząć prowadzenie działalności. Wiem że muszę na pewno
zrobić 2 rzeczy:
1. Poinformować naczelnika US o rozpoczęciu prowadzenie KPIR - ale nie
wiem jak ma takie pismo wyglądać?
2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"? i jak ją
wpisać do KPIR?
W marcu zapłaciłem pierwszą składkę do ZUS za luty - jak ją
zaksięgować w KPIR?
Może ktoś mia podobny przypadek i poradzi mi co zrobić, żebym nie
błądził niepotrzebnie?
Pozdrawiam
Jan
-
2. Data: 2006-03-15 22:56:23
Temat: Re: Rozpoczcie KPIR
Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>
Użytkownik "Jan" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:r06h12t3hg5ml8ku1iutrdmlqqri19s478@4ax.com...
> 2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
> żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
> prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"? i jak ją
> wpisać do KPIR?
Pamietaj, ze nei jest to inwentaryzacja "majatku" tylko spis "materialow i
towarow".
Pozdrawiam
SDD
-
3. Data: 2006-03-15 23:06:39
Temat: Re: Rozpoczcie KPIR
Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>
Użytkownik "Jan" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:r06h12t3hg5ml8ku1iutrdmlqqri19s478@4ax.com...
> 1. Poinformować naczelnika US o rozpoczęciu prowadzenie KPIR - ale nie
> wiem jak ma takie pismo wyglądać?
Do Naczelnika X Urzędu Skarbowego w X
Stosownie do tresci par 10 ust 2 Rozporządzenia Ministra Finansow z dn. 26
sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
rozchodów (Dz. U z 2003 nr 152 poz. 1475 z pozn. zm) wydanego na podstawie
delegacji art. 24a ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn.
zm.2)) zawiadamiam, ze z dn. XXXXXX rozpoczalem prowadzenie podatkowej
ksiegi przychodow i rozchodow.
Pozdrawiam
SDD
-
4. Data: 2006-03-16 08:02:57
Temat: Re: Rozpoczcie KPIR
Od: piotrek <p...@r...net.pl>
SDD wrote:
> U?ytkownik "Jan" <g...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
> news:r06h12t3hg5ml8ku1iutrdmlqqri19s478@4ax.com...
>
>> 1. Poinformowaae naczelnika US o rozpocz?ciu prowadzenie KPIR - ale nie
>> wiem jak ma takie pismo wygl?daae?
>
> Do Naczelnika X Urz?du Skarbowego w X
>
> Stosownie do tresci par 10 ust 2 Rozporz?dzenia Ministra Finansow z dn. 26
> sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej ksi?gi przychodów i
> rozchodów (Dz. U z 2003 nr 152 poz. 1475 z pozn. zm) wydanego na podstawie
> delegacji art. 24a ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
> dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z pó 1/4 n.
> zm.2)) zawiadamiam, ze z dn. XXXXXX rozpoczalem prowadzenie podatkowej
> ksiegi przychodow i rozchodow.
>
>
> Pozdrawiam
> SDD
>
>
Czy podobny obowiązek (zgłoszenia do naczelnika US) istnieje również w
stosounku do ewidencji przychodów (ryczałt ewidencjonowany)?
Pozdrawiam
P.
-
5. Data: 2006-03-16 22:36:06
Temat: Re: Rozpoczęcie KPIR
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 15 Mar 2006, Jan wrote:
> Witam!
>
> 1.02.2006 rozpocząłem działalność gospodarczą. Niestety nie osiągnąłem
> żadnego dochodu ale też i nie miałem żadnych kosztów - nie było więc
> potrzeby rozpoczynania prowadzenia KPIR.
Że co ???
Dostałeś zgodę naczelnika US na nieprowadzenie ?
Żeby była jasność: jeśli *nie prowadziłeś DG*, a data 1.02 to data
planowanego rozpoczęcia DG (podana w UM przy składaniu wniosku
o wpis do EDG) to co innego.
Ale jeśli prowadziłeś DG, w szczególności zgłaszając fakt prowadzenia
w US i ZUS to ja czegoś nie wiem....
Z ustawy:
+++
Art. 24a.
1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne
osób fizycznych oraz spółki partnerskie, wykonujące działalność
gospodarczą, są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów
i rozchodów[...]
---
Wymóg powstaje przy *prowadzeniu DG*, a nie wskutek ponoszenia
kosztów i uzyskiwania przychodów :)
> Tera sytuacja się zmienia i chciałbym rozpocząć prowadzenie działalności.
A, czyli *nie prowadziłeś*... :)
> 2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
> żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
> prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"?
Z rozporządzenia:
+++
2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujące dane: imię i
nazwisko właściciela zakładu (nazwę firmy), datę sporządzenia spisu, numer
kolejny pozycji arkusza spisu z natury, szczegółowe określenie towaru i
innych składników wymienionych w § 27, jednostkę miary, ilość stwierdzoną
w czasie spisu, cenę w złotych i groszach za jednostkę miary, wartość
wynikającą z przemnożenia ilości towaru przez jego cenę jednostkową,
łączną wartość spisu z natury oraz klauzulę "Spis zakończono na
pozycji...", podpisy osób sporządzających spis oraz podpis właściciela
zakładu (wspólników)[...cięcie, doczytać na wszelki wypadek...]
---
No to ja się literalnie stosuję.
Czyli nagłówek i tabelka jak wyżej (pusta), pod spodem:
"spis zakończono na pozycji zero, ilość pozycji zero, wartość
spisu zero". Podpis. Pieczątka (jak ktoś ma).
Strzał z armaty do wróbla, ale przyczepić się nie ma jak - wymogi
formalne są spełnione :), a że tabelkę komp drukuje to i wysiłek
niewielki...
> i jak ją wpisać do KPIR?
IMO - "jakkolwiek".
Wartość spisu najlepiej wpisywać do kol. bodaj 16 (nie liczonej
do niczego), więc zerowy też IMO można tam :)
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)