eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozpoczęcie KPIR
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2006-03-15 22:46:53
    Temat: Rozpoczęcie KPIR
    Od: Jan <g...@o...pl>

    Witam!

    1.02.2006 rozpocząłem działalność gospodarczą. Niestety nie osiągnąłem
    żadnego dochodu ale też i nie miałem żadnych kosztów - nie było więc
    potrzeby rozpoczynania prowadzenia KPIR. Tera sytuacja się zmienia i
    chciałbym rozpocząć prowadzenie działalności. Wiem że muszę na pewno
    zrobić 2 rzeczy:

    1. Poinformować naczelnika US o rozpoczęciu prowadzenie KPIR - ale nie
    wiem jak ma takie pismo wyglądać?

    2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
    żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
    prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"? i jak ją
    wpisać do KPIR?

    W marcu zapłaciłem pierwszą składkę do ZUS za luty - jak ją
    zaksięgować w KPIR?

    Może ktoś mia podobny przypadek i poradzi mi co zrobić, żebym nie
    błądził niepotrzebnie?

    Pozdrawiam


    Jan


  • 2. Data: 2006-03-15 22:56:23
    Temat: Re: Rozpoczcie KPIR
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>


    Użytkownik "Jan" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:r06h12t3hg5ml8ku1iutrdmlqqri19s478@4ax.com...

    > 2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
    > żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
    > prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"? i jak ją
    > wpisać do KPIR?

    Pamietaj, ze nei jest to inwentaryzacja "majatku" tylko spis "materialow i
    towarow".

    Pozdrawiam
    SDD



  • 3. Data: 2006-03-15 23:06:39
    Temat: Re: Rozpoczcie KPIR
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>


    Użytkownik "Jan" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:r06h12t3hg5ml8ku1iutrdmlqqri19s478@4ax.com...

    > 1. Poinformować naczelnika US o rozpoczęciu prowadzenie KPIR - ale nie
    > wiem jak ma takie pismo wyglądać?

    Do Naczelnika X Urzędu Skarbowego w X

    Stosownie do tresci par 10 ust 2 Rozporządzenia Ministra Finansow z dn. 26
    sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów (Dz. U z 2003 nr 152 poz. 1475 z pozn. zm) wydanego na podstawie
    delegacji art. 24a ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn.
    zm.2)) zawiadamiam, ze z dn. XXXXXX rozpoczalem prowadzenie podatkowej
    ksiegi przychodow i rozchodow.


    Pozdrawiam
    SDD



  • 4. Data: 2006-03-16 08:02:57
    Temat: Re: Rozpoczcie KPIR
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik "Jan" <g...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > news:r06h12t3hg5ml8ku1iutrdmlqqri19s478@4ax.com...
    >
    >> 1. Poinformowaae naczelnika US o rozpocz?ciu prowadzenie KPIR - ale nie
    >> wiem jak ma takie pismo wygl?daae?
    >
    > Do Naczelnika X Urz?du Skarbowego w X
    >
    > Stosownie do tresci par 10 ust 2 Rozporz?dzenia Ministra Finansow z dn. 26
    > sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej ksi?gi przychodów i
    > rozchodów (Dz. U z 2003 nr 152 poz. 1475 z pozn. zm) wydanego na podstawie
    > delegacji art. 24a ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    > dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z pó 1/4 n.
    > zm.2)) zawiadamiam, ze z dn. XXXXXX rozpoczalem prowadzenie podatkowej
    > ksiegi przychodow i rozchodow.
    >
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD
    >
    >

    Czy podobny obowiązek (zgłoszenia do naczelnika US) istnieje również w
    stosounku do ewidencji przychodów (ryczałt ewidencjonowany)?

    Pozdrawiam

    P.


  • 5. Data: 2006-03-16 22:36:06
    Temat: Re: Rozpoczęcie KPIR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Mar 2006, Jan wrote:

    > Witam!
    >
    > 1.02.2006 rozpocząłem działalność gospodarczą. Niestety nie osiągnąłem
    > żadnego dochodu ale też i nie miałem żadnych kosztów - nie było więc
    > potrzeby rozpoczynania prowadzenia KPIR.

    Że co ???
    Dostałeś zgodę naczelnika US na nieprowadzenie ?

    Żeby była jasność: jeśli *nie prowadziłeś DG*, a data 1.02 to data
    planowanego rozpoczęcia DG (podana w UM przy składaniu wniosku
    o wpis do EDG) to co innego.
    Ale jeśli prowadziłeś DG, w szczególności zgłaszając fakt prowadzenia
    w US i ZUS to ja czegoś nie wiem....
    Z ustawy:
    +++
    Art. 24a.
    1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne
    osób fizycznych oraz spółki partnerskie, wykonujące działalność
    gospodarczą, są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów
    i rozchodów[...]
    ---

    Wymóg powstaje przy *prowadzeniu DG*, a nie wskutek ponoszenia
    kosztów i uzyskiwania przychodów :)

    > Tera sytuacja się zmienia i chciałbym rozpocząć prowadzenie działalności.

    A, czyli *nie prowadziłeś*... :)

    > 2. Zrobić inwentaryzację początkową - na razie moja firma nie ma
    > żadnego majątku, a ja też nie chcę niczego do niej wnosić z mojego
    > prywatnego majątku - jak więc zrobić inwentaryzację "pustą"?

    Z rozporządzenia:
    +++
    2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujące dane: imię i
    nazwisko właściciela zakładu (nazwę firmy), datę sporządzenia spisu, numer
    kolejny pozycji arkusza spisu z natury, szczegółowe określenie towaru i
    innych składników wymienionych w § 27, jednostkę miary, ilość stwierdzoną
    w czasie spisu, cenę w złotych i groszach za jednostkę miary, wartość
    wynikającą z przemnożenia ilości towaru przez jego cenę jednostkową,
    łączną wartość spisu z natury oraz klauzulę "Spis zakończono na
    pozycji...", podpisy osób sporządzających spis oraz podpis właściciela
    zakładu (wspólników)[...cięcie, doczytać na wszelki wypadek...]
    ---

    No to ja się literalnie stosuję.
    Czyli nagłówek i tabelka jak wyżej (pusta), pod spodem:
    "spis zakończono na pozycji zero, ilość pozycji zero, wartość
    spisu zero". Podpis. Pieczątka (jak ktoś ma).
    Strzał z armaty do wróbla, ale przyczepić się nie ma jak - wymogi
    formalne są spełnione :), a że tabelkę komp drukuje to i wysiłek
    niewielki...

    > i jak ją wpisać do KPIR?

    IMO - "jakkolwiek".
    Wartość spisu najlepiej wpisywać do kol. bodaj 16 (nie liczonej
    do niczego), więc zerowy też IMO można tam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1