  • 11. Data: 2009-03-21 11:59:01
    Temat: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Słownie reprodukcji - przynosi Ci ktoś własny nagrany nośnik, robisz
    > mu *kopię* i kasujesz za usługę oraz zużyty materiał.
    > Dajmy na to przyniósł płytkę z własnymi zdjęciami, a wychodząc ma dwie.
    > Zero własnego "wkładu intelektualnego" ze strony realizującego
    > reprodukcję.

    Dzieki. Rozumiem, ze jak komus cos nagram (nikt mi nie przynosi materialu do
    nagrania) to tak samo?

    MarkX

  • 12. Data: 2009-03-21 13:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Mar 2009, MarkX wrote:

> [...]
    [...]
    > Dzieki. Rozumiem, ze jak komus cos nagram (nikt mi nie przynosi materialu do
    > nagrania) to tak samo?

    Co tak samo?
    Chcesz *za darmo* rozdawać treść którą reprodukujesz?
    Bo tak trzeba by rozumieć pytanie: "daję gościowi treść, a kasuję
    go *tylko* za powielenie".
    IMO nie przejdzie - będzie długa dyskusja, czy to jest darowizna
    czy też "nieodpłatne świadczenie" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-03-21 14:23:36
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]
    > go *tylko* za powielenie".
    > IMO nie przejdzie - będzie długa dyskusja, czy to jest darowizna

    Nie nie chodzi o to, ze ja powielam za kase oczywiscie ale material nie od
    klienta, tylko swoj albo inny. Napisales poprzednio
    "przynosi Ci ktoś własny nagrany nośnik" i to mnie zastanowilo. Ale chyba
    wiekszej roznicy to nie bedzie mialo?

    Znalazlem na pit.pl takie pytanie

    ------------------
    Pytanie: Zakładam działalność zgodną z PKD 47.91.Z (sprzedaż detaliczna
    prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet). Opiszę pokrótce
    działalność. Lektorzy z profesjonalnego studia nagrań wykonali nagrania
    dźwiękowe (ćwiczenie relaksacyjne oraz krótkie rozmówki angielskie). Za sumę
    5000zł przekazali mi nagrania oraz prawa autorskie i prawa do sprzedaży.
    Teraz chcę sprzedawać te nagrania- 1.W formie elektronicznej, do ściągnięcia
    z mojego sklepu internetowego. 2. Zlecam profesjonalnej firmie
    poligraficznej wykonanie dla mnie określonej ilości płyt CD tzn. nagranie na
    płyty, nadruk i przygotowanie pudełek i zapakowanie. Następnie odbieram
    płyty z firmy i dalej sprzedaję przez Allegro. Czy mogę się rozliczać
    ryczałtem? Jeżeli tak to jaka stawka ryczałtu obowiązuje mnie na powyższą
    działalność? Czy jest to stawka 3% na działalność handlową?

    Odpowiedź nr 21585:

    Działalność ta polega na wytworzeniu nowego produktu, zatem właściwą będzie
    stawka ryczałtu w wysokości 5,5%. Ryczał ewidencjonowany jest w tym
    przypadku oczywiście dozwolony.
    --------------------

    Czy ta odpowiedz jest prawidlowa? Jezeli tak, to dlaczego jego nie
    podciagnac pod reprodukcje?
    MarkX

  • 14. Data: 2009-03-21 14:29:59
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Sprecyzuje.

    1. Ktos przyniosl swoje fotki, ja przegrywam i daje gotowa plyte. To jest
    reprodukcja 17%

    2. Ktos mi odsprzedal prawa do swojego programu. Dalej reprodukcja?

    3. Sprzedaje wolne ogolnodostepne np. w internecie oprogramowanie (licencja
    nie zabrania). Reprodukcja?

    4. Sprzedaje SWOJ autorski program? Reprodukcja?

    Wszystko oczywiscie bedzie na CD.

    I jeszcze jedno. Ryczalt wyklucza przypadek 4 tak jak to sugerowal Piotrek?

    MarkX

  • 15. Data: 2009-03-21 16:53:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Dlatego że byłby to koszt uzyskania przychodu którego to (przychodu)
    > by nie było..

    Ale przeecież wystarczy, że poniesiesz koszty w celu osiągnięcia
    przychodów. Samego przychodu nie musisz mieć, ażeby mieć KUP.

    Piotrek

  • 16. Data: 2009-03-21 17:02:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:
    > Sprecyzuje.
    >
    > 1. Ktos przyniosl swoje fotki, ja przegrywam i daje gotowa plyte. To jest
    > reprodukcja 17%
    >
    > 2. Ktos mi odsprzedal prawa do swojego programu. Dalej reprodukcja?

    Jesli *kupiłeś* MPA to przecież ewidencjonujesz te prawa jako WNiP i
    przychody ze sprzedaży licencji, etc są w ramach DG.

    Problem jest tylko wtedy kiedy MPA nie są zaewidencjonowane jako WNiP
    (nie możesz ich wytworzyć we własnym zakresie, możesz tylko nabyć).

    Oczywiście zawsze możesz podzielić przychód na dwie części:
    - wynikającą z posiadania MPA i to idzie do opodatkowania na zasadach
    ogólnych
    - wynikającą z przygotowania utworu do sprzedaży i tu się pojawia ta
    Twoja reprodukcja

    > 3. Sprzedaje wolne ogolnodostepne np. w internecie oprogramowanie (licencja
    > nie zabrania). Reprodukcja?
    >
    > 4. Sprzedaje SWOJ autorski program? Reprodukcja?

    j.w.

    > Wszystko oczywiscie bedzie na CD.
    >
    > I jeszcze jedno. Ryczalt wyklucza przypadek 4 tak jak to sugerowal Piotrek?

    Na odwrót. Przypadek 4 wyklucza ryczałt przynajmniej w części dotyczącej
    przychodu wynikającego z posiadania MPA.

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-03-21 17:04:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-03-2009 o 17:53:54 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Ale przeecież wystarczy, że poniesiesz koszty w celu osiągnięcia
    > przychodów. Samego przychodu nie musisz mieć, ażeby mieć KUP.

    Ale chyba koszty z przychodami muszą być sparowane w ramach źródła?
    Jeśli tak, to wiedząc że przychód będzie z praw autorskich
    nie możesz kosztów zaliczać do DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-03-21 17:21:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Ale chyba koszty z przychodami muszą być sparowane w ramach źródła?

    Musisz tylko uwiarygodnić, że koszt poniosłeś w celu osiągnięcia
    przychodu. Ustawa akurat w tym miejscu jest dość precyzyjna.

    Przecież każdemu mogą się zdarzać nietrafione decyzje biznesowe i
    przychody może nie być. Oczywiście jak ktoś zacznie wymyślać jakieś
    "kosmosy" to podczas kontroli może się zdziwić.

    > Jeśli tak, to wiedząc że przychód będzie z praw autorskich
    > nie możesz kosztów zaliczać do DG.

    Ponieważ, albowiem? :-)

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-03-21 17:31:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-03-2009 o 18:21:17 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > przychody może nie być. Oczywiście jak ktoś zacznie wymyślać jakieś
    > "kosmosy" to podczas kontroli może się zdziwić.

    Chodzi mi o to, że jeśli piszesz soft "na licencje",
    to z ponoszone koszty są kosztami uzyskania
    przychodów z praw a nie z DG.
    A to się wiąże z tym że nie powinny iść do KPiR,
    nie masz prawa do amortyzacji itd.
    Mam rację?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-03-21 17:36:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

> [...]
    > to z ponoszone koszty są kosztami uzyskania
    > przychodów z praw a nie z DG.
    > A to się wiąże z tym że nie powinny iść do KPiR,

    IMHO:

    Jeśli Ty piszesz soft "na licencję", to nie idą.

    Jeśli pisze Twój pracownik lub zamawiasz w ramach umowy o dzieło to jak
    najbardziej idzie w KUP.

    Jeśli Ty piszesz soft i przekazujesz MPA to znowu idą.

    Piotrek