  • 1. Data: 2009-10-11 16:09:37
    Temat: Rozliczenie z małżonkiem (brak dochodów)
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    Witam,

    Za rok 2008 rozliczyłem się wspólnie z żoną. Czy za rok 2009 również będę
    mógł rozliczyć się z żoną, jeśli ona w roku 2009 nie będzie mieć żadnych
    dochodów (nie pracuje)? Jeśli tak, to czy w zeznaniu mam wpisać 0 zl w
    rubrykach dotyczących dochodów, składek na ubezpieczenie, itd?

    Pzdrw
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-10-11 16:46:21
    Temat: Re: Rozliczenie z małżonkiem (brak dochodów)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marionek77 wrote:
> [...]
    > żadnych dochodów (nie pracuje)? Jeśli tak, to czy w zeznaniu mam wpisać
    > 0 zl w rubrykach dotyczących dochodów, składek na ubezpieczenie, itd?

    tak.
    jeśli nie ma innych przeciwskazań to brak zarobków żony nie jest
    przeciwskazaniem do wspolnego rozliczania się. Po prostu jej zarobek
    wynosi w danym roku zero.

  • 3. Data: 2009-10-11 18:34:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl> napisał w
    wiadomości news:4ad202c1@news.home.net.pl...

    > Za rok 2008 rozliczyłem się wspólnie z żoną. Czy za rok 2009 również będę
    > mógł rozliczyć się z żoną, jeśli ona w roku 2009 nie będzie mieć żadnych
    > dochodów (nie pracuje)? Jeśli tak, to czy w zeznaniu mam wpisać 0 zl w

    No i o to chodzi. Dostaniecie dodatkowo 5 stowek z groszami back :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-10-11 20:17:25
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    > tak.
    > jeśli nie ma innych przeciwskazań to brak zarobków żony nie jest
    > przeciwskazaniem do wspolnego rozliczania się. Po prostu jej zarobek
    > wynosi w danym roku zero.

    Dzięki za info.

    Pzdrw
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-10-11 21:16:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > No i o to chodzi. Dostaniecie dodatkowo 5 stowek z groszami back :)

    Skąd wiesz ile zarabia marionek77?

    :-)

  • 6. Data: 2009-10-11 21:30:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Skąd wiesz ile zarabia marionek77?

    No tak :)
    Ze statystyczno-probabilistycznego punktu widzenia zakladam jednak, ze mniej
    niz te ok 90 kPLN rocznie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-10-11 21:43:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > No tak :)
    > Ze statystyczno-probabilistycznego punktu widzenia zakladam jednak,
    > ze mniej niz te ok 90 kPLN rocznie :)

    Jeśli bardzo statystycznie mniej czyli np np mniej niż 3k rocznie,
    to też i tych dodatkowych stówek nie zobaczy :-)

  • 8. Data: 2009-10-12 18:53:58
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    > No tak :)
    > Ze statystyczno-probabilistycznego punktu widzenia zakladam jednak, ze
    > mniej niz te ok 90 kPLN rocznie :)

    Zarabiam tyle, że jednak rozliczanie wspólnie z małżonką mi się opłaca :)

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-10-12 20:31:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marionek77 wrote:

    > Zarabiam tyle, że jednak rozliczanie wspólnie z małżonką mi się opłaca :)

    z niepracującą, w zasadzie zawsze się opłaca, bo ma "kwotę zwolnioną z
    podatku" do odzyskania z twojej pensji.
    Warunek tylko jeden, byleby bylo z czego odzyskac.