  • 1. Data: 2006-12-22 10:51:54
    Temat: Rozliczenie z US na podstawie faktur z euro
    Od: "lukasz_s" <b...@w...vectranet.pl>

    Witam
    Pytanie zadaje w imieniu osoby prywatnej nie firmy,
    W pewnym zagranicznym programie partnerskim zdarza zarabiać mi się
    pieniążki. Pieniadze podawane sa w euro. Zanim co miesiac dostane owe
    pieniadze musze firmie ktore ten PP prowadzi wystawic fakturke/rachunek czy
    jak to tam kots nazwie sobie (jako osoba prywatna). Rachunek rowniez jest w
    euro..... Pieniazki dostaje juz jednak na konto inteligo w PLN (poprostu
    bank przelicza euro na zlotowki). I tu 2 pytania:

    1. W jaki sposob mam rozliczac sie z US ( w rozliczeniu corocznym , bo takie
    zawsze robilem i mam nadzieje ze nie bede musial co miesiac leciec do US...)
    2. Jaka kwote mam podawac w rozliczeniu? i na jakiej podstawie? wiadomo
    kursy euro rosna, maleja.... bywa roznie.... Czy tu podstawa do rozliczenia
    nie jestt juz rachunek a np. wyciag z inteligo czy jak?

    Prosze o pomoc.

    --

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-12-22 13:52:43
    Temat: Re: Rozliczenie z US na podstawie faktur z euro
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2006 11:51:54 +0100, lukasz_s napisał(a):

> [...]
    > kursy euro rosna, maleja.... bywa roznie.... Czy tu podstawa do rozliczenia
    > nie jestt juz rachunek a np. wyciag z inteligo czy jak?

    Poszukaj w ustawie (lub w googlu) hasła "różnice kursowe"

  • 3. Data: 2006-12-22 14:00:52
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    jureq napisał(a):

    > Poszukaj w ustawie (lub w googlu) hasła "różnice kursowe"

    No ale pytający nie dostaje tego w ramach DG, więc chwilą uzyskania
    przychodu jest w tym przypadku dzień pojawienia się kasy na koncie. W
    tym dniu należy przeliczyć kwotę na PLN po kursie kupna banku i na tym
    koniec. Żadnych różnic kursowych :)
    Andrzej

  • 4. Data: 2006-12-22 14:08:45
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    lukasz_s napisał(a):
> [...]
    > zawsze robilem i mam nadzieje ze nie bede musial co miesiac leciec do US...)

    Z tego co wiem, to osoby osiągające podobne dochody składają PIT-53.
    Wygląda to tak: przyszło coś na konto w miesiącu n, to do 20 dnia
    miesiąca n+1 należy złożyć PIT-53 i wpłacić stosowną zaliczkę. Jeśli
    n=12, wtedy się nie składa. W pice rocznym zaś wszystko trzeba dosumować
    w odpowiednim wierszu. Tylko nie wiem, jak zakwalifikować, z jakiego
    tytułu są te przychody. Jedni uważają, że to za wynajem powierzchni
    reklamowej na stronie, inni traktują jako coś w rodzaju umowy zlecenia,
    której przedmiotem jest "łapanie" klientów...
    Andrzej