  • 21. Data: 2011-10-06 10:51:53
    Temat: Re: Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotr Fiolek pisze:
    > Gdybym byl podatnikiem VAT czynnym, to wystawialbym fatkture ze stawka
    > "np".
    > Ale poniewaz jestem zwolnionym, to wystawiam rachunek.

    Czy na pewno? Zapoznaj się z z art. 106 ustęp 2 ustawy o ptu.
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 22. Data: 2011-10-06 10:59:18
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 12:51, ajt wrote:

    > Czy na pewno? Zapoznaj się z z art. 106 ustęp 2 ustawy o ptu.

    Mamy jeszcze par. 4 rozporządzenia fakturowego:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,5
    1600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-
    dane-ktore-powinny.html

    Tomek

  • 23. Data: 2011-10-06 11:10:33
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Oct 6, 12:51 pm, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    > Czy na pewno? Zapoznaj si z z art. 106 ust p 2 ustawy o ptu.
    > --
    > Pozdrawiam
    > Andrzejwww.radom.ws

    Art. 106 ust. 2:
    "Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do dostawy towarów lub
    świadczenia
    usług, dokonywanych przez podatników zarejestrowanych jako podatnicy
    VAT
    czynni lub zwolnieni, jeżeli miejscem opodatkowania tych czynności
    jest terytorium
    państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju lub terytorium
    państwa
    trzeciego i dla tych czynności podatnicy ci nie są zidentyfikowani dla
    podatku
    od wartości dodanej lub - w przypadku terytorium państwa trzeciego -
    podatku
    o podobnym charakterze."

    Czyli w przypadku swiadczenia uslug
    powinienem jednak wystawiac faktury ze stawka "np",
    mimo ze jestem na zwolnieniu podmiotowym?

  • 24. Data: 2011-10-06 11:21:21
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Oct 6, 12:32 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >   Mo e zauwa y e - by o kiedy w ustawie ograniczenie, e od czego
    > co nie mo e sta si kosztem (nawet wtedy nie by o e "nie jest kosztem")
    > nie wolno odlicza VAT.
    >   Zosta o skre lone.
    > "Koszt" pozosta tylko w roli ekwiwalentu warto ci, gdy "cena VAT"
    > nie jest okre lona (czyli "koszt wytworzenia", a nie "koszt uzyskania").
    >
    >   Natomiast dla przypadku wiadczenia zagranicznego jest odr bny
    > zapis art.86.4, kt ry w przypadku .ue jest kompensowany wzajemnymi
    > umowami, a poza uni stanowi element "nieopodatkowania
    eksportu":http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32
    ,32,670,,,ustawa-z-dnia-110...
    > +++
    > 8. Podatnik ma r wnie prawo do obni enia kwoty podatku nale nego o kwot
    > podatku naliczonego, o kt rej mowa w ust. 2, je eli importowane lub nabyte
    > towary i us ugi dotycz :
    >
    > 1) dostawy towar w lub wiadczenia us ug przez podatnika poza
    >   terytorium kraju, je eli kwoty te mog yby by odliczone,
    >   gdyby czynno ci te by y wykonywane na terytorium kraju,
    >   a podatnik posiada dokumenty, z kt rych wynika zwi zek
    >   odliczonego podatku z tymi czynno ciami;
    > ---
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Zaczyna nabierac to dla mnie sensu :)

    Mam tylko nadal jedna watpliwosc - w przypadku swiadczenia
    uslug poza terytorium kraju "Podatnik ma rowniez prawo do obnizenia
    kwoty podatku naleznego o kwot podatku naliczonego" nawet jezeli ten
    podatnik
    jest na zwolnieniu podmiotowym i nie składa VAT-7?

  • 25. Data: 2011-10-07 08:11:20
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotr Fiolek pisze:

> [...]
    >
    > Czyli w przypadku swiadczenia uslug
    > powinienem jednak wystawiac faktury ze stawka "np",
    > mimo ze jestem na zwolnieniu podmiotowym?

    Też chciałbym się dowiedzieć :)
    Ustawa każe wystawić fakturę, ale rozporządzenie nie wymaga, by
    tytułować ją "faktura vat" i nie określa szczegółowych wymagań. Wychodzi
    na to, że wystarczy rachunek (może na wszelki wypadek z tytułem
    "faktura"), który będzie zawierał minimum określone ustawą...
    Andrzej
    www.radom.ws