  • 11. Data: 2011-10-04 17:43:05
    Temat: Re: Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Oct 4, 11:31 am, tomek <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    ,ustawa-z-dnia-110...

    > A widzisz, myślałem że .8 dotyczy VAT-9M a on dotyczy VAT-8:
    >
    > https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fmf.g
    ov.pl%2F_files_%2...

    > Miałem ten dylemat gdy pisałem, ale byłem na tyle zmęczony że zamiast
    > sprawdzić to się zaasekurowałem i wyszła kaszanka :)

    > VAT-8 :)
    >
    > Tomek

    Tak, ale w VAT-8 raczej w moim przypadku
    (świadczenie uslug na rzecz podatnika z innego panstwa UE)
    sie nie sklada, tylko przy nabyciu towarow?

    "Składający: Podatnicy, o których mowa w art.15 ustawy, inni niż
    zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, oraz osoby prawne niebędące
    podatnikami w rozumieniu art.15 ustawy - zarejestrowani jako podatnicy
    VAT UE, którzy zadeklarowali w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R, że
    będą dokonywać wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów."

  • 12. Data: 2011-10-04 20:19:52
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 04.10.2011 19:43, Piotr Fiolek wrote:

> [...]
    > VAT UE, którzy zadeklarowali w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R, że
    > będą dokonywać wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów."

    Racja..

    Jeśli spojrzeć na dostępne formularze:
    http://mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&id=3
    2350&typ=news to ja
    tam nie widzę nic co by pasowało do Twojej sytuacji.

    Czyli co, trzeba "przekonać system" ;)

    Tomek

  • 13. Data: 2011-10-05 09:34:35
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    Swoja droga, to mam wrazenie to swiadczenie uslug na rzecz
    zagranicznego podmiotu z UE jest jakby pominiete przez prawo. Wiadomo
    co sie robi przy innych formach transakcji zagranicznych, np:
    - imporcie uslug (VAT-9M)
    - wewnatrzwspolnotowym nabyciu towarow (VAT-8)

    a tutaj wyglada na to, ze nie ma zadnej deklaracji. Nawet "świadczenie
    uslug" to okreslenie chyba nieformalne - nie ma chyba jakiejs
    oficjalnej nazwy na to?

  • 14. Data: 2011-10-05 10:46:49
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.10.2011 11:34, Piotr Fiolek wrote:
> [...]
    > - imporcie uslug (VAT-9M)
    > - wewnatrzwspolnotowym nabyciu towarow (VAT-8)
    >
    > a tutaj wyglada na to, ze nie ma zadnej deklaracji.

    Jest, VAT-UE

    > Nawet "świadczenie
    > uslug" to okreslenie chyba nieformalne - nie ma chyba jakiejs
    > oficjalnej nazwy na to?

    Nie wiem co rozumiesz przez "nieformalne", ale np art. 5 i 8 uptu też
    nieformalnie to tak nazywają ;)

    Tomek

  • 15. Data: 2011-10-05 13:39:12
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Oct 5, 12:46 pm, tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Jest, VAT-UE

    No tak - VAT-UE i tylko VAT-UE, to się zgadza.

    > Nie wiem co rozumiesz przez "nieformalne", ale np art. 5 i 8  uptu te
    > nieformalnie to tak nazywaj ;)

    W art.5 Ustawy o VAT są wymienione:
    "1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na
    terytorium kraju;
    2) eksport towarów;
    3) import towarów;
    4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium
    kraju;
    5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów."

    Chodzi tu o usługi na terytorium kraju, ale nie ma tu mowy o czymś
    takim jak "eksport usług pozaunijny", czy "eksport usług
    wewnątrzunijny" :)

  • 16. Data: 2011-10-05 16:34:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:

> [...]
    > Chodzi tu o usługi na terytorium kraju, ale nie ma tu mowy o czymś
    > takim jak "eksport usług pozaunijny", czy "eksport usług

    Dla ustalenia uwagi: chodzi o usługi wykonywane poza terytorium
    kraju, wykonywane przez podatnika z .pl czy przez podmiot zagraniczny
    na terytorium .pl (z dokładnością do definicji miejsca świadczenia
    w rozumieniu ustawy o VAT)?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-10-05 20:04:30
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Oct 5, 6:34 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > kraju, wykonywane przez podatnika z .pl czy przez podmiot zagraniczny
    > na terytorium .pl (z dokładnością do definicji miejsca świadczenia

    Przez podatnika z .pl (co jak rozumiem znaczy przez polskiego
    podatnika).

  • 18. Data: 2011-10-06 09:25:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Przez podatnika z .pl (co jak rozumiem znaczy przez polskiego
    > podatnika).

    No to w ramach unii zasadniczo usługa jest opodatkowana "tam",
    nie tu, dobrze mi wychodzi?
    Czyli albo podatek spada na otrzymującego swiadczenie, albo
    wykonawca powinien się zarejestrować "tam". Polsce nic do tego :)
    W przypadku "pozaunijnym" tym bardziej.
    Ale VAT do odliczenia można odliczyć.
    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-10-06 09:51:08
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    On Oct 6, 11:25 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   No to w ramach unii zasadniczo us uga jest opodatkowana "tam",
    > nie tu, dobrze mi wychodzi?

    Zadnego podatku VAT polski podatnik oczywiscie nie zaplaci.
    Gdybym byl podatnikiem VAT czynnym, to wystawialbym fatkture ze stawka
    "np".
    Ale poniewaz jestem zwolnionym, to wystawiam rachunek.
    Nie zaplace wiec zadnego podatku VAT.

    >   Czyli albo podatek spada na otrzymuj cego swiadczenie, albo
    > wykonawca powinien si zarejestrowa "tam". Polsce nic do tego :)
    >   W przypadku "pozaunijnym" tym bardziej.
    >   Ale VAT do odliczenia mo na odliczy .
    >   Pasuje?

    Nad tym to jeszcze musze sie zastanowic, bo troche sie pogubilem :)
    Ale przyszla mi taka pierwsza mysl - czym mam prawo sobie cokolwiek
    odliczyc
    jezeli jetem na zwolnieniu podmiotowym?
    A druga mysl - przeciez to jest dla mnie przychod z tego swiadczenia
    uslug -
    wiec jak moge sobie odliczyc podatek VAT? Przeciez odlicza sie od
    kosztow :)

  • 20. Data: 2011-10-06 10:32:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:

    > Ale przyszla mi taka pierwsza mysl - czym mam prawo sobie cokolwiek
    > odliczyc
    > jezeli jetem na zwolnieniu podmiotowym?

    A podatek "tam" zapłacisz?

    > A druga mysl - przeciez to jest dla mnie przychod z tego swiadczenia
    > uslug - wiec jak moge sobie odliczyc podatek VAT?
    > Przeciez odlicza sie od kosztow :)

    Nie, nie odlicza się od kosztów :)
    Odliczenie przysługuje w związku z VAT zapłaconym na "wydatki związane
    ze sprzedażą", przy czym chodzi o sprzedaż *w rozumieniu VAT*.
    Może zauważyłeś - było kiedyś w ustawie ograniczenie, że od czegoś
    co nie może stać się kosztem (nawet wtedy nie było że "nie jest kosztem")
    nie wolno odliczać VAT.
    Zostało skreślone.
    "Koszt" pozostał tylko w roli ekwiwalentu wartości, gdy "cena VAT"
    nie jest określona (czyli "koszt wytworzenia", a nie "koszt uzyskania").

    Natomiast dla przypadku świadczenia zagranicznego jest odrębny
    zapis art.86.4, który w przypadku .ue jest kompensowany wzajemnymi
    umowami, a poza unią stanowi element "nieopodatkowania eksportu":
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte
    towary i usługi dotyczš:

    1) dostawy towarów lub œwiadczenia usług przez podatnika poza
    terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone,
    gdyby czynnoœci te były wykonywane na terytorium kraju,
    a podatnik posiada dokumenty, z których wynika zwišzek
    odliczonego podatku z tymi czynnoœciami;
    ---

    pzdr, Gotfryd