  • 11. Data: 2009-08-14 14:34:34
    Temat: Re: Rozliczenie się z portalu internetowego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2009 o 15:40:38 Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    napisał(a):

    > Ze strony jednego z takich pośredników:
    > "Our relationship is that of a reseller, we buy the products from you
    > and sell them to the end users"
    >
    > Czyli jak najbardziej pośredniczą w sprzedaży. Wygląda więc na to, że
    > to ci pośrednicy rozliczają się z ostatecznymi klientami (mogą np.
    > wystawić klientowi fakturę) - oni im sprzedają towary. A więc ja
    > rozliczam się z tylko tym pośrednikiem, a nie z indywidualnymi
    > klientami. Powraca więc temat jednej faktury dla pośrednika :)
    > Pozdrawiam.

    Podobnie rozlicza się np z DotPay, podczas sprzedaży
    tapet na komórki.

    Technicznie wygląda to tak, że użytkownik wysyła SMS-a
    do DotPay, serwer DotPay kontaktuje się z naszym serwerem
    żądając tapety dla użytkownika którą mu następnie wysyła MMSem.

    A od strony prawnej ja sprzedaję DotPay usługę dostarczania treści
    do usługi SMS/MMS - w praktyce wychodzi na to że to DotPay oferuje
    usługę wgrania tapety, a ja jedynie zapewniam do tej usługi treść
    i ekspozycję oferty na swojej stronie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-08-14 15:46:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Pośrednik CHYBA również uczestniczy w sprzedaży gier. Gdy klient
    > kliknie w odpowiedni przycisk na mojej stronie, zostanie on
    > przeniesiony na stronę tego pośrednika, gdzie może zakupić licencje na
    > program. Czyli dokona tam płatności i ściągnie w zamian plik z
    > programem z serwera który jest własnością tego pośrednika. Można więc
    > to chyba uznać za pośrednictwo w sprzedaży?

    No to wtedy wyciągasz na stół przepis art.7.8.
    Teraz mi powiedz, skąd wniosek, że transakcja w ogóle ma podlegać
    pod kasę rejestrującą, skoro dostawy "dla ludzi" dokonał pośrednik :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-08-17 11:19:02
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 14 Sie, 17:46, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   No to wtedy wyciągasz na stół przepis art.7.8.
    >   Teraz mi powiedz, skąd wniosek, że transakcja w ogóle ma podlegać
    > pod kasę rejestrującą, skoro dostawy "dla ludzi" dokonał pośrednik :D
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Wynikał to z mojej niewiedzy o sposobie funkcjonowania tego typu
    portali :-)

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 14. Data: 2009-11-05 17:59:32
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Patrz wątek obok - jest odrębne "pozalimitowe" zwolnienie od kasy,
    > pod warunkiem przyjmowania zapłaty "bankiem lub pocztą" (to nie
    > cytat, piszę "z głowy czyli z niczego", sprawdź w rozporządzeniu)
    > które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO*
    > przelewu.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Możesz sprecyzować : "które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej
    identyfikacji *KAŻDEGO* przelewu. "

    Np w przypadku pytającego czy za WARUNEK wystarczy przelew przez bank od
    pośrednika świadczącego usługę płatności elektronicznych (np paypal-jest
    bankiem ,dotpay- posrednikiem płatniczym ...) ale przelew wpływa na
    konto BANKOWE pytającego (więc warunek obrotu przez BANK jest chyba
    spełniony) ?. Przelew (Przychód) to suma zebrana od klientów
    indywidualnych których wykaz jest dostępny u pośrednika w formie
    elektronicznej.
    Choć nie wiem czy ten wykaz jest niezbędny jako dowód sprzedaży jeżeli
    ustawodawca wyraźnie określa ze sprzedaż elektroniczna wartości
    niematerialnych(licencje, dostęp do danych) nie skutkuje obowiązkiem
    rejestracji kasą jeżeli obrót dokumentowany jest przelewem bankowym i
    nie ma nic wspólnego z limitem obrotu rocznego ?. Nic tam nie ma o
    szczegółowym dokumentowaniu kto zakupił licencję czy dostęp.

    Pośrednik wystawia fakturę na marżę od usługi (Koszt) którą
    automatycznie potrąca z przychodu.

    Przelew prawdopodobnie księguje się jako sprzedaż bez faktury wartości
    niematerialnych a fakturę od pośrednika jako koszt i to chyba wszystko.
    Tak powinno być w normalnym Państwie, tu nie ma ŻADNEJ możliwości
    mataczenia ale czy tak jest u NAS sam tego nie wiem ale tak właśnie
    zrozumiałem sens tej ustawy ?.

    pozdr
    AK