  • 1. Data: 2009-02-26 12:07:13
    Temat: Rozliczenie delegacji zagranicznej
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Pracownik wyjechał na delegację zagraniczną 16/02, wrócił 23/02, a 24/02
    dostarczył do kadr formularz delegacji wraz z rachunkami. Po kursie, z
    którego z tych dni oblicza się wysokość diety zagranicznej? Po kursie z dnia
    wyjazdu, przyjazdu czy dnia rozliczenia delegacji? Gdzie mogę znaleźć
    informacje prawne na ten temat?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 2. Data: 2009-02-27 16:10:07
    Temat: Re: Rozliczenie delegacji zagranicznej
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Emka wrote:
> [...]
    > Po kursie z dnia wyjazdu, przyjazdu czy dnia rozliczenia delegacji?
    > Gdzie mogę znaleźć informacje prawne na ten temat?

    Akurat odpowiedzi na pytanie, ktory z tych kursów jest poprawny, to nie
    znajdziesz,
    ponieważ w ustawach nie ma konkretnego zapisu.
    W zasadzie nalezałoby rozliczać wydatki (poszczególne) wg kursu
    z dnia poniesienia kosztu - czyli każdy dzień inny kurs - tak jak chce
    ustawa.
    Ale można też potraktować rozliczenie delegacji jako konkretne zdarzenie
    i rozliczać z kursem z tego dnia wszystkie wydatki.
    Informacje prawne znajdziesz ustawach o podatku dochodowym PIT/CIT
    i w rozporządzeniu ministra chyba pracy w sprawie wysokości należności
    przysługjących
    pracownikom (budżetówki, ale innych tez dotyczy) z tytułu zagranicznej
    podróży służbowej

  • 3. Data: 2009-03-01 14:52:11
    Od: "Iw" <g...@o...eu>

    > W zasadzie nalezałoby rozliczać wydatki (poszczególne) wg kursu
    > z dnia poniesienia kosztu - czyli każdy dzień inny kurs - tak jak chce
    > ustawa.

    Nawet chyba nie tyle z dnia poniesienia kosztu, tylko z dnia
    poprzedzajacego:).

    iw