  • 1. Data: 2005-03-21 09:05:03
    Temat: Rozliczanie miesięczne PILNE
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Witam,
    DG, KPiR
    mam wystawiony rachunek z data platnosci 30 dni,
    sprzedaz towaru, załóżmy na kwotę 50 000 zł.
    Towar kupie dopiero jak otrzymam wplate.
    Jeśli wpłyną mi pieniądze dnia 30 marca
    to zgodnie z prawem musze wypełnić pit-5 i zapłacić podatek.
    Towar kupuję za 47 000 zł i jak zapłacę podatek od 50 000 zł
    to nie będę miał za co kupić towaru, a nie kupię go w ciągu 1-2 dni
    czyli do końca miesiąca.
    Poradźcie coś bo wyląduję na pożyczce...

    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^ www.klapuch.komrel.net
    : '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
    mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

  • 2. Data: 2005-03-21 12:47:39
    Temat: Re: Rozliczanie miesięczne PILNE
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> napisał w wiadomości
> [...]
    > Towar kupie dopiero jak otrzymam wplate.
    > Jeśli wpłyną mi pieniądze dnia 30 marca
    > to zgodnie z prawem musze wypełnić pit-5 i zapłacić podatek.

    PIT-5 wypełniasz nie jak otrzymasz pieniądze ale jak wystwiłeś rachunek.
    Skoro wystawiłeś rachunek w tym miesiącu to już musiosz wypełnić PIT-5 chyba
    że dokonasz zakupu, który sprawi że twój dochód nie spowoduje powstania
    zobowiązania podatkowego.

    > Towar kupuję za 47 000 zł i jak zapłacę podatek od 50 000 zł
    > to nie będę miał za co kupić towaru, a nie kupię go w ciągu 1-2 dni
    > czyli do końca miesiąca.
    > Poradźcie coś bo wyląduję na pożyczce...

    Tylko dlaczego wystawiłes rachunek skoro transakcja nie doszła jeszcze do
    skutku, nie wiesz że rachunek wystawia się "PO" transakcji lub po otrzymaniu
    pieniędzy? Należało tylko dac kontrahentowi potwierdzenie przyjęcia
    zaliczki, to wszytsko a rachunek wystawić jak już sprzedaz mu fizycznie
    towar
    M.B.

  • 3. Data: 2005-03-21 14:12:21
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    a rachunek z datą płatności 30 lub 60 dni?
    przecież jako taki wystawia się wcześniej.

    Mariusz