  • 11. Data: 2012-01-18 10:07:32
    Temat: Re: Rezygnacja z rozliczania podatku VAT - pilne
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-18, J <k...@g...com> wrote:
    > Firma która mi płaci jest zagraniczna, ja otrzymuje umówioną kwotę i z
    > niej opłacam wszystkie należności skarbowe. Jestem zielony jeżeli
    > chodzi o rachunkowość więc może się mylę...
    > Umówiłem się na łączną kwotę wynagrodzenia X, czyli po miesiącu
    > wystawiam fakturę na kwotę:
    > Netto (X / 1,23) + VAT (Netto * 23%) = X. Od kwoty X muszę opłacić
    > VAT, zgadza się ?

    Odpowiedź prawidłowa "zależy". Łatwiej by było jakbyś podał kraj
    i czy firma ma ważny VAT-ID (jeśli europejska).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2012-01-18 11:15:54
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Cezar pisze:

    > Firma jest z EU? Jesli tak to nie naliczasz VAT.

    Jeśli firma jest spoza EU, to będąc vatowcem i tak nie nalicza,
    wystawiając faktury ze stawką "nie podlega". Jeśli zaś firma z EU, to
    zależy od jej statusu vatowego w swoim kraju.
    No i korzyść z tego dla vatowca taka, że mimo nie naliczania vatu,
    zachowuje się prawo do odliczania (czyli w tym przypadku zwrotu) vatu
    naliczonego w zakupach, więc bycie vatowcem w takim przypadku się opłaca :)
    Andrzej
    www.radom.ws