  • 1. Data: 2012-01-16 02:33:14
    Temat: Rezygnacja z rozliczania podatku VAT - pilne
    Od: J <k...@g...com>

    Moja sytuacja jest następująca:
    Jestem programistą. Mam tylko jednego klienta, który co miesiąc będzie
    płacić za moje usługi. 12 grudnia 2011 założyłem działalność
    gospodarczą. Rozliczam się na zasadach ogólnych oraz z powodu
    niewiedzy zostałem płatnikiem VAT. Przeglądając zagadnienia z
    dziedziny księgowości zdałem sobie sprawę, iż strzeliłem sobie w
    stopę. Teraz chcę koniecznie zrezygnować z VAT'u. Dodam, iż jeszcze
    nie wystawiłem żadnej faktury, ani nie dokonałem żadnego zakupu.
    Proszę o informację czy mogę zrezygnować z VAT'u, jeżeli tak to kiedy
    i w jaki sposób. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
    Z wyrazami uszanowania J

  • 2. Data: 2012-01-16 06:18:32
    Temat: Re: Rezygnacja z rozliczania podatku VAT - pilne
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-01-16 03:33, J wrote:
> [...]
    > Proszę o informację czy mogę zrezygnować z VAT'u, jeżeli tak to kiedy
    > i w jaki sposób. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

    Nawet rzuciłem okiem do ustawy i nijak nie mogę wypatrzeć rezygnacji ze
    zwolnienia w trybie "z niewiedzy".

    Może jednak napisz co takiego zrobiłeś / czego nie zrobiłeś.

    Piotrek

  • 3. Data: 2012-01-16 08:15:13
    Od: Kuba <k...@g...com>

    "Może jednak napisz co takiego zrobiłeś / czego nie zrobiłeś."

    Nie bardzo rozumiem.

  • 4. Data: 2012-01-16 08:51:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-16, J <k...@g...com> wrote:

    > Moja sytuacja jest następująca:
    > Jestem programistą. Mam tylko jednego klienta, który co miesiąc będzie
    > płacić za moje usługi.

    Jeśli Twój klient jest VATowcem, to dla Ciebie bycie VATowcem to przecież
    plusy.

    > 12 grudnia 2011 założyłem działalność gospodarczą. Rozliczam się na
    > zasadach ogólnych oraz z powodu niewiedzy zostałem płatnikiem VAT.

    IMHO pod VAT możesz podlegać z powodu świadczenia doradztwa.
    W przypadku usług IT realizowanych "na zamówienie", to niemalże pewne.

    > Przeglądając zagadnienia z dziedziny księgowości zdałem sobie sprawę,
    > iż strzeliłem sobie w stopę.

    Dlaczego?

> [...]
    > Proszę o informację czy mogę zrezygnować z VAT'u, jeżeli tak to kiedy
    > i w jaki sposób. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

    Zrezygnować to chyba można po dwóch latach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-16 08:56:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Monday, January 16, 2012, 3:33:14 AM, you wrote:

    > Moja sytuacja jest następująca:
    > Jestem programistą. Mam tylko jednego klienta, który co miesiąc będzie
    > płacić za moje usługi.

    Jest VATowcem?

> [...]
    > zasadach ogólnych oraz z powodu niewiedzy zostałem płatnikiem VAT.
    > Przeglądając zagadnienia z dziedziny księgowości zdałem sobie

    Niby dlaczego?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-01-18 00:27:38
    Od: J <k...@g...com>

    Firma która mi płaci jest zagraniczna, ja otrzymuje umówioną kwotę i z
    niej opłacam wszystkie należności skarbowe. Jestem zielony jeżeli
    chodzi o rachunkowość więc może się mylę...
    Umówiłem się na łączną kwotę wynagrodzenia X, czyli po miesiącu
    wystawiam fakturę na kwotę:
    Netto (X / 1,23) + VAT (Netto * 23%) = X. Od kwoty X muszę opłacić
    VAT, zgadza się ? Nie mam wysokich kosztów aby zrównoważyć VAT, już
    nie mówiąc aby go przewyższyć. Co innego jak bym zawarł klauzulę na
    fakturze, że mój pracodawca opłaca VAT w swoim kraju, wtedy już nie
    musiałbym płacić w Polsce VAT'u - zgadza się ?

    P.S.
    Tak czy inaczej udało mi się przestać być VATowcem. W US złożyłem
    oświadczenie ze nie sprzedawałem na fakturę oraz nie odliczalam
    podatku od zakupów, a także nie dokonałem żadnych działań związanych z
    działalnością gosp.

  • 7. Data: 2012-01-18 06:22:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J wrote:

    > Nie mam wysokich kosztów aby zrównoważyć VAT, już
    > nie mówiąc aby go przewyższyć.
    > Tak czy inaczej udało mi się przestać być VATowcem.

    Jeśli chcesz równoważyc VAT ze sprzedaży, to chyba jednak źle
    rozumujesz. Co zrobisz jak się okaże, że rodzaj usług wymusza
    bycie VATowcem? Sprawdziłeś to?

  • 8. Data: 2012-01-18 08:19:21
    Od: J <k...@g...com>

    On 18 Sty, 07:22, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Je li chcesz r wnowa yc VAT ze sprzeda y, to chyba jednak le
    > rozumujesz. Co zrobisz jak si oka e, e rodzaj us ug wymusza
    > bycie VATowcem? Sprawdzi e to?

    "Jesli chcesz rownowazyc VAT ze sprzedazy, to chyba jednak zle
    rozumujesz" - prosze wyjasnij

    Tak, moje uslugi jako programista nie maja nic wspolnego z doradztwem,
    ktore wlasnie wymusza rezygnacje z ulgi nieplacenia VAT'u.
    P.S. W US sami to sprawdzali

  • 9. Data: 2012-01-18 09:42:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J wrote:
    > "Jesli chcesz rownowazyc VAT ze sprzedazy, to chyba jednak zle
    > rozumujesz" - prosze wyjasnij

    Nie wiem co tlumaczyc.
    Pomysl sam: jesli chcesz równowazyc, a nawet miec wiecej do odliczenia niz
    do
    zaplaty, to jak funkcjonowac na dluzsza mete? Nie mozna byc wiecznym
    inwestorem.
    To nie Ty placisz VAT ze swojego dochodu, bo to nie podatek dochodowy.
    (pomijam kwestie kiedy klient nie placi wcale)

  • 10. Data: 2012-01-18 09:59:08
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 18/01/2012 00:27, J wrote:
    > Firma która mi płaci jest zagraniczna, ja otrzymuje umówioną kwotę i z
    > niej opłacam wszystkie należności skarbowe. Jestem zielony jeżeli
    > chodzi o rachunkowość więc może się mylę...

    Firma jest z EU? Jesli tak to nie naliczasz VAT.

    c.