  • 21. Data: 2010-01-09 09:25:07
    Temat: Re: Remanent, a planowany zwrot towaru
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    'Tom N' pisze:

    > A ja widzę to:
    > 16. Kolumna 15 jest wolna. W kolumnie tej można wpisywać inne zaszłości
    > gospodarcze poza wymienionymi w kolumnach 1-13. W kolumnie tej można również
    > wpisywać wydatki odnoszące się do przychodów miesiąca lub roku następnego
    > (lat następnych).
    > oraz w samym rozporządzeniu to:

    A co daje takie wpisanie, skoro to i tak ma nie brać udziału w obliczeniach?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-01-09 11:07:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 10:25:07 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]

    Nadal nie przeczytałeś objaśnień, albo nie rozumiesz. Wpisujesz w kolumnę
    15 i w ciągu roku nigdzie tej wartości nie sumujesz. Wpis zawsze z
    wartością nieujemną - bo remanent ujemny być nie może. Dopiero na koniec
    roku (lub po dodatkowym remanencie w trakcie roku) na osobnej stronie
    księgi (traktując księgę po prostu jako czystą kartkę papieru - nie
    przejmując się kolumnami i ich nagłówkami) robisz obliczenie dochodu
    zgodne z wzorem podanym w objaśnieniach.

    > A co daje takie wpisanie, skoro to i tak ma nie brać udziału w
    > obliczeniach?

    Zapewne daje to, że potem w trakcie roku nie można tego wpisu zmienić w
    sposób niezauważalny.

  • 23. Data: 2010-01-09 11:35:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hi9gg2$hur$1@news.interia.pl>:

    > A co daje takie wpisanie, skoro to i tak ma nie brać udziału w obliczeniach?

    Jak ma nie brać, jak ma brać:

    21. W celu ustalenia dochodu osiągniętego w roku podatkowym należy na
    oddzielnej stronie księgi:

    1) ustalić wartość osiągniętego przychodu w roku podatkowym (kolumna 9);

    2) ustalić wysokość poniesionych w roku podatkowym kosztów uzyskania
    przychodów w sposób następujący:

    a) do wartości spisu z natury na początek roku podatkowego doliczyć wartość
    zakupu towarów handlowych (materiałów) z kolumn 10 i 11, a następnie
    pomniejszyć o wartość spisu z natury sporządzonego na koniec roku
    podatkowego

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2010-01-09 11:36:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Jan 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co daje takie wpisanie, skoro to i tak ma nie brać udziału w obliczeniach?

    Stanowi "dowód księgowy" :]
    Tak samo, jak np. pozycja w ewidencji środków trwałych.
    Ma być wpisane i już :)

    Z jednej strony wpis odpowiada zasadzie "chronologii zdarzeń
    gospodarczych", a z drugiej - przypuszczam że jest pewną pozostałością
    po czasach, kiedy papier na którym pisało się KPiR był stemplowany
    przez US.

    Popatrz na to tak: tak samo w niektórych wypadkach ma być ujęte
    przyjęcie towarów handlowych.
    "żeby było w razie kontroli" - przychodzi kontrola i sprawdza, czy
    wpisy w księdze pokrywają się z innymi zdarzeniami lub dokumentami.
    Fakt takiego wpisania (kiedy np. nie ma jeszcze dokumentów zakupu)
    również NIE WPŁYWA na obliczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-01-09 13:09:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    jureq pisze:
    > Zapewne daje to, że potem w trakcie roku nie można tego wpisu zmienić w
    > sposób niezauważalny.

    Dlaczego nie można? W każdej chwili mogę zmienić i wydrukować tę kartkę
    na nowo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-01-09 13:10:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    'Tom N' pisze:
    > Jak ma nie brać, jak ma brać:

    no ale nie w styczniu, a za rok. Teraz robię dokładnie tak, jak piszesz,
    tylko remanentu nie wpisuję do PKPiR, tylko mam go na osobnej kartce.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-01-09 15:01:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hi9tls$293$2@news.interia.pl>:

    > no ale nie w styczniu, a za rok.

    Nikt nie broni zgłosić remanentu w styczniu, i tak co miesiąc, więc w czym
    problem?

    > Teraz robię dokładnie tak, jak piszesz,
    > tylko remanentu nie wpisuję do PKPiR, tylko mam go na osobnej kartce.

    Do pierwszej kontroli... Skoro nie chcesz zrozumieć wykładów udzielanych
    tutaj, to może uderzenie po kieszeni przemówi :P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 28. Data: 2010-01-09 16:10:46
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > "Data faktury" tu nie gra roli (a wpis do KPiR nie jest tożsamy
    > z ustawowym ujęciem w koszty, przecież zakup towaru handlowego NIE
    > stanowi "ustawowego KUP" - to wyłącznie wyjątek wg KPiR).

    rozumiem ze przy pozostalych kosztach chronolicznie wedlug daty wystawienia
    dokumenty ktore otrzymalem do 20 nastenego miesiaca (nie dityczące tego
    nastepnego miesiaca) ?

    Co do towarów handlowych to jezeli bede wpisywac na biezaco to wtedy bedzie
    kaszanka, jak sobie wyobrazasz pozniejsze wklepywanie chronoligiczne do
    ksiegi do 20 nastepnego miesiaca. Chce 15 marca wypelnic ksiege za luty i
    zamknac miesiac, a 5 marca otrzymuje towar handlowy jak to wtedy ma
    wygladac?

  • 29. Data: 2010-01-09 20:25:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Jan 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > rozumiem ze przy pozostalych kosztach

    Hm... popatrz na to tak: *w ogóle* nie podważam kwestii wpisania
    dokumentu chronologicznie :) (we właściwym terminie).
    Tyle, że jak "nie stanowi kosztu bieżącego okresu", to nie
    powinno być w kolumnie "koszty" (a jak w roli towaru handlowego
    nie jest "dostarczone", to być w pozycji "towary").

> [...]
    > zamknac miesiac, a 5 marca otrzymuje towar handlowy jak to wtedy ma wygladac?

    Hm...
    W przypadku "postaci komputerowej" problemu nie ma (towar ma być
    "wprowadzony", natomiast "urzędowy wydruk" ma czas do 20, czyli
    ten towar z marca "na papier" wejdzie dopiero w kwietniu),
    natomiast dla przypadku prowadzenia ewidencji sprzedaży ("dziennej"!)
    rzeczywiście wychodzi jak piszesz - również przy wpisywaniu do
    "papierowej" księgi (par.17 zawiera "z zastrzeżeniem par.30").

    BTW: jakby o mnie szło, to par.17 bym zniósł, pozostawiając tylko
    obowiązek niezwłocznego zadekretowania dowodu zakupu (lub
    sporządzenia opisu).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2010-01-10 13:13:52
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Hm... popatrz na to tak: *w ogóle* nie podważam kwestii wpisania
    > dokumentu chronologicznie :) (we właściwym terminie).
    > Tyle, że jak "nie stanowi kosztu bieżącego okresu", to nie
    > powinno być w kolumnie "koszty"

    no to ja juz nie rozumiem, kupuje domene w ktorej mam zamiar utworzyc serwis
    zarobkowy, serwis moze
    wystartowac za 2 lata, to ja nie moge wrzucic w koszty zakupu domeny w
    miesiacu w ktorym go dokonalem ?
    Kurna zaczynam się bac :-) Przykładzik, Kupuje kabel przejsciowke usb->com ,
    okazuje sie nie dokonca dzialac jak powinna kupuje druga
    tez nie dobra dopiero trzecia innego producenta okazuje sie dobra, wiec
    dwoch poprzednich nie moge wrzucic w koszty ? Lub jezeli zaczne z niej
    kozrystac
    za 3 miesiace to musze z ta faktura czekac 3 miesiace?

    P.