  • 21. Data: 2010-12-30 22:44:18
    Temat: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 23:08, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Poczytaj sobie art 14 ustawy.
    > Na spis z natury jest 14 dni, obowi zek podatkowy
    > jest na dzie likwidacji (zaprzestania), wi c tak mi wychodzi, e 14 dni.

    > Wnioski, to sobie zawsze mo esz pisa .
    > Pami taj, e jak sprzedasz, to  rozliczysz VAT wg cen sprzeda y.
    > Jak b dzie ujety w spisie, to rozliczysz ten VAT po cenach zakupu.

    Zakładając, że bym się trochę spóźnił z opłatą,
    ile wynoszą odsetki za każdy dzień zwłoki?

  • 22. Data: 2010-12-31 00:04:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Fenix wrote:

    > Zakładając, że w US znalazłbym kupca, który kupiłby
    > po takiej samej cenie jak ktoś tu w Polsce

    ...marne szanse...

    > sprzedaż za granicę opodatkowana jest stawką "np" a w Polsce 23%,

    ...właśnie dlatego. Cena w US będzie niższa.

    > Czy może być jeszcze jakiś inny sposób, żeby nie płacić tego VATu?

    Legalny? - nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2010-12-31 00:13:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Była tu kiedyś wersja, że jednak w "cenach rynkowych", dość pokrętnie
    powołująca się na "wartość nabycia"; IMO literalnie nijak nie przystaje
    do ustawy, ale wysoce prawdopodobne jest że przystaje za to do aktów
    unijnych :) (w odróżnieniu od ustawy).
    Tyle, że jeśli US będzie innego zdania a nie ma się pod ręką gotowego
    wyroku NSA :P, to dla odmiany trzeba mieć pieniądze do wyłożenia
    na zapłacenie podatku z decyzji (zakładając, że się potem wygra).

    W wersji:

    > Zakładając, że bym się trochę spóźnił z opłatą,

    ...może to być niezdrowe, zgoda.

    > ile wynoszą odsetki za każdy dzień zwłoki?

    Nie wiem o jakim czasie myślisz, ale jak US zareaguje, to koszty
    pozwalniania blokad kont bankowych itede wyjdą wyższe :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-12-31 00:13:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Legalny? - nie.

    A "zużyło się", "zepsuło"?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-12-31 07:25:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

    > Zakładając, że bym się trochę spóźnił z opłatą,
    > ile wynoszą odsetki za każdy dzień zwłoki?

    Skoro już tak dokładnie planujesz ten biznes, że prowadzisz
    rozpoznanie odsetek i innych skutków decyzji o likwidacji, to już dawno
    powinieneś mieć kupca na te sprzęty, albo zorganizować ich legalną
    likwidację :-). W zasadzie każdy przepis da się jakoś obejść, więc
    rusz głową - nikt za Ciebie lepiej tego nie wymyśli, ale też sam
    odpowiadasz...

  • 26. Data: 2010-12-31 08:36:32
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 31 Gru, 08:25, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Skoro ju tak dok adnie planujesz ten biznes, e prowadzisz
    > rozpoznanie odsetek i innych skutk w decyzji o  likwidacji, to ju dawno
    >  powiniene mie kupca na te sprz ty, albo zorganizowa ich legaln
    > likwidacj :-). W zasadzie ka dy przepis da si jako obej , wi c
    > rusz g ow - nikt za Ciebie lepiej tego nie wymy li, ale te sam
    > odpowiadasz...

    Legalna likwidacja to już dla bardziej wyrafinowanych kombinatorów :-)
    Przykładowo komputer amortyzuje się kilka lat, a ja go kupiłem 1,5
    roku
    temu, więc nie mogę go chyba w tej chwili chyba zlikwidować ze względu
    na całkowite zużycie?

    Tutaj przeczytałem, że mogę być tez inne powody:
    "Likwidacja środka trwałego to całkowite zaprzestanie jego
    użytkowania, zaprzestanie amortyzacji podatkowej oraz wykreślenie
    środka trwałego z ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, w szczególności z powodu jego całkowitego
    zużycia, kradzieży, uszkodzenia lub utraty przydatności związanej np.
    z postępem technicznym. Likwidacja środka trwałego jest czynnością
    niepodlegającą VAT."
    http://mojafirma.infor.pl/podatki/120155,Czy-likwida
    cja-srodka-trwalego-rodzi-obowiazek-opodatkowania-or
    az-korekty-odliczonego-VAT.html

    ale kombinowanie z tym (szczególnie z "kradzieżą") balansuje na
    granicy prawa.

    Najwyżej zapłacę i trudno.

    Kwestia tylko od czego powinienem zapłacić?
    Zestaw komputerowy - środek trwały - więc płacę.
    Ale czy od wartości niematerialnych i prawnych (licencje na Windows i
    Office)
    oraz zakupów poniżej 1500 zł (nie amortyzowanych, dodawanych do KUP
    jednym wpisem)
    też powinienem zapłacić?

  • 27. Data: 2010-12-31 09:26:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-12-2010 01:13, Liwiusz pisze:

    > A "zużyło się", "zepsuło"?

    Jeżeli faktycznie się zużyło czy zepsuło.
    I albo w razie kontroli mamy do okazania ten zepsuty czy zużyty sprzęt,
    albo mamy kwity, że go oddaliśmy do utylizacji.

    Nie ma trzeciej opcji.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2010-12-31 10:00:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

> [...]
    > Office)
    > oraz zakupów poniżej 1500 zł (nie amortyzowanych, dodawanych do KUP

    To jeszcze warto rozwinąć jaki podatek chcesz płacić?
    Bodla różńych podatków są różne warunki.
    Rozmawiamy w tej chwili tylko o VAT. Tu już padł artykuł
    od czego i w jakiej wysokosci. Ale wiesz, że jest jeszcze kwestia
    rozliczenia
    remanentu likwidacyjnego sporządzenego do rozliczenia podatku dochodowego?

  • 29. Data: 2010-12-31 10:02:14
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]
    > powołująca się na "wartość nabycia"; IMO literalnie nijak nie przystaje
    > do ustawy, ale wysoce prawdopodobne jest że przystaje za to do aktów

    Niestety, nie służę wyrokiem żadnym, może dlatego, że od 2008 roku nie
    było powodu odwoływać się wydawanych interpretacji?;>

    Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 12 stycznia 2009 r.
    ILPP1/443-1034/08-3/BD

    "(...) Ponadto Podatnik uważa, iż ustalanie podstawy opodatkowania
    według ceny nabycia z dnia nieodpłatnego przekazania towarów jest
    niewątpliwie słuszne w kontekście przepisów unijnych (art. 74 Dyrektywy
    2006/112/WE). Wynika z nich, że wartość przekazywanego bezpłatnie
    towaru, powinna być określona na moment wydania, a nie jego pierwotnego
    zakupu (wytworzenia).

    W związku z powyższym w przypadku nieodpłatnego przekazania towarów za
    podstawę opodatkowania podatnik winien przyjąć, zgodnie z art. 29 ust.
    10 cyt. ustawy wartość rynkową towarów z dnia przekazania.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w
    sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za
    prawidłowe

    (...)

    Ustawodawca w art. 29 ust. 10 ww. ustawy wskazał, że w przypadku dostawy
    towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 (nieodpłatne przekazanie),
    podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy
    nie ma ceny nabycia, koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy
    tych towarów.

    Z cyt. wyżej przepisów wynika, iż w przypadku towarów przekazywanych
    nieodpłatnie, podstawą opodatkowania jest cena nabycia tych towarów
    określona w momencie dostawy, tj. w momencie ich przekazania. Oznacza
    to, że podstawą opodatkowania jest wprawdzie cena nabycia towaru lecz
    skorygowana na dzień, w którym dochodzi do nieodpłatnego przekazania
    przedmiotowych towarów, czyli wartość rynkowa."

    Interpretacja indywidualna Ministra Finansów - Dyrektor Izby Skarbowej w
    Bydgoszczy
    z dnia 1 grudnia 2009 r.
    ITPP2/443-781/09/KT

    "Z powyższych przepisów wynika zatem, iż w przypadku towarów
    przekazywanych w drodze darowizny, podstawą opodatkowania jest cena
    nabycia tych towarów, bądź koszt wytworzenia, określone w momencie ich
    dostawy, tj. w momencie przekazania na cele niezwiązane z prowadzoną
    działalnością. Oznacza to, że podstawą opodatkowania jest cena nabycia
    towaru (koszt wytworzenia), skorygowana na dzień, w którym dochodzi do
    jego przekazania"

  • 30. Data: 2010-12-31 10:15:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Dec 2010, gonia wrote:

    > Niestety, nie służę wyrokiem żadnym, może dlatego, że od 2008 roku nie było
    > powodu odwoływać się wydawanych interpretacji?;>

    :)
    Dziękuję za przypomnienie namiaru.

    Już wiem (dzięki tekstom przed nosem), w czym widziałem pokrętność:

    > (...)
    >
    > Ustawodawca w art. 29 ust. 10 ww. ustawy wskazał, że w przypadku dostawy
    > towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 (nieodpłatne przekazanie)
    [...]

    (z naciskiem na słowo "dostawy")

    ...i z drugiego tekstu:

    > "Z powyższych przepisów wynika zatem, iż w przypadku towarów przekazywanych w
    > drodze darowizny, podstawą opodatkowania jest cena nabycia tych towarów, bądź
    > koszt wytworzenia, określone w momencie ich dostawy

    No właśnie.
    A w przypadku "przeznaczenia na cele nie związane z DG", czyli np.
    w przypadku zakończenia DG, o czym była mowa w tym wątku, nie ma mowy
    o "dostawie", "wydaniu" ani innnej z pokrewnych czynności.
    Przedmiot opodatkowania pozostaje we władaniu tej samej osoby i tego
    samego podatnika!

    pzdr, Gotfryd