  • 1. Data: 2002-11-28 08:27:59
    Temat: Rejestrowanie umowy pożyczki w US
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>

    Pożyczyłem od rodziców pieniądze na mieszkanie. Sporządziłem odpowiednie
    umowy (część pieniędzy jako pożyczka, część jako darowizna). Nie płacę
    podatku, ponieważ wszystko jest poniżej limitów dla osób w pierwszej grupie
    podatkowej. Czy jednak mam obowiązek zarejestrowania tych umów w urzędzie
    skarbowym?
    Natknąłem się na kilka artykułów wyjaśniających, że nie muszę rejestrować,
    np. w Rzeczpospolitej 26.05.2001 "Kiedy z opłatą, kiedy bez":
    "Nie składa się deklaracji podatkowej, gdy kwota lub wartość pożyczek nie
    przekracza limitu zwolnionego. Nie jest też potrzebne rejestrowanie ich w
    urzędzie skarbowym."
    We wczorajszej Wyborczej przeczytałem, że umowy powinienem zarejestrować.
    Co mi grozi, jeśli tego nie zrobię?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-11-28 10:34:02
    Temat: Re: Rejestrowanie umowy pożyczki w US
    Od: "Perfekt" <p...@w...pl>

    Naljepiej pójść do swojego urzędu i zapytać, jak powiedzą że nie trzeba to
    będzie spokój, a jak nie to te panie powiny pomóc wypełnić odpowiedni druk.
    Urząd może pytać skąd się wzieło pieniędze na mieszkanie.