  • 1. Data: 2002-04-23 10:41:25
    Temat: Rejestracja firmy - od czego zaczac?
    Od: s...@b...net (.:silver)

    Witam!

    Od czego mam zaczac przed rejestracja firmy? Gdzie szukac takich
    informacji? Co mam czytac? z czym sie zapoznac?

    Dziekuje za kazda wskazowke! :)

    Adam

  • 2. Data: 2002-04-23 10:46:28
    Temat: Re: Rejestracja firmy - od czego zaczac?
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm

  • 3. Data: 2002-04-23 11:37:41
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    informacje znajdziesz też na stronie
    http://www.infor.pl/

  • 4. Data: 2002-04-23 12:01:27
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > Od czego mam zaczac przed rejestracja firmy? Gdzie szukac takich
    > informacji? Co mam czytac? z czym sie zapoznac?

    Hej

    od chociaż próby oszacowania, jaki będzie popyt na Twoje towary/usługi
    najelpiej zrobić sobie symulacje w 3 wariantach - optymistycznym, realnym,
    pesymistycznym

    czy (zwłaszcza jeśli pracujesz) będzie Cię stać czasowo na prowadzenie firmy

    czy (zwłaszcza jeśli nie_pracujesz) będzie Cię stać finansowo na prowadzenie
    firmy - są wydatki, które trzeba ponosić niezależnie, czy ma się dochód
    (a nawet przychód), czy nie - np ZUS (teraz ok 600 zl/m-c), czynsze, jeśli
    wynajmujesz
    jakiś lokal, płace i ZUSy pracowników,...
    jeśli to ma być handel to pewnie 1sze kilka partii towarów będziesz musiał
    kupić
    za gotówkę, dopiero potem hurtownie/producenci dadzą np kredyt kupiecki...

    jak po tym stwierdzisz, że dalej chcesz mieć firmę to:

    Urząd gminy/ dzielnicy - wpis do ewidencji DG - ok 100 zeta (zależy od
    miasta)

    urząd statystyczny - regon - za darmo

    urząd skarbowy - wybór formy opodatkowania, zgłoszenie chęci bycia VATowcem
    (152 zeta) lub wybór zwolnienia z VAT (za darmo) - nie zawsze można i nie
    zawsze opłaca się korzystać ze zwolnienia

    ZUS - rejestracja firmy i siebie (na początku za darmo)

    ewentualnie:
    PIP, Sanepid, pozwolenie na alkohol itd itp...

    i... witamy w klubie

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-04-23 13:04:53
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Najlepeij to dobrze sie zastanow:)) A tak na powaznie to jak mozesz
    przeczekaj do jesieni bo ma wejsc "pakiet dla przedsiebiorczosci" a w nim
    udogodnienia i lepsze warynki dla po raz pierwszy rozpoczynajacych
    dzialalnosc gospodarcza.

    Jak nie musisz to przeczekaj.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl