  • 1. Data: 2003-09-30 06:59:00
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, czy można wystawić 2 umowy o dzieło na taki sam okres np.
    01.09-30.09 dla jednej osoby ale za różne usługi?????

  • 2. Data: 2003-09-30 10:01:55
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: BEA <A...@A...GOV.PL>

    > Mam pytanie, czy można wystawić 2 umowy o dzieło na taki sam okres np.
    > 01.09-30.09 dla jednej osoby ale za różne usługi?????

    umowa o dzieło charakteryzuje się tym, że w jej wyniku otrzymasz gotowy twór, a jeśli
    chodzi o to, żeby dana osoba była w tym i w tym czasie w danym miejscu i wykonywala
    twoje polecenia (usługi) wtedy umowa zlecenie.
    Mamy wtedy do czynienia z różnymi kosztami uzysku, składkami (zależy).

    W tym przypadku, jeżeli to są umowy o dwa różne dzieła - nie widzę problemu.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-30 13:16:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BEA napisał:

> [...]
    > czasie w danym miejscu i wykonywala twoje polecenia (usługi) wtedy
    > umowa zlecenie. Mamy wtedy do czynienia z różnymi kosztami uzysku,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Przykład poproszę, przykład na to dziwo prawno - podatkowe.
    I jeszcze podstawe prawną.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-09-30 17:46:37
    Temat: Re: Re: umowa o dzieło
    Od: Bea <a...@a...gov.pl>

    Umowa o dzieło została uregulowana w art. 627 - 646 K.C. ustawy z dnia 23 kwietnia
    1964 r. (Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.)
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2003-09-30 18:09:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bea wrote:

    > Umowa o dzieło została uregulowana w art. 627 - 646 K.C. ustawy z dnia 23
    > kwietnia 1964 r. (Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.)

    Ślicznie, dprawdy ślicznie, ale jakoś nie widzę zapisu o kosztach uzyskania
    przychodu w KC.

    Poproszę przemyslec jeszcze raz i nie pleśc banialuk.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-10-01 12:00:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2003, Bea wrote:

    >+ Umowa o dzieło została uregulowana w art. 627 - 646 K.C.

    Kiedy Maddy się czepia zasady określania kosztów w UoD ;)
    Co prawda dla "normalnej" (nie ryczałtowej, nie z pracodawcą
    itp) UZ i UoD występuje różnica w kwotach zarówno zaliczki
    jak i netto przy tej samej kwocie brutto - ale to wskutek
    uznania innej *podstawy* do opodatkowania (wskutek odli-
    czenia składek przy UZ), a nie (innego) sposobu obliczania
    ryczałtowych KUP :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-06 16:26:09
    Temat: Re: Re: Re: umowa o dzieło
    Od: bea <a...@a...gov.pl>

    > Ślicznie, dprawdy ślicznie, ale jakoś nie widzę zapisu o kosztach uzyskania
    > przychodu w KC.

    to może nastepnym razem łaskawie zechcesz doprecyzowć pytanie..., co?
    Dzięki.
    Jeżeli jesteś innego zdania, to może sama dopiszesz podstawę prawną, jeżeli
    zetknęłaś się w przepisach z inną interpretacją... - bardzo proszę. Może nie stosuj
    skrótów myślowych?

    Przyjmuje krytykę, ale niech chociaż ma podstawy...

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 8. Data: 2003-10-07 12:32:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bea napisał:

    > to może nastepnym razem łaskawie zechcesz doprecyzowć pytanie..., co?

    Beatko, wyraźnie podkresliła który kawałek Twojej wypowiedzi był bez
    sensu. Załóż okulary.

    Może Ci przypomę że twierdziłaś że w umowie zlecenia i o dzieło mamy do
    czynienia z róznymi kosztami uzyskania przychodu.
    Otóz to nie prawda, bo umowy te sa traktowane w UoPDOF wspólnie.

    Dlatego bardzo chcę zobaczyc Twoją podstawe prawna różnicujacą koszty w
    umowie o dzieło i umowie - zleceniu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk