  • 1. Data: 2003-02-20 15:31:42
    Temat: koszty uzyskania dla pracownikow
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Zacmilo mnie i nie rozumie.
    Koszty uzyskania (stosunek pracy) = 0,25% gornej granicy
    pierwszego przedzialu skali. Nie chodzi o podwyzszone.
    Ale dlaczego jezeli gorna granica pierwszego przedzialu
    jest ciagle 37 024 zł, to koszty sa 2001-92,56 zł, 2002-96,26 zł itd?

    W 2002 omyłkowo odliczalem 92,56 zł wiec teraz na PIT-40 wyrównam im stratę,
    a na PIT-11 (informacja) wykaże prawidłowe koszty tj. 96,26 zł x np. 12
    mies.
    Wyjdzie im nadplata ktora sami rozlicza.
    Przypuszczam ze nie musze przesylac do US jakichkolwiek dodatkowych korekt.
    Czy ktos moze mi odpowiedziec?

    Pozdrowienia J.

  • 2. Data: 2003-02-20 17:15:25
    Temat: Re: koszty uzyskania dla pracownikow
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    <i> wziął się i napisał:
    > Zacmilo mnie i nie rozumie.
    > Koszty uzyskania (stosunek pracy) = 0,25% gornej granicy
    > Ale dlaczego jezeli gorna granica pierwszego przedzialu
    > jest ciagle 37 024 zł, to koszty sa 2001-92,56 zł, 2002-96,26 zł itd?

    No widzisz,to jest tak-te 0,25% ma tendencję rosnącą zgodnie z osiąganymi
    wskaźnikami przez naszych władców w poszczególnych sektorach gospodarki,
    ujętymi w ustawie budżetowej na rok obrachunkowy :-))) Zmiany tego
    wskaźnika się nie dokonuje,bo on ma już optymalną wartość.Jest sprawdzony
    w boju pewnie z 10 lat i zgodny z wytycznymi UE,a nawet w pewnych
    momentach je przewyższający.Niebawem zostanie zastosowany jako wskaźnik
    bezrobocia i inflacji :-))) .Dużo możnaby jeszcze pisać na temat tego
    magicznego mnożnika,ale powiem Wam prawdę -nie chce mi się.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-02-20 17:29:06
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Dalej nie rozumie.
    Zrobilem sobie program w którym górną granicę pierwszej skali dzielę przez
    100 i mnoże razy 0,25.
    Tak jest w ustawie podatkowej. Granica ta jes jednakowa w 2001 i 2002.
    Dlaczego koszty uzyskania
    sie zmieniły. Do procentów nijak się nie mają wskaźniki. Ma być 0,25%
    procent i już.
    Czy to ktoś ustala mimo zapisów w ustawie?

    Ja natomiast mam problem. Nie chcę czegoś zawalić.
    Zamierzam na PIT-11 (informacja) wykazać faktycznie odliczoną kwotę
    (nie taką jaką mógł bym i powinienem) - kosztów uzyskania.
    Poinformuję pracowników którzy sami się rozliczają aby odliczyli sobie
    prawidłowe koszty.
    Nie zgłaszam jakiejkolwiek korekty do US.
    Natomiast w PIT-40 w poz. Koszty uzyskania wykażę koszty jakie faktycznie
    pracownik
    powinien mieć odliczone. Wyrównam mu przy najbliższej zaliczce.

    Czy to OK?

    Pozdrowienia J.

  • 4. Data: 2003-02-20 18:56:17
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "i" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > procent i już.
    > Czy to ktoś ustala mimo zapisów w ustawie?

    Zobacz
    Ustawa z dnia 21 listopada 2001 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
    Dz.U. 2001 nr 134 poz. 1509
    art.10
    To taka zmiana ustawy PDOF, kórej nie wszystkie zmiany są widoczne w tekscie
    ujednoliconym.
    ( czyżby nowa podatkowa tradycja ? ;-( )

> [...]
    > pracownik
    > powinien mieć odliczone. Wyrównam mu przy najbliższej zaliczce.

    IMHO innego naprawienia "szkody" nie wymyslisz.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2003-02-20 18:56:54
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    <i> wziął się i napisał:
    > Dalej nie rozumie.

    Na rozum podatki chcesz brać? Coś Ty z Marsa? :-)))

    > Czy to ktoś ustala mimo zapisów w ustawie?

    Pewnie tak. A to 0,25% zapomnieli z Ustawy wykreślić.Czy chcesz żeby
    posłowie na matematyce się znali?

  • 6. Data: 2003-02-21 08:27:49
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Teraz juz zobaczylem.
    Dalej jednak nie rozumiem jak mozna utrzymac sie na posadach urzedniczych
    przy takim braku kompetencji.

    W kazdym razie bardzo dziekuje.
    Pozdrawiam
    Jerzy

  • 7. Data: 2003-02-24 08:32:49
    Temat: Re: Re: koszty uzyskania dla pracownikow
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Fri, 21 Feb 2003 09:27:49 +0100, "i" <l...@o...pl> wrote:

    >Teraz juz zobaczylem.
    >Dalej jednak nie rozumiem jak mozna utrzymac sie na posadach urzedniczych
    >przy takim braku kompetencji.

    bo się ma legitymację partyjną
    Sławomir Dąbrowski