  • 11. Data: 2003-08-17 20:50:21
    Temat: Re: Założenie drugiej działalności gospodarczej
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > A może za szybko się poddajesz: czy znasz przepis zabraniający
    > założenia dwu DG na OF ("niespółkowych") ? Spróbujemy od niego
    > wyjść :)

    A jest taki???
    Czego miałby dotyczyć - posiadania dwóch wpisów do EDG?
    Co znaczy dwie działalności - przecież de facto działalność to osoba
    fizyczna - chyba że była to mała, trochę złośliwa podpowiedź?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

  • 12. Data: 2003-08-18 07:10:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Aug 2003, Budzik wrote:

    >+ Tako rzecze s...@s...com.pl:
    [...a tu Budzik wycina pracowicie kto był cytowany...]
> [...]
    >+ >>+ gospodarczych na osoby fizyczne. Ale chyba faktycznie nie mam racji.
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ A jest taki???
    >+ Czego miałby dotyczyć - posiadania dwóch wpisów do EDG?

    Usiłuję właśnie poukładać i znaleźć źródło różnicy.

    >+ Co znaczy dwie działalności - przecież de facto działalność to osoba
    >+ fizyczna

    Oczywiście.
    A S.C. ?
    IMHO - współwłasność 2 lub więcej osób. Załóżmy dla dalszych
    rozważań że mamy 2 osoby: czym będą 2 S.C. prowadzone przez
    obie osoby z p. widzenia prawa ?

    >+ - chyba że była to mała, trochę złośliwa podpowiedź?

    :)
    J.w. Jak widać najwyraźniej osobowość prawna *nie jest*
    wyróżnikiem określającym istnienie DG (lub nie).
    Wobec tego usiłuję dojść jak można - wyciągając z faktu
    że "wszystko co moje to jedna własność" i że mogę
    mieć *tylko jedną działalność* - jednocześnie wyciągnąć
    wniosek że współwłasność dwu tych samych osób nie będąca
    osobą prawną może stanowić np. *dwa* podmioty gospodarcze :)
    Owszem, jakieś mętne pomysły bym znalazł :] ale może
    pomożesz rozwikłać na czym opierasz swoją tezę (że można
    mieć 2++ S.C. z tym samym składem osobowym) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-08-18 08:17:52
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > pomożesz rozwikłać na czym opierasz swoją tezę (że można
    > mieć 2++ S.C. z tym samym składem osobowym) !

    Takie luźne uwagi:
    1. Umowy spółki cywilnej mogą określać zakres działalności spółki. W
    dwu umowach te zakresy mogą być różne
    2. Umowy spółki mogą określać wyskości udziałów w spółce. Co będzie
    jeśli w jednej jest 50%/50% a w drugiej 10%/90% ?

  • 14. Data: 2003-08-18 09:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, Jureq wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Takie luźne uwagi:
    >+ 1. Umowy spółki cywilnej mogą określać zakres działalności spółki. W

    To IMHO jest bez znaczenia. Mogę również prowadzić dwa
    "zakłady" (i to w znaczeniu jako "samodzielne przedsiębiorstwa"
    w znaczeniu rónych przepisów niepodatkowych, które można osobno
    sprzedać :)) a będzie to 1 DG czy tego chcę czy nie, obejmująca
    różne "zakresy". Znaczy: nie jest to argument że przy S.C.
    musi/może być inaczej :)
    [lekko OT]
    Fakt, jak ktoś ma duże zakłady może wystąpić o oddzielne rozliczanie
    VAT (na podstawie przepisów o "samodzielnych oddziałach") ale
    DG pozostanie jedna :), tak że również - nieważne czy prowadzisz
    1-os. DG czy wziąłbyś udział w S.C. - mógłbyś występować jako
    osobni podatnicy VAT; różnicy między 1-os a [kilkoma] SC również
    nie ma.
    [koniec]

    >+ 2. Umowy spółki mogą określać wyskości udziałów w spółce. Co będzie
    >+ jeśli w jednej jest 50%/50% a w drugiej 10%/90% ?

    ...i to jest koncept z kategorii "mętne pomysły" ;), tj.
    owszem, rozważałem, ale sam siebie nie umiem przekonać takimi
    argumentami to tym bardziej grupy nie będę... ;)
    Tak BTW[OT/ale TG]: z p. widzenia zobowiązań (w tym podatkowych)
    różnica żadna: odpowiedzialność jest solidarna obojętnie czy 15% czy
    50% udziału :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-08-20 12:24:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Budzik"[...]

> [...]
    > Co znaczy dwie działalności - przecież de facto działalność to osoba
    > fizyczna - chyba że była to mała, trochę złośliwa podpowiedź?

    Ano wlasnie...
    S.c niejest "przedsiebiorca".
    Przedzsiebiorca jest osoba fizyczna i to ona jako przedsiebiorca jest
    rejestrowana w rejestrze dg.

    Wiec co czlowiek chce tak naprawde zrobic ? zarejestrowac sie jakodwoch
    przedsiebiorcow ?

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-08-20 22:15:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "Budzik"[...]
    [....mnie dopada...]
> [...]
    >+
    >+ Wiec co czlowiek chce tak naprawde zrobic ? zarejestrowac sie jakodwoch

    Nie wiem czy czytałeś początek: chce prowadzić z tym samym
    wspólnikiem dwie S.C. i traktować je jako *osobne* podmioty
    (nie mówię o osobach prawnych :)).
    Załóżmy dla ustalenia uwagi: na przykład żeby jedna z tych
    S.C. była "VAT" a druga "nieVAT" (dla różnych podmiotów
    tak się da, dla jednego - nie).
    Ja mam wątpliwości, niektórzy pisali że "oczywiście" :)
    Może by trzeba prawników przyhaczyć, czy dwie wpółwłasności
    (tych samych wspólników) stanowią jedną całość. Argument
    że wkłady moga być różne sugeruje "nie", ale IMHO to jest
    słaby argument - jako że wszelka odpowiedzialność jest
    solidarna bez względu na proporcje !

    pozdrowienia, Gotfryd