  • 111. Data: 2009-10-17 08:39:52
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Doskonale streściłeś opis konstrukcji, ktorą w teorii podatków nazywa
    > się "krzywą Laffera".

    ktos ukul nawet sliczne zdanie nt. prostowania krzywej Laffera palami
    policji skarbowej"

    --
    bokomaru

  • 112. Data: 2009-10-17 08:55:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 00:01:30 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > To byłoby kolejne kuriozum.
    > Swoją drogą dlaczego urzędnicy tak bardzo boją się tej ustawy, jeśli
    > uważają, że są nieomylni? ;-)
    > Skoro się nie mylą, to nie muszą się obawić restrykcji.

    Ależ on dobrze wiedzą że nic nie wiedzą - 30% decyzji podatkowych jest
    uchylanych.

    --
    Tomek

  • 113. Data: 2009-10-17 08:59:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 09:38:07 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Urban legend.
    >
    > ZTCP ścigneli go głownie za sprzedaż bez rejestracji na kasie.
    > Wątek rozdawnictwa był poboczny, natomiast media nagłośniły tylko i
    > wyłącznie aspekt kary za darmowe rozdawnictwo chleba.

    Co nie zmienia faktu że z coś koło 200.000zł, 17.000zł było za chlebuś

    --
    Tomek

  • 114. Data: 2009-10-17 09:02:27
    Temat: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 00:21:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > IMVHO - przejdzie tylko pod warunkiem, że za tę cenę firma wypożycza
    > samochód *każdemu* kto chce.
    > Wtedy można zastosować art.11.2a.1
    > Inaczej US może zastosować art.11.2a.4 - dosłownie tak, "może
    > zastosować",
    > bo przecież mamy "podmiot powiązany" i US może po prostu wydać "decyzję".

    Zapomniałeś o: "z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia
    zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia."

    Wypożyczalnia bierze takie pieniądze m.in. dlatego, że nie zna swoich
    klientów
    i musi doliczyć koszty kradzieży, zniszczeń etc.
    Dla stałych, sprawdzonych, klintów cennik zapewne jest inny.

    --
    Tomek

  • 115. Data: 2009-10-17 09:03:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Co nie zmienia faktu że z coś koło 200.000zł, 17.000zł było za chlebuś

    Ale to jest konsekwencja istnienia tego podatku. Chyba że chciałbyś,
    aby można było coś kupić, odliczyć sobie VAT, a potem to rozdać...
    Prosta maszynka do oszustw.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2009-10-17 09:05:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 17 Paź, 00:55, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Doskonale streściłeś opis konstrukcji, ktorą w teorii podatków nazywa
    > się "krzywą Laffera". My wiemy, Ty wiesz (niezależnie od tego, czy

    Jak zauważył Krzysztof Dzierżawski "Krzywa Laffera nie jest żadną
    konstrukcją teoretyczną, lecz wywiedzioną z empirii, banalną
    konstatacją, iż przy stawkach podatku 0% i 100% nie będzie żadnych
    wpływów do Skarbu, oraz że między tymi granicznymi wielkościami jakieś
    podatki jednak się zbiera. Musi przeto istnieć w przedziale 0% - 100%
    ekstremum (może ich być kilka), dla którego wpływy są większe niż w
    jego sąsiedztwie. W takim razie oczywiście musi istnieć taki zakres
    stóp podatkowych, w którym mamy do czynienia z odwrotną zależnością
    między wysokością stopy podatkowej, a wielkością wpływów z podatku.
    Krzywa Laffera nie jest opisana ścisłym językiem matematyki, zależy
    bowiem od wielu niemierzalnych zmiennych: obyczaju, tradycji,
    mentalności ludzi, od poziomu rozwoju kraju, od sprawności aparatu
    fiskalnego itd."

    I całość: http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=640

    Polecam, jak zresztą cały blog RG.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 117. Data: 2009-10-17 09:21:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 17 Paź, 10:02, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
    > Osobnik posiadający mail p...@p...na.berdyczow.info napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > przychodzi mi na mysl jedna rzecz - rzad ktory z racji swoich pogladów miał
    > ułatwiac prawo, w szczegolnosci podatkowe i miał ułatwiac prowadzenie DG,

    nie wiem, ile masz lat, ale najwidoczniej nie znasz starego prawa:
    "jak partia mówi, że nie da, to partia mówi, a jak partia mówi, że da,
    to partia mówi".

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 118. Data: 2009-10-17 09:24:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 11:21:03 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

    > nie wiem, ile masz lat, ale najwidoczniej nie znasz starego prawa:
    > "jak partia mówi, że nie da, to partia mówi, a jak partia mówi, że da,
    > to partia mówi".

    replace('to partia mówi', 'to nie da', 1)

    --
    Tomek

  • 119. Data: 2009-10-17 09:30:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009, Krzysztof wrote:

    > "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > To byłoby kolejne kuriozum.
    > Swoją drogą dlaczego urzędnicy tak bardzo boją się tej ustawy, jeśli uważają,
    > że są nieomylni? ;-)

    Bo oni są nieomylni, ale ci co będą rozpatrywać odwołanie podatnika
    (a wredny Sejm pozwolił w Ordynacji na coś takiego) mogą akurat być
    omylni - i będzie chryja.

    pzdr, Gotfryd

  • 120. Data: 2009-10-17 09:31:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009, Gotfryd Smolik news wrote:

    > wyekzekwuje

    Wrrrr. Nie czytać.
    "wyegzekwuje".

    pzdr, Gotfryd