  • 41. Data: 2009-02-26 22:29:47
    Temat: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > No ale cóż - państwo postanowiło, że jak masz więcej złotówek
    > to znaczy że zarobiłeś. Nawet jak straciłeś :>

    A jak jest z podatkiem Belki? Biora kase od odsetek nawet jak
    sa mniejsze niz inflacja.

    Tu nie ma logiki i sprawiedliwosci, tu jest nienasycony budzet.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2009-02-27 08:01:28
    Temat: Re: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 26 Feb 2009, Baloo wrote:
    [...]
> [...]
    > - US wydaje decyzję
    > - US zabiera pieniądze za "domniemaną" karę
    > - podatnik idzie do sądu
    > - podatnik odzyskuje pieniądze Z ODSETKAMI
    >
    > JEST:
    > - podatnik nie zgadza się z US
    > - US wydaje decyzję
    > - podatnik nie zgadza się z decyzją i NAKŁADANE JEST ZABEZPIECZENIE
    > MAJĄTKOWE
    > - podatnik idzie do sądu
    > - podatnik uzyskuje zwolnienie z zabezpieczenia
    >
    > Jeśli podatnikowi majątek, który posłużył do zabezpieczenia, mógł być
    > potrzebny do "obrotu", to podatnik jest w plecy.

    Bądźmy optymistami. Podatnik z uwagi na kryzys ma wszystkie hipoteki zajęte,
    ruchomości nadających się do zabezpieczenia brak, więc zamiast zabezpieczać
    - US mu zabierze pieniądze, więc dzięki temu nie straci odsetek :)

    p. m.

  • 43. Data: 2009-02-27 08:15:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, mvoicem wrote:

> [...]
    > ruchomości nadających się do zabezpieczenia brak, więc zamiast zabezpieczać
    > - US mu zabierze pieniądze, więc dzięki temu nie straci odsetek :)

    Czekaj... Na jakiej podstawie?
    Od depozytu są odsetki?
    Przecież *nienależnej kary* nie zapłacił.
    Więc nic mu się od państwa nie należy (oprócz zwrotu).

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2009-02-27 08:40:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2009 o 09:15:29 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Czekaj... Na jakiej podstawie?
    > Od depozytu są odsetki?
    > Przecież *nienależnej kary* nie zapłacił.
    > Więc nic mu się od państwa nie należy (oprócz zwrotu).

    No ale co za różnica że na przepisowo wszystko jest cacy
    jak widać że nie jest :-) Kułaków też gnębili zgodnie
    z ówczesnymi przepisami, a teraz mówimy na to bolszewia.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 45. Data: 2009-02-27 15:04:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, Tomek wrote:

    > No ale co za różnica że na przepisowo wszystko jest cacy
    > jak widać że nie jest :-)

    Właśnie dlatego wykazuję, że "zabezpiecznie" *może* (w niektórych
    przypadkach) być gorsze od nienależnie pobranej kary.
    Chyba że gdzieś jest przepis iż "środki bezpodstawnie zajęte na
    zabezpieczenie traktuje się jak nienależnie pobrane", ale wątpię.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2009-02-27 15:23:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2009 o 16:04:32 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Chyba że gdzieś jest przepis iż "środki bezpodstawnie zajęte na
    > zabezpieczenie traktuje się jak nienależnie pobrane", ale wątpię.

    Własnie uswiadomiłeś mi, że to wcale nie jest ukłon w stronę podatników,
    tylko bardzo chytre posunięcie. Pieniędzy i tak nie masz, ale nie możesz
    już się żalic w mediach że Cię zrujnowali, a do tego żadnych odsetek
    na oczy nie zobaczysz bo przecież nikt pieniędzy Ci nie zabierał.

    I to jest brakujący element układanki którego szukałem - zastanawiałem
    się skąd ten sztuczny zachwyt skoro i tak skarga do sądu nie wsztrzymuje
    egzekucji.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 47. Data: 2009-02-28 09:57:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Herald wrote:
    > http://e-podatki.dashofer.pl/?sect=art&id=9941&wa=N-
    P0909&sid=1181795545&adr_no=E097809&adr_em=304438

    > Ciekawe jak by to się miało odbyć że p. Kowalski wpisuje do PITa zysk ze
    > sprzedaży waluty :)))
    > Kantory by musiały prowadzić ewidencje sprzedaży/zakupu waluty, sprawdzać
    > nr NIP od swoich klientów. A co w przypadku obcokrajowców? :)
    >
    > A gdzie by w PIT wpisać ...stratę z obrotu walutą? Skoro chcą podatek od
    > zysku to straty też powinny być honorowane. Nie zawsze zarobi się na
    > sprzedaży waluty.

    Tak na marginesie, opinie są jak widać różne:
    http://tinyurl.com/als4r2

    Piotrek

  • 48. Data: 2009-02-28 10:22:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-02-2009 o 10:57:03 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    P0909&sid=1181795545&adr_no=E097809&adr_em=304438

    > Tak na marginesie, opinie są jak widać różne:
    > http://tinyurl.com/als4r2

    No i to pojęcie dochodu jest z lekka wirtualne,
    bo odnosi się do dochodu w PLN nie zważając wogóle
    na to, jaką wartość ma sam PLN (który nie ma przecież
    w niczym pokrycia).

    Jeśli kupiłem 1EUR za 3PLN, a teraz sprzedaję za 4,6PLN,
    to czy faktycznie mam dochód, czy tylko bronię się
    przed makulaturyzacją PLN-a?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 49. Data: 2009-02-28 10:46:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

> [...]
    > w niczym pokrycia).
    >
    > Jeśli kupiłem 1EUR za 3PLN, a teraz sprzedaję za 4,6PLN,
    > to czy faktycznie mam dochód, czy tylko bronię się

    To prawda.

    Na pręgu też jest wątek na ten temat i tam ktoś podał referencje do
    blogu JKM --> http://tinyurl.com/bog5co

    Piotrek