  • 1. Data: 2004-01-19 10:42:38
    Temat: Raty - temat z korzeniami ;)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Mam f-rę za usługę wystawioną w grudniu, jest na niej napisane, że płatność
    w dwóch ratach - 50% niezwłocznie po otrzymaniu, 50% w kwietniu 2004.
    Pierwsze 50% zapłaciłem w grudniu, drugie zamierzam zgodnie z terminem.
    Jestm płatnikiem VAT, KPiR, rozliczam się memoriałowo, czy dobrze zrobiłem
    ujmując 100% w KUP w grudniu? A co z VATem, tak samo?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-01-19 10:54:21
    Temat: Re: Raty - temat z korzeniami ;)
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > Jestm płatnikiem VAT, KPiR, rozliczam się memoriałowo, czy dobrze zrobiłem
    > ujmując 100% w KUP w grudniu? A co z VATem, tak samo?

    Jeżeli rozliczasz sie memoriałem to moment zapłaty (poza nielicznymi
    wyjątkami - umowy cywlino prawne, odsetki) nie ma związku z momentem
    powstania kosztu.
    Tak więc koszt dotyczący grudnia księgujesz w grudniu bez względu na to
    kiedy, i czy w ogóle, za fakturę zapłacisz.

    Poniewaz nie wiemy jaka to usługa ani czy wystawca faktury nie jest MP
    to trudno jednoznacznie powiedziec cos o momencie odliczenia VATu.
    Nie wiemy tez czy Ty czasem nie rozliczasz VAT kasowo. :-)

    Generalna zasada to odliczenie VAT w miesiącu orzymania fakury lub w
    nastepnym. Ale sa wyjątki.
    Tu mamy za mało danych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-19 11:02:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bugd4f$28m$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

> [...]
    > to trudno jednoznacznie powiedziec cos o momencie odliczenia VATu.
    > Nie wiemy tez czy Ty czasem nie rozliczasz VAT kasowo. :-)

    Wystawca faktury to kontrahent z zagranicy. A VAT rozliczam... pomyślmy...
    chyba memoriałowo. ;) Poza tym tutaj i tak jest 0% VATu.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-01-19 11:28:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Wystawca faktury to kontrahent z zagranicy. A VAT rozliczam... pomyślmy...
    > chyba memoriałowo. ;) Poza tym tutaj i tak jest 0% VATu.

    To po kiego grzyba pytasz "co z VATem" ?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-19 11:28:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bugf4d$9tg$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

    > To po kiego grzyba pytasz "co z VATem" ?

    Żeby nie pytać w przyszłości, kiedy będę potrzebował ;)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2004-01-20 09:27:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Wystawca faktury to kontrahent z zagranicy. A VAT rozliczam... pomyślmy...
    >+ chyba memoriałowo. ;) Poza tym tutaj i tak jest 0% VATu.

    Z ciekawości: a co importujesz że masz 0% VAT ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-20 09:57:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Z ciekawości: a co importujesz że masz 0% VAT ?

    Usługę, którą potem sprzedaję z zyskiem w Polsce (też z 0% VAT).
    --
    Samotnik