  • 1. Data: 2002-06-17 21:31:57
    Temat: Pytanie - zawieszona dzial. gosp. a ZUS
    Od: "Dino" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie - co grozi za niezgloszenie zawieszonej
    dzialalnosci gospodarczej w ZUSie ?
    Dokladnie mowiac, dzialalnosc zostala zawieszona
    w tym samym dniu, w ktorym zostala zarejestrowana
    w Urzedzie Miejskim.
    Czy z chwila zarejestrowania jestem platnikiem skladek
    (mimo zawieszenia) ?
    Jesli tak, to moga wplepic grzywne 5000zl - czy od
    takiej decyzji mozna sie odwolac ? Gdzie ?

    Z gory dzieki za wszelkie informacje
    Dino

  • 2. Data: 2002-06-18 07:05:19
    Temat: Re: Pytanie - zawieszona dzial. gosp. a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2002, Dino wrote:

> [...]
    >+ dzialalnosci gospodarczej w ZUSie ?
    >+ Dokladnie mowiac, dzialalnosc zostala zawieszona
    >+ w tym samym dniu, w ktorym zostala zarejestrowana

    Moment... wydawało mi się, że się już obudziłem ;) !
    A czy ty ją przynajmniej *zacząłeś*, tj.:
    - dokonałeś obrotu "na firmę", w szczególności wystawiłeś
    komuś rachunek/fakturę, wykonałeś usługę/tp. a przynajmniej
    coś kupiłeś (na firmę) ?
    - uzyskałeś REGON
    - zarejestrowałeś w US i ZUS ?

    >+ Czy z chwila zarejestrowania jestem platnikiem skladek
    >+ (mimo zawieszenia) ?

    Zarejestrowania *gdzie* ??
    Rejestracja w UM/UG nie oznacza rozpoczęcia DG, rozpoczęcie
    rejestrujesz (do 7 dni) w US i ZUS.
    Pytanie brzmi: czy ty rozpocząłeś DG ??!
    I po czym to poznać... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-18 08:08:48
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Jako że temat był już rozpatrywany zapraszam na moje skromne FAQ. -
    "rozpoczęcie DG"
    Polecam przeczytanie innych stron o rozp. DG.

    WS

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0206180853100.12669-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

  • 4. Data: 2002-06-18 08:14:58
    Od: "Dino" <d...@p...onet.pl>

    Dzieki za odpowiedz,

> [...]
    > - dokonałeś obrotu "na firmę", w szczególności wystawiłeś
    > komuś rachunek/fakturę, wykonałeś usługę/tp. a przynajmniej

    nie, zadnego ruchu finansowego nie bylo

    > - uzyskałeś REGON

    tak

    > - zarejestrowałeś w US i ZUS ?

    nie (tzn. taka sytuacja miala miejsce 2 razy i za pierwszym
    razem zarejestrowalem only w US i po krotkim czasie
    wyrejestrowalem w US i UM, a za drugim razem
    ani do US ani do ZUS nie zglaszalem)

    > Zarejestrowania *gdzie* ??

    w UM czyli wpis do ewidencji dzial. gosp.

    > Rejestracja w UM/UG nie oznacza rozpoczęcia DG, rozpoczęcie
    > rejestrujesz (do 7 dni) w US i ZUS.
    > Pytanie brzmi: czy ty rozpocząłeś DG ??!
    > I po czym to poznać... ;)

    wiec, z tego co piszesz, jesli nie zglosilem sie do US i ZUS,
    to nie jestem platnikiem skladek ?
    A co w (tym pierwszym) przypadku, kiedy zglosilem
    dzialalnosc tylko do US ?

    Pozdrawiam i dzieki za wyjasnienia
    Dino

  • 5. Data: 2002-06-18 09:00:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Jako że temat był już rozpatrywany zapraszam na moje skromne FAQ. -
    >+ "rozpoczęcie DG"

    Czemu mnie (i dlaczego cytat pod spodem ;>) ?
    -:)
    [...]
    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    [...]