  • 21. Data: 2013-01-30 20:07:27
    Temat: Re: Pytanie o program "Mała Księgowość"
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 30.01.2013 17:35, Piotrek pisze:

    > Nie no, bez jaj proszę ...
    >
    > Przecież to jest najkrótsza droga do tego, żeby wersja z eksportem
    > danych kosztowała pierdylion pln.
    Niekoniecznie. Gdyby to był standard, to po prostu musieli by się
    dostosować. A co do ceny, to myślę, że mogłoby być właśnie na odwrót,
    gdyż zwiększyłaby się konkurencja. Producenci z jednej strony musieliby
    bardziej dbać o klientów, których już mają, a z drugiej niższą ceną lub
    lepszymi funkcjami mogliby przyciągną nowych.

    > A tak BTW to przecież w interesie producenta jest zaimplementowanie
    > *importu* z innych systemów. Tak więc może sprawdź czy Ci, do których
    > się planujesz przenieść nie są w stanie Ci pomóc.

    Żeby coś zaimportować, to najpierw trzeba wyeksportować. Z
    zabezpieczonej bazy danych raczej trudno coś wyciągnąć bez pomocy autora
    programu, który z resztą nie ma w tym żadnego interesu.
    Nawet, jeśli się da, to nikt tego nie zrobi za darmo.

    Przemek

  • 22. Data: 2013-01-30 20:55:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-01-30 20:07, cyklista wrote:
> [...]
    > bardziej dbać o klientów, których już mają, a z drugiej niższą ceną lub
    > lepszymi funkcjami mogliby przyciągną nowych.

    Chyba przeceniasz magiczną moc zakazów i nakazów ustanawianych przez
    niekompetentnych posłów/urzędników.

    Jednak będę się upierał, że tego typu standardy to najlepiej reguluje rynek.

    A żeby temu rynkowi pomóc to wystarczy nie kupować software, który nie
    spełnia Twoich wymagań. I jeśli Twoje wymagania nie są mocno specyficzne
    to niebawem automagicznie pojawi się stosowna funkcjonalność u tych,
    którzy jeszcze jej nie mają.

    > Żeby coś zaimportować, to najpierw trzeba wyeksportować. Z

    Na przykład pod postacią rożnego rodzaju raportów :-)

    > zabezpieczonej bazy danych raczej trudno coś wyciągnąć bez pomocy autora
    > programu, który z resztą nie ma w tym żadnego interesu.

    Ototo! Kluczowe jest w tym "manie" interesu.

    > Nawet, jeśli się da, to nikt tego nie zrobi za darmo.

    A tak z ciekawości spytam. Czy świadczysz jakieś usługi za darmo? :-)

    Piotrek

  • 23. Data: 2013-01-30 23:06:21
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 30.01.2013 20:55, Piotrek pisze:

    > Chyba przeceniasz magiczną moc zakazów i nakazów
    A Ty w tym przypadku chyba przeceniasz magiczną moc rynku.
    (Patrz np. sprawa opłat za rozmowy w roamingu.:
    http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/
    2012/06/ue-wymusila-tanszy-roaming
    )
    Nie sądzę żeby rynek wymusił jakieś zmiany w tymi kierunku, Firma
    wprowadzająca taką funkcję nic by nie zyskała, a ryzykowałaby tylko
    odejściem niezadowolonego klienta do konkurencji.

    ustanawianych przez
    > niekompetentnych posłów/urzędników.

    Tu akurat się zgodzę.

> [...]
    > spełnia Twoich wymagań. I jeśli Twoje wymagania nie są mocno specyficzne
    > to niebawem automagicznie pojawi się stosowna funkcjonalność u tych,
    Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem,
    przypadku, (bo akurat był pod ręką, bo dołączyli demo do gazety, bo
    znajomy też taki ma, bo była reklama w TV itd.), a później tak już
    zostaje, bo chociaż nie do końca nam odpowiada, to ze zmianą za dużo
    zachodu.

    > Na przykład pod postacią rożnego rodzaju raportów :-)
    No, najlepiej w PDF-ie, później tylko OCR, formatowanie, poprawa
    ogonków, i baza danych gotowa :)

    > A tak z ciekawości spytam. Czy świadczysz jakieś usługi za darmo? :-)

    A co robią osoby poświęcające swój czas i dzielące się swoją wiedzą na
    tej grupie?

    Ale to nie o to chodzi, że chcę, żeby ktoś zrobił dla mnie coś za darmo,
    tylko o to, że są to dodatkowe koszty, być może większe od kosztu samego
    programu, przez co przesiadka tym bardziej się nie opłaca.

    Przemek

  • 24. Data: 2013-01-31 02:08:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-01-30 23:06, cyklista wrote:
    > A Ty w tym przypadku chyba przeceniasz magiczną moc rynku.
    > (Patrz np. sprawa opłat za rozmowy w roamingu.:
> [...]

    Akurat ten rynek IMHO mocno przypomina kartel. Tak więc jego regulacja
    jest akurat na miejscu.

    Czego z całą pewnością nie można powiedzieć o rynku software księgowego.
    Na którym masz rozwiązania o rozmaitej funkcjonalności i w cenach od
    (prawie) bezpłatnych, do wysoko płatnych.

    > Nie sądzę żeby rynek wymusił jakieś zmiany w tymi kierunku, Firma
    > wprowadzająca taką funkcję nic by nie zyskała, a ryzykowałaby tylko
    > odejściem niezadowolonego klienta do konkurencji.

    Przecież to są relacje pomiędzy profesjonalistami, pomijając patologię
    :-) o której piszesz niżej.

    Dlaczego w takim razie dlaczego oczekujesz od ustawodawcy działania na
    szkodę jednej strony (firm produkujących software księgowy)?

    > Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem,
    > przypadku, [...]

    Skomentowałem to wyżej.

    > No, najlepiej w PDF-ie, później tylko OCR, formatowanie, poprawa
    > ogonków, i baza danych gotowa :)

    Bez przesady. Prawdopodobnie nie ma żadnego liczącego się na rynku
    systemu (księgowego), z którego dane musiałbyś zasysać w ten sposób.

    Zresztą zawsze możesz posadzić interafce białkowy, który zrobi Ci
    migrację "za miskę ryżu".

    > A co robią osoby poświęcające swój czas i dzielące się swoją wiedzą na
    > tej grupie?

    Bawią się? Traktują to jako hobby? Natomiast w 99% przypadków nie
    prowadzą działalności komercyjnej związanej z tematyką grupy.

    > Ale to nie o to chodzi, że chcę, żeby ktoś zrobił dla mnie coś za darmo,
    > tylko o to, że są to dodatkowe koszty, być może większe od kosztu samego
    > programu, przez co przesiadka tym bardziej się nie opłaca.

    No i? :-)

    Piotrek

  • 25. Data: 2013-01-31 10:14:17
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 31.01.2013 02:08, Piotrek pisze:
    > On 2013-01-30 23:06, cyklista wrote:
    Powoli robi się nam flejm, ale co tam.
> [...]
    >
    > Dlaczego w takim razie dlaczego oczekujesz od ustawodawcy działania na
    > szkodę jednej strony (firm produkujących software księgowy)?
    A dlaczego uważasz, że zwiększenie konkurencyjności byłoby działaniem na
    szkodę producentów? Koszt implementacji takiej funkcji jest znikomy.

    > Skomentowałem to wyżej.
    Zgadza się, wybór jest duży, ale jak się raz coś wybierze, to potem
    trudno to zmienić.

    > Bez przesady. Prawdopodobnie nie ma żadnego liczącego się na rynku
    > systemu (księgowego), z którego dane musiałbyś zasysać w ten sposób.

    Zapewniam Cie, że jest. Patrz: MK RP. Nie ma żadnej funkcji eksportu
    danych do pliku zewnętrznego.Mogę co najwyżej wydrukować sobie listę
    klientów i to tylko z podstawowymi danymi.
    Program moim zdaniem bardzo doby. Brakuje mi nim tylko 2 rzeczy:
    Wersji na Linuksa i... pewności, co będzie za rok.

> [...]

    > Bawią się? Traktują to jako hobby? Natomiast w 99% przypadków nie
    > prowadzą działalności komercyjnej związanej z tematyką grupy.
    Sądzisz, że dla rozrywki czytają dzienniki ustaw?

    > No i? :-)
    Patrz wyżej
    Przemek

  • 26. Data: 2013-01-31 12:09:43
    Od: Tomek <f...@g...pl>

    W dniu 31-01-2013 10:14, cyklista pisze:

> [...]
    > Program moim zdaniem bardzo doby. Brakuje mi nim tylko 2 rzeczy:
    > Wersji na Linuksa i... pewności, co będzie za rok.

    Nie wiem jaką masz wersję, ale na 2012 eksport można zrobić z dowolnej
    tabeli (wciśnij prawy klawisz myszy)

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2013-01-31 13:13:01
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-31 12:09, Tomek pisze:

    > Nie wiem jaką masz wersję, ale na 2012 eksport można zrobić z dowolnej
    > tabeli (wciśnij prawy klawisz myszy)

    To i tak nie załatwia problemu łatwego przeniesienia danych do innego
    programu.
    Standard zapisu danych księgowych poza łatwą migracją pomiędzy
    programami mógłby ułatwić kilka innych spraw. Np. obsługę faktur
    elektronicznych, wymianę danych pomiędzy firmą a biurem rachunkowym
    (jeśli ktoś korzysta z takich usług) itd.

  • 28. Data: 2013-01-31 20:08:00
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 31.01.2013 12:09, Tomek pisze:
    > W dniu 31-01-2013 10:14, cyklista pisze:
    >

    > Nie wiem jaką masz wersję, ale na 2012 eksport można zrobić z dowolnej
    > tabeli (wciśnij prawy klawisz myszy)

    Pod ppm nie szukałem. Rzeczywiście wszystko jest.
    Dzięki!

  • 29. Data: 2013-02-01 12:55:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 30 Jan 2013 16:00:24 +0100, cyklista <c...@i...pl>
    wrote:

    >Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił)
    >producentów oprogramowania księgowego do instalacji mechanizmów
    >eksportu i importu danych.

    A po co? Po prostu kup program, który taką możliwość ma.
    Czy już naprawdę nie potrafisz żyć bez ustawy?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2013-02-01 12:56:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 30 Jan 2013 20:07:27 +0100, cyklista <c...@i...pl>
    wrote:

    >Niekoniecznie. Gdyby to był standard, to po prostu musieli by się
    >dostosować. A co do ceny, to myślę, że mogłoby być właśnie na odwrót,

    a jak chcesz ustalić standard, skoro nawet nie wiadomo, jakie
    znaczenie mają poszczególne zapisy prawa podatkowego?