  • 1. Data: 2011-05-25 11:17:14
    Temat: Pytanie o odliczenia leasingu jako kosztu - samochód.
    Od: Vonnegut79onPC <v...@W...onet.pl>

    Witam,

    Mam świeżą dla mnie sprawę, a dla takich speców jak wy to pewnie pestka ;)

    Jest leasingowane autko osobowe do 3,5 Tony. Od wartości auta mogę
    odliczyć 6000 zł w VACie. Załóżmy, że ten VAT odliczę
    w 1 wpłacie leasingowej i w wykupie na końcu. Zatem ratę leasingową
    typu np. 1000 netto + 23% VAT rozliczam z tzw. dochodówki w całości tj.
    z VAT = 1230 zł x 18% czy też tylko od netto tj. 1000 zł x 18% A VAT
    zapłacony w racie przepada całkowicie ?

    Dzięki za odpowiedź.

    Pozdr.

    Vonn79

  • 2. Data: 2011-05-25 15:07:58
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

> [...]
    > typu np. 1000 netto + 23% VAT rozliczam z tzw. dochodówki w całości tj.
    > z VAT = 1230 zł x 18% czy też tylko od netto tj. 1000 zł x 18% A VAT

    W koszty mozesz wliczac kazdą co miesieczną ratę ale tylko kwotę netto czyli
    1000 zł co będzie miało wpływ na wyliczenie podatku dochodowego.
    Natomiast vat który musisz co miesiąc przelać do US z tytułu np sprzedaży
    opodatkowanych vatem towarów
    pomniejszasz sobie o 230 zł. Ale to chyba tylko wtedy gdy jesteś vatowcem.
    I tak sobie pomniejszasz i pomniejszasz aż wkońcu suma pomniejszeń da łączną
    kwotę 6000 zł co powinno nastąpić po 26 miesiącu.

    Oczywiście zanim wprowadzisz w życie, to co napisałem, to skonsultuj się z
    księgowym bo mogę się mylić. :)

    Pozdr.
    G.

  • 3. Data: 2011-05-26 18:47:03
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    Vonnegut79onPC <v...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    pewnie pestka ;)

    > Jest leasingowane autko osobowe do 3,5 Tony. Od wartoĹ&#65533;ci auta mogÄ&#65533;
    > odliczyÄ&#65533; 6000 zĹ&#65533; w VACie. ZaĹ&#65533;óşmy, Ĺźe ten VAT
    odliczÄ&#65533;
    > w 1 wpĹ&#65533;acie leasingowej i w wykupie na koĹ&#65533;cu. Zatem ratÄ&#65533;
    leasingowÄ&#65533;
    > typu np. 1000 netto + 23% VAT rozliczam z tzw. dochodĂłwki w
    caĹ&#65533;oĹ&#65533;ci tj.
    > z VAT = 1230 zĹ&#65533; x 18% czy teĹź tylko od netto tj. 1000 zĹ&#65533; x 18% A
    VAT
    > zapĹ&#65533;acony w racie przepada caĹ&#65533;kowicie ?
    >
    > DziÄ&#65533;ki za odpowiedĹş.
    >
    > Pozdr.
    >
    > Vonn79

    Kurcze, przecież to naprawdę nie jest jakoś bardzo skomplikowane.
    Można odliczać nie więcej niż 60% VATu do kwoty 6000 zł.
    Dopóki nie przekroczysz 6.000 zł możesz co miesiąc odliczać w takim przypadku
    nie więcej niż 60% z 230 zł VATu, reszta zaliczasz normalnie do kosztów.
    Nie do końca załapałem o co Ci chodzi z tymi 18% ale nie wiem czy ma to
    jakiekolwiek znaczenie.

    Pzdr
    PioPio

  • 4. Data: 2011-05-30 10:33:46
    Temat: Re: Pytanie o odliczenia leasingu jako kosztu - samoch?d.
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-05-25 17:07, Gizayer pisze:

    > W koszty mozesz wliczac kazd? co miesieczn? rat? ale tylko kwot? netto czyli
    > 1000 z? co b?dzie mia?o wp?yw na wyliczenie podatku dochodowego.
    > Natomiast vat kt?ry musisz co miesi?c przela? do US z tytu?u np sprzeda?y
    > opodatkowanych vatem towar?w
    > pomniejszasz sobie o 230 z?. Ale to chyba tylko wtedy gdy jeste? vatowcem.
    > I tak sobie pomniejszasz i pomniejszasz a? wko?cu suma pomniejsze? da ??czn?
    > kwot? 6000 z? co powinno nast?pi? po 26 miesi?cu.
    >
    > Oczywi?cie zanim wprowadzisz w ?ycie, to co napisa?em, to skonsultuj si? z
    > ksi?gowym bo mog? si? myli?. :)

    a czy w takim przypadku płaci vat przy sprzedazy tego samochodu oraz
    dochodowy z DG ? Po splacie rat leasingowych i wykupieniu auta .

    P.

  • 5. Data: 2011-05-31 06:41:38
    Temat: Re: Pytanie o odliczenia leasingu jako kosztu - samochod.
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

    > a czy w takim przypadku płaci vat przy sprzedazy tego samochodu oraz
    > dochodowy z DG ? Po splacie rat leasingowych i wykupieniu auta .
    > P.

    jak wykupisz na firmę to tak.
    Przed wykupieniem trzeba więć zrobić cesje na siebie i wykupić samochód
    prywatnie wtedy ominiesz płacenie vatu przy sprzedaży.

    pozdr.
    G.

  • 6. Data: 2011-05-31 10:21:28
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-05-31 08:41, Gizayer pisze:

    > jak wykupisz na firmę to tak.
    > Przed wykupieniem trzeba więć zrobić cesje na siebie i wykupić samochód
    > prywatnie wtedy ominiesz płacenie vatu przy sprzedaży.

    czyli jak juz odlicze wszystkie raty to sam koniec przed ostatnia
    (wykupieniem przepisuje samochod) ok, ale czy wtedy nie bede musial
    zwracac tego co wrzucalem w koszty i odliczalem (raty) ? Lub placic pcc
    czy jakiegos innego podatku jako 'nabywca'?

  • 7. Data: 2011-05-31 12:18:01
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

> [...]
    > zwracac tego co wrzucalem w koszty i odliczalem (raty) ? Lub placic pcc
    > czy jakiegos innego podatku jako 'nabywca'?

    nie chce Cie wprowadzać w błąd więc proponuje użyć google chociażby jako
    "wykup samochodu z leasingu operacyjnego"
    napewno znajdziesz pełno informacji na ten temat.
    ale imho nie będziesz tego zwracał ponieważ raty miesięczne są za
    użytkowanie samochodu czy jakoś tak czyli w formie chyba usługi a nie
    towaru.
    Czyli prawie jak za internet za który płacisz ale mija miesiąc, rok i tego
    internetu już fizycznie nie posiadasz :)

    Pozdr.
    G.

  • 8. Data: 2011-05-31 16:10:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gizayer wrote:

    > nie che Cie wprowadzać w błąd więc proponuje użyć google chociażby
    > jako "wykup samochodu z leasingu operacyjnego"
    > napewno znajdziesz pełno informacji na ten temat.

    Sprawdź dokładnie czy nie dojdzie czasem jakieś cudo typu
    wykup po cenie wg harmonogramu tylko na podmiot, który dzierżawił.
    A dla osoby fizycznej (ta cesja na siebie) to już po cenach rynkowych.
    Sprawdź wszystko łacznie z warunkami ubezpieczenia, żebyś wiedział co Cię
    czeka
    przy stłuczkach czy kradzieży.

  • 9. Data: 2011-06-01 21:02:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 May 2011, Gizayer wrote:

    > jak wykupisz na firmę to tak.

    Czekaj.
    Samochód osobowy. Używany.
    Skreślili już zwolnienie z VAT z tej okazji?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-06-02 13:41:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Czekaj.
    > Samochód osobowy. Używany.
    > Skreślili już zwolnienie z VAT z tej okazji?

    Samochód wykupiony z leasingu jest używany dopiero po upływie pół roku
    od wykupu.
    Wtedy też będzie zwolniony z VAT, ale trzeba będzie oddać część
    odliczonego VATu jeżeli sprzedamy go przed upływem 5 lat od wykupu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813