  • 11. Data: 2007-01-02 06:56:25
    Temat: Re: Pytanie o licencje mysqla
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Dec 2006, Rafal (sxat) wrote:

    > otwarty kod mi nie przeszkadza, bardziej mi dokucza to strata panowania na
    > tym ze ktos komu to oddam w wynajem poda dalej i dalej bez mojej kontroli :/

    Czekaj. Ale otwarty kod wcale nie oznacza freeware, prawda?
    Ten kto "poda dalej" 3-krotność wynagrodzenia (i coś 2 czy 3 lata
    w bonusie) może "dostać".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-01-02 07:26:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    >
    > Czekaj. Ale otwarty kod wcale nie oznacza freeware, prawda?
    > Ten kto "poda dalej" 3-krotność wynagrodzenia (i coś 2 czy 3 lata

    Nie chciałbym się wypowiadać za OSI ale jeśli będa ograniczenia co do
    wykorzystania to zgaduję, że licencja nie zostanie zaaprobowana.
    A to jest warunkiem, zeby miec darmową licencję na MySQL.

    Przesłanie ze strony producenta MySQL jest bardzo proste: "jeśli sam
    zarabiasz na mojej bazie, to podziel się zyskiem ze mną".

    I nie ma co kombinować :-)

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 13. Data: 2007-01-02 09:46:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, Piotrek wrote:

    > Przesłanie ze strony producenta MySQL jest bardzo proste: "jeśli sam
    > zarabiasz na mojej bazie, to podziel się zyskiem ze mną".

    A, to całkiem zgrabnie wygląda :)
    Odniosłem się tylko do sprawy OpenSource, nie do zarobku - zresztą
    taki warunek wygląda całkiem rozsądnie.

    > I nie ma co kombinować :-)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-01-03 00:01:03
    Temat: Re: Pytanie o licencje mysqla [OT]
    Od: m...@g...com

    Rafal (sxat) wrote:

    > dosc duzy system :[ i troche to zajmie
    >
    > ale doszedlem do jednego ze korzystam z tzw komponentow ZeosLib a one
    > bazuja na dll z wersji <4.1 wiec nie dotycza mnie chyba za mocno te
    > ograniczenia licencyjne ktore sie ukazaly od wersji 4.1
    >
    > a postgres - probuje tylko ze mnie jedna rzecz denerwuje np:
    >
    > w mysqlu dziala: select nazwa, nazwa2 from tabelka group by nazwa
    > a pgsql nie dziala i tu jest szkopul wszystkie zapytania do zmiany :/

    Zapytania i tak do zmiany powinny być. Bo jak grupujesz po czymś, to
    powinieneś mieć tylko jeden wiersz na "coś".

    p. m.

  • 15. Data: 2007-01-03 15:36:42
    Od: "Rafal \(sxat\)" <g...@o...pl>

    > Zapytania i tak do zmiany powinny być. Bo jak grupujesz po czymś,
    > powinieneś mieć tylko jeden wiersz na "coś".

    mysql jest poprostu bieze ta wartosc taka jaka jest w danej chwili - a ze
    konstrukcja bazy danych jest taka ze ta wartosc zawsze bedzie taka sama wiec
    bez sensu jest mowic min,max, last, first bo zawsze bedzie taka sama a tylko
    nie potrzebne klapanie min(kolumna) as kolumna etc.....

    pozdr
    Raf
    i zamykamy temat na prawo.podatki :) bo to OT :]