  • 21. Data: 2003-06-04 23:47:05
    Temat: Re: Pytanie o fakture Vat powraca
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Wed, 4 Jun 2003 18:07:46 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote:

    > Właśnie twój program najwyraźniej *nie* liczy OK, bo powinien
    >pozwolić wybrać jedną z co najmniej 2 kwot która jest prawidłowa
    >w danym przypadku :)

    Pozwala zaingerowac w karte towaru i wymusic reczna zmiane w trakcie
    przyjmowania na PZ, ale po pierwsze wymaga to uprawnien do modyfikowania kwot na
    karcie towaru (a nie kazdy takie uprawnienia powinien miec) , po drugie potem w
    raporcie kontroli bazy danych wychodza te kwiatki.

    > Nie marudź na hurtownika, ma rację :)

    Nie ma - racje ma wiekszosc a nie mniejszosc. ;-)

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 22. Data: 2003-06-05 06:41:40
    Temat: Re: Re: Pytanie o fakture Vat powraca
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Thu, 05 Jun 2003 01:47:05 +0200, Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wrote:

    >Nie ma - racje ma wiekszosc a nie mniejszosc. ;-)

    I tu się mylisz! Jedyną prawdziwą rację ma Minister Finansów a jest
    sam jeden! ;-)
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 23. Data: 2003-06-05 06:56:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2003, Kyniu wrote:
    [...]
    >+ A ja jak tak sobie patrze na te faktury, to nabieram coraz wiekszego przekonania
    >+ o tym ze tworca tego genialnego rozwiazania zapomnial o trzecim miejscu po
    >+ przecinku

    No to mamy spory stosik hipotez :)
    Weź i się poświęć - przepisz kilka takich "podejrzanych" to
    będziemy szukać gdzie ułamki giną :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2003-06-05 07:07:00
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Thu, 05 Jun 2003 01:35:35 +0200, Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wrote:

    >prostu pojeb........ Sam tytul art 37 wskazuje ze dotyczyc on powinien jedynie
    >cen urzedowych jako ze brzmi "Tresc faktury a ceny urzedowe". Wiec skad tam sie
    >wzial kwiatek w postaci ustepu 2 - pewnie jak w ustawie o telewizji i radiofonii

    Jaki tytuł ustępu? Nie ma żadnego tytułu za wyjątkiem tytułu
    rozdziału.
    Pozwolę sobie powiedzieć słowo o fakturach od wartości brutto bo moja
    firma jest właśnie taką wystawiąjącą te faktury.
    Praktycznie istnieje dowolność stosowania sposobu liczenia VAT czy "od
    netto" czy "od brutto", pozwala na to właśnie art. 37 ust. 2, z tym że
    dla cen urzędowych istnieje obowiązek liczenia od brutto. Obowiązek
    ten istnieje ponieważ ceny urzędowe, czyli maksymalne ceny jakie płacą
    odbiorcy na poszczególnych szczeblach obrotu wyrażone są w cenach
    zawierących podatek czyli VAT. Wynika to z ustawy o cenach.
    Oczywiście najlepiej jest stosować sposób "od netto" wtedy sprawa jest
    czysta - nie ma żadnych zaokrągleń, ale co zrobić jak część
    asortymentu jest objęta cenami urzędowymi? Część faktur wystawiać od
    netto a część od brutto, a jak na fakturze bedą i takie i takie
    towary? Przy obrocie rzędu kilkudziesięciu tysięcy sprzedanych pozycji
    dziennie rozwiązanie nie do przyjęcia. Nie ma czasu żeby bawić się z
    różnymi rodzajami faktur, dzieleniem asortymentu. To jest taśma z
    której co kilkanaście sekund z drukarki wyskakuje faktura plus kilka
    WZ. Jak pomnożymy to przez dwa to nakład pracy na skompletowanie
    dostawy zwiększy się dwukrotnie. Kto za to zapłaci? Na pewno nie
    odbiorca. Dlatego w mojej firmie faktury są zawsze "od brutto".
    Przejście z faktur "od netto" nastąpiło kilka lat temu i wtedy
    odbiorcy faktycznie marudzili, zupełnie tak samo jak Kyniu, niektórzy
    nawet grozili, że będą kupować gdzie indziej. Niestety przepisy są
    jakie są i obowiązują wszystkich więc musieli się przyzwyczaić a ich
    programy musiały zostać przystosowane.

    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 25. Data: 2003-06-05 07:18:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2003, Kyniu wrote:
    [...]
    >+ >(właśnie, właśnie, jak nazywało się toto ? akapit,
    >+ >paragraf, punkt i... no właśnie, [...]
    >+ Nazywa sie toto "ustep".

    O, thx. :)

    >+ A w rzeczonej sprawie obliczen - no coz - nie po raz
    >+ pierwszy dochodze do wniosku ze ustawodawce i reszte

    Podobnoż to ze staranności o prostotę przepisów. Zdaje się
    że "prostota" oznacza tu 9. poziom kompresji wg oznaczeń
    stosowanych w ZIPie :]
    Proszę *mnie* nie bić, ja tam jestem zwolennikiem technologii
    którą stosował jeden z cesarzy austrowęgierskich.
    [...]
    >+ Sam tytul art 37 wskazuje

    No to przydział czepiania się :) - "paragraf" IMHO, no i nie
    widzę "tytułu" ! Wyłącznie treść...

    >+ ze dotyczyc on powinien jedynie
    >+ cen urzedowych jako ze brzmi "Tresc faktury a ceny urzedowe".

    A nie masz ty czasem jakiejś "treści rozporządzenia z objaśnieniami"
    albo innego kwiatka w tym stylu przed nosem ??
    Bo w treści rozporządzenia nic takiego nie widzę, ".1" i ".2"
    (nie myląc z "1)" i "2)") są równorzędne, z czego wnoszę
    że treść .1 nie powinna być bazą dla sugestii czego dotyczy .2 !
    Znaczy: pretensje odesłać do autora opisu a nie MF (wyjątkowo ;))

    >+ Wiec skad tam sie
    >+ wzial kwiatek w postaci ustepu 2

    Już się pogubiłem: ustęp jest w hierarhii wyżej czy niżej
    niż punkt, znaczy chodzi o ".2" (nadrzędny) ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2003-06-05 20:34:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Poszło o to że dopuszczalnych sposobów naliczania VATu jest kilka,
    choć większość podmiotów używa jednego:
    ++++++++
    Date: Thu, 05 Jun 2003 06:41:40 GMT
    From: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki

    On Thu, 5 Jun 2003 s...@s...pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ I tu się mylisz! Jedyną prawdziwą rację ma Minister Finansów
    ---------
    pozdrowienia, Gotfryd
    (podsyłający)

  • 28. Data: 2003-06-05 23:17:40
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 05 Jun 2003 07:07:00 GMT, s...@s...pl Slawomir Dabrowski) wrote:

    >Jaki tytuł ustępu?

    Nie ustepu tylko artykulu.

    > Nie ma żadnego tytułu za wyjątkiem tytułu rozdziału.

    Tytuly maja jeszcze dzialy.

    >Przejście z faktur "od netto" nastąpiło kilka lat temu i wtedy
    >odbiorcy faktycznie marudzili, zupełnie tak samo jak Kyniu, niektórzy
    >nawet grozili, że będą kupować gdzie indziej.

    Ja nie marudze tylko usiluje dojsc stanu prawnego.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 27. Data: 2003-06-05 23:17:40
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 5 Jun 2003 09:18:42 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote:

    > A nie masz ty czasem jakiejś "treści rozporządzenia z objaśnieniami"
    >albo innego kwiatka w tym stylu przed nosem ??

    Komentarz i orzecznictwo mam pod - bez ingerowanai w tresc.

    > Już się pogubiłem: ustęp jest w hierarhii wyżej czy niżej
    >niż punkt, znaczy chodzi o ".2" (nadrzędny) ?

    Wyzej. Jest artykul, ustep, punkt.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 29. Data: 2003-06-06 07:33:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jun 2003, Kyniu wrote:

    >+ On Thu, 05 Jun 2003 07:07:00 GMT, s...@s...pl Slawomir Dabrowski) wrote:
> [...]

    Patrz niżej - paragrafu, jak dla mnie !

    >+ > Nie ma żadnego tytułu za wyjątkiem tytułu rozdziału.
    >+
    >+ Tytuly maja jeszcze dzialy.

    Ani paragraf (ja mam w treści znak paragrafu, nie artykuł !) 37,
    ani ustęp 1 nie mają tytułu. A paragraf 37 nie zaczyna działu.
    Skąd wziąłeś tytuł ??

    FYI: treść "u mnie" jest zgodna z prezentowaną tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyz
    owy/rmf03_01_01.pdf

    Proszę uprzejmie o podanie skąd wziąłeś "tytuł" o którym pisałeś :)

> [...]
    >+ >nawet grozili, że będą kupować gdzie indziej.
    >+
    >+ Ja nie marudze tylko usiluje dojsc stanu prawnego.

    A teraz odwracasz kota ogonem ;) - niby sformułowanie że "od
    jednego hurtownika dostajesz dziwadła" (czy jakoś tak) to
    nie było marudzenie ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (marudzący, oczywiście :))

  • 30. Data: 2003-06-06 07:37:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jun 2003, Kyniu wrote:

> [...]
    >+
    >+ Komentarz i orzecznictwo mam pod - bez ingerowanai w tresc.

    No to stoję w kolejce z pytaniem postawionym obok: skąd
    wziąłeś "tytuł" (jakoby) ze sfomułowaniem że to o "cenach
    urzędowych", skoro tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyz
    owy/rmf03_01_01.pdf

    ...go nie ma. Mam treść z innego źródła i pokrywa się toczka
    w toczkę...

    Thx. za objaśnienia :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który zaraz będzie się awanturował o serwer Sejmu)