  • 1. Data: 2004-04-19 21:59:29
    Temat: Pytanie do PIT5
    Od: L...@i...pl (Mark Lisun)

    Hello pl-soc-prawo-podatki,

    Od listopada prowadze DG i probuje sie sam rozliczac... Znajomy
    ksiegowy czasem nam (zona pomaga) podpowiada jak wszystko dobrze
    zrobic, ale teraz jest juz prawie polnoc i nie bede do niego
    dzwonil.
    Wypelniamy PIT5 i zastanawiaja mnie dwie rzeczy.

    1.
    W pozycji J2 p.1 kaza wpisac "Skladka na
    powszechne ubezpieczenie zdrowotneoplacona od poczatku roku...".
    Jak rozumiem mamy tu wpisywac:
    w styczniu 140,50
    w lutym 285,39
    w marcu 430,28.

    Zas w E1 p.1 pisza: "Skladka na ubezpieczenia spoleczne...". Nie ma
    slowa o sumowaniu od poczatku roku... czyli w tym miejscu wpisuje co
    miesiac to samo (z wyjatkiem zmiany stawek)?

    2.
    Nikogo nie zatrudniam, prowadze samodzielna DG, wiec czy musze
    placic na fundusz pracy?

    PS. przepraszam za pytania, ktore na pewno czesto sie tu przewijaly,
    ale pozno juz i nie mamy sie do kogo zwrocic.

    --
    Best regards,
    Mark Lisun

  • 2. Data: 2004-04-19 22:26:47
    Temat: Re: Pytanie do PIT5
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    >  Jak rozumiem mamy tu wpisywac:
    >  w styczniu   140,50

    Raczej nie jest to narastająco (bo podatek jest już narastająco deklarowany),
    tylko kwota odliczana w bieżącym m-cu więc raczej 136,11 (bo trzeba sobie
    proporcją odliczyć tylko 7,75 zamiast 8,25).

    Natomiast jeśli chodzi o wypełnianie polecam program bodajże druki.exe +
    odpowiednio świeży formularz PIT5, a link do odszukania na pity.pl

    Odnośnie FP - usykałem odpowiedź w ZUSie, że to też należy płacić.

    Pozdrawiam
    NF

  • 3. Data: 2004-04-19 22:52:55
    Temat: Re[2]: Pytanie do PIT5
    Od: L...@i...pl (Mark Lisun)

    Hello NF,

    Tuesday, April 20, 2004, 12:26:47 AM, you wrote:

    N> Raczej nie jest to narastająco (bo podatek jest już narastająco deklarowany),
    N> tylko kwota odliczana w bieżącym m-cu więc raczej 136,11 (bo trzeba sobie
    N> proporcją odliczyć tylko 7,75 zamiast 8,25).

    Ze jak? Piszesz o pozycji E1 czy J2?

    N> Natomiast jeśli chodzi o wypełnianie polecam program bodajże druki.exe +
    N> odpowiednio świeży formularz PIT5, a link do odszukania na pity.pl

    Wlasnie z tego kozystamy... ale i tak musze wiedziec co tam wpisac...

    N> Odnośnie FP - usykałem odpowiedź w ZUSie, że to też należy płacić.

    Tak tez powiedzial mi kiedys znajomy ksiegowy... tylko jakos wierzyc
    mi sie nie chcialo.

    --
    Best regards,
    Mark Lisun

  • 4. Data: 2004-04-19 23:36:16
    Temat: Re: Re[2]: Pytanie do PIT5
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    > Ze jak? Piszesz o pozycji E1 czy J2?

    Rzeczywiście, nie sprawdziłem dokładnie poprzednio, wychodzi narastająco czyli
    suma zapłaconych w bieżącym roku składek (te 7,75) - wpisywane w J2.

    Pozdr.//NF