  • 31. Data: 2011-12-27 19:56:02
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    Przemyslaw Rokicki pisze:

    > Interesowało mnie co jak firma. I uprzedzajac durne uwagi. Ja chce
    > przygotowac sprzedaz maksymalnie minimalizujac prace kupujacego co nie
    > znaczy
    > (zauwayzlem ze juz durny wniosek wysunales) ze zamierzam te deklaracje
    > ktore za niego sporzadze przekazywac do urzedu. Przekazac jemu by
    > sobie wydrukowal podpisal i przekazal do urzedu by go nie odstraszyc
    > od zakupu. ALe nie tego dotyczy caly watek.

    Podpisujesz umowę o dzieło z firmą, wystawiasz rachunek (KU 50% - masz
    do niego prawa autorskie), sprzedajesz jej swój produkt ramach umowy
    cywilno-prawnej, nie musisz przenosić praw majątkowych. Firma odprowadza
    do US podatek dochodowy od osób fizycznych za Twoje wynagrodzenie, w
    kolejnym roku wystawia Ci PIT-11. Umowy o dzieło co do zasady nie
    podlegają obowiązkowi ubezpieczeń społecznych chyba, ze są zawarte z
    własnym pracodawcą.
    Tak w skrócie.
    Z drugiej strony nieco zabawne i mało powazne to Twoje przedsięwzięcie,
    skoro przychodzą Ci do głowy pomysły pod tytułem "(...)Przekazac jemu by

    --

    Paulinka

  • 32. Data: 2011-12-27 20:06:27
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-12-27 20:18, Przemyslaw Rokicki pisze:

    > dobra zeby była jasnosc bo mnie Twoje pytania i uwagi zaczynaja
    > irytowac.

    To sobie idź do doradcy podatkowego. To jest grupa dyskusyjna, a nie
    darmowa przychodnia zdrowia psychicznego, tutaj nikomu nie płacisz żeby
    się domyślał co masz na myśli mieszając obowiązki płatnika i sprzedawcy
    licencji.

> [...]
    > (zauwayzlem ze juz durny wniosek wysunales) ze zamierzam te deklaracje
    > ktore za niego sporzadze przekazywac do urzedu.

    Nie załapałeś. Nie pisałem o przekazywaniu, a o _sporządzaniu_za_niego_.

    Twój cyrk, twoje małpy. Ty sporządzasz, on się pod tym podpisuje i
    wysyła. W razie problemów powie w urzędnikom, że to ty "sporządziłeś" te
    deklaracje. Pytanie brzmi, kto kogo wsadzi na minę: ty sporządzając
    deklarację za niego, czy on, mówiąc o tym urzędnikom :>

    > jak wyżej

    Nie potwierdzam i nie zaprzeczam :):)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 33. Data: 2011-12-27 20:08:54
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2011-12-27 20:29, Przemyslaw Rokicki pisze:

    > nie brnij.
    >
    > Umowa to faktura vat

    Po tym?
    Nie zamierzam :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2011-12-27 20:09:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemyslaw,

    Tuesday, December 27, 2011, 8:18:22 PM, you wrote:

    > pytania i uwagi zaczynaja irytowac.
    > uprzedzajac durne uwagi.
    > juz durny wniosek wysunales
    > nie pisac takich uwag odnosnie mojej osoby

    Itd.

    Ty nie szukasz tutaj pomocy. Ludzi, którzy usiłuja ci pomóc obrażasz.
    Nie wiem po co używasz takich słów, skoro nikt do ciebie w sposób
    napastliwy sie nie odnosił..

    Jedno masz pewne - ode mnie już ani słowa pomocy nie uzyskasz.

    *PLONK!* za chamstwo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2011-12-27 20:27:32
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Paulinka pisze:

    > Podpisujesz umowę o dzieło z firmą, wystawiasz rachunek (KU 50% - masz
    > do niego prawa autorskie), sprzedajesz jej swój produkt ramach umowy
    > cywilno-prawnej, nie musisz przenosić praw majątkowych. Firma odprowadza

    Że się wtrącę: A co ma do tego umowa o dzieło? Przychody z umowy o
    dzieło czy zlecenia są wymienione jako odrębna kategoria przychodów,
    inna niż ze sprzedaży praw majątkowych.
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 36. Data: 2011-12-27 20:33:49
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    ajt pisze:

    > Że się wtrącę: A co ma do tego umowa o dzieło? Przychody z umowy o
    > dzieło czy zlecenia są wymienione jako odrębna kategoria przychodów,
    > inna niż ze sprzedaży praw majątkowych.

    On sprzedaje licencje na użytkowanie, a nie prawa majątkowe do niej.
    Może to zrobić w sposób, który opisałam.

    --

    Paulinka

  • 37. Data: 2011-12-27 20:50:45
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    Główny Użytkownik pisze:
    > WItam!
    > Przedewszystkim chciałbym wyprowadzić dwie osoby z grupy z błędu.
    > Zarówno na infolinii podatkowej jak i w moim urzędzie powiedziano że

    Taki mały wtręt. Kiedyś obie instytucje, czyli urzędy skarbowe i infonię
    podatkową podsumowała trafnie moja koleżanka - główny księgowy, doradca
    podatkowy z wieloletnim doświadczeniem - każdy ch.j ma swój strój.
    Niestety. Do mojego US zaproszono mnie z powodu błędnie wypełnionego
    CIT-a, na moje pytanie, co jest nie tak, usłyszałam odpowiedź, że
    program pokazuje błąd. Pytam jaki błąd i dlaczego, oni nie wiedzą.
    Pokazuję im interpretację Ministra Finansów co do wyjątków w traktowaniu
    pewnych przychodów za podatkowe, pan zajarzył i powiedział, że u nas
    pani naczelnik inaczej to interpretuje, no i system pokazuje błąd.
    Także ja dziękuję, postoję. Poprawiłam, jak chcieli, a że pierdoły
    opowiadają, to już inna para kaloszy.

    --

    Paulinka

  • 38. Data: 2011-12-28 11:50:57
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 27 Gru, 20:56, Paulinka <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > skoro przychodzą Ci do głowy pomysły pod tytułem "(...)Przekazac jemu by
    > sobie wydrukowal podpisal i przekazal do urzedu by go nie odstraszyc od

    nie jest zabawne jezeli w gre wchodza male kwoty i sprzedaz miedzy
    innymi na allegro

  • 39. Data: 2011-12-28 11:52:54
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 27 Gru, 21:33, Paulinka <p...@w...pl> wrote:

    > On sprzedaje licencje na użytkowanie, a nie prawa majątkowe do niej.
    > Może to zrobić w sposób, który opisałam.

    ale jest to przychod z praw majatkowych

  • 40. Data: 2011-12-28 11:57:07
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 27 Gru, 18:31, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:

    > Nooo... znaczy się zaczynasz interesować się.
    >
    > Cyt.
    > "Z mojego punktu widzenia wyglada top tak. Założenie ze kwota bez vatu
    > to kwota 32,41.  Przed wyliczeniem zaliczki zaokraglamy do pełnego
    > złotego, czyli bierzemy podstawe
    > 32 zł. Liczymy 18% podatku = 5,76 zł , należną zaliczke zaokraglamy
    > czyli do wplaty jest do urzedu 6 zł. Płatnik puszcza to do 20
    > kolejnego miesiaca"
    >
    > W swoich wyliczeniach "zniknąłeś" po drodze koszty uzyskania, więc
    > wniosek był oczywisty, że masz na myśli rozliczenie ryczałtowe.

    przy ryczałcie jest 20% a nie 18% wiec nie jest to oczywiste